Nu Online
Momenteel zijn er 248 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vraagjes

26-7-2011 13:27:14
Hey allemaal,

Met nog maar 16 dagen beginnen de lastige vraagjes te komen:
- Wij rijden met eigen auto' s naar de kerk en gemeentehuis. In de kerk is het de bedoeling dat mijn vriend eerst met zijn mama voor op gaat en ik met mijn papa als laatste. Blijft de bruid dan in de auto zitten tot al het volk binnen is enzo? We hebben geen ceremoniemeester maar een vriend van mijn vriend gaat wel op tijd aan de kerk staan om de gasten binnen te jagen indien nodig. Bij ons moeten de auto's ook achteraan of aan de andere kant van het straat gezet worden denk ik...
- Hoe gaan jullie het gemeentehuis binnen? Samen of meer zoals in de kerk?
- Doen jullie jullie sleep op het gehele avondfeest omhoog of enkel tijdens de openingsdans?

Claudia
12-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 477

Jessica

Meld misbruik26-7-2011 13:34:07

Hey Claudia

Ik ben met mijn stiefpapa 5 minuten later dan de rest vertrokken, zodat iedereen al in de kerk zat toen ik aankwam. Was in Hulshout ook mooi, toen onze mini voor de kerk stopte en iedereen naar buiten keek :-)

Als je in Hulshout trouwt, wacht de schepen, of diegene die je trouwt, je op, en gaat iedereen samen binnen.

Ik heb enkel tijdens de openingsdans mijn sleep omhoog gehouden, en als ik effe buiten moest zijn... vuil ziet die toch tegen het einde van de avond.

Groetjes
Jessica

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik26-7-2011 13:42:57

Bij ons stond iedereen buiten, de hele suite (incl. bruid met papa) ging naar binnen in het voorportaal, terwijl de priester ons kwam begroeten en het huwelijksboekje vroeg gingen alle andere mensen binnen, toen startte de muziek en ging iedereen naar voor.

Wij gingen het stadhuis binnen zoals in de kerk.

Vanaf de openingsdans ging de sleep omhoog en die bleef gedurende het hele dansfeest omhoog (heb dan ook de hele nacht op de dansvloer doorgebracht).

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik26-7-2011 14:10:56

Hoi,

Wij hadden voor de kerkdienst nog even de tijd om foto's te nemen met onze oldtimerbus. Tijdens die foto's is de suite al richting de kerk gegaan. Mijn man en ik zijn samen tot aan de kerk gewandeld (laantje met bomen waar je doormoet om aan de kerk te komen = begijnhof)
Daar stond de zuite op ons te wachten. Daarna is iedereen naar binnen gegaan. Als voorlaatste mijn man en zijn moeder en als laatste mijn vader en ik.

Mijn sleep heb ik even opgebonden in de helft van het avondfeest. Iemand is dan (na 5 minuutjes) op een klein stukje stof gaan staan waardoor de strikken terug loskwamen en ik heb mijn sleep dan heel de avond met het lintje rond mijn pols gedragen (of los) en heel de avond op de dansvloer gestaan. De losse sleep (rond de pols) was mooi tijdens de draaibwegingen van de openingsdans) Voor die ene dag dat ik met een sleep kon lopen heb ik daar dan ook dubbel en dik geprofiteerd!

Groetjes

Evelien

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik26-7-2011 22:45:36

Hey Claudia,

Hadden jullie niet Pierre Loncin als ceremoniemeester en gingen jullie niet met de bus van Lauwers?

In ieder geval, wij gaan in het gemeentehuis samen binnen en in de kerk ga ik met mijn vader binnen. Dus ik blijf in de bus wachten samen met mijn vader tot iedereen in de kerk zit.

Grtjs

Sara

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik27-7-2011 12:56:45

Hey Sara,

Normaal gezien hadden wij inderdaad Pierre Loncin als cm en de bus van Lauwers, maar we hebben wat onverwachte kosten aan ons huis dat we pas gekocht hebben en we betalen alles zelf van onze trouw dus hebben we een paar dingen moeten schrappen. We zijn al blij dat we kunnen trouwen enzo dus ja we hebben de minder belangrijke dingen voor ons geschrapt...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...