Nu Online
Momenteel zijn er 246 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Avondfeest

26-7-2011 11:04:01
Dag bruidjes wij trouwen op vrijdag 25mei 2012. Dan moeten er nog veelmensen gaan werken van ons genodigde.
Maar nu is mijn vraag
Vinden jullie 7 uur receptie en 8 uur avondsfeest te laat?
Want mijn mama vind 7uur te laat.
Maar ik heb zo iets er moeten sommige mensen bijna 1uur rijden voor het feest.

Amy
25-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1183

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik26-7-2011 11:12:52

Hoi,

Wij hadden ons huwelijksfeest op een zaterdag en de gasten kwamen toe voor een kleine receptie/ontvangst met een glaasje bubbels vanaf 7 uur. Ongeveer om 8 uur zijn we aan tafel gegaan.

Dit was naar onze mening een goede verdeling.

Groetjes

Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik26-7-2011 11:18:19

Hallo

Wij trouwen op 11 mei 2012 en dat is ook op een vrijdag. We trouwen wel enkel voor de wet om 15.30 en we nodigen onze gasten uit vanaf 19.30 dus wij gaan pas rond 20.30 aan tafel. dus ik vindt 7 u zeker niet te laat.

groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik26-7-2011 11:26:27

Ik vind dat, eerlijk gezegd, wel naar de late kant... Want om 19u receptie tot 20u, is ten vroegste om 20u30 eten... Dan zou ik al rammelen van de honger of... licht in het hoofd zijn van de receptie... :-/

Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik26-7-2011 11:28:14

vergeten te zeggen. Wij doen thuis nog om 17.00 vla geven dus onze maagjes zijn toch een beetje gevuld.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik26-7-2011 12:06:00

@Wendy: die maagjes van jullie wel, maar niet die van de gasten, hé... En het lijkt me ook niet echt de bedoeling dat de gasten eerst thuis nog gaan eten...

Els
10-9-2011
 Meld misbruik26-7-2011 12:14:40

Gewoon doen wat je zelf wil natuurlijk :)
Er zijn mensen die graag vroeg eten, maar wanneer reserveren mensen tegenwoordig op restaurant? Toch vaak pas om 20 uur?
En op een receptie kan je toch al iets knabbelen :)

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik26-7-2011 12:15:20

Hallo,

Ik denk niet dat dit te laat is, zeker niet als het op een vrijdag is. Zoals je zegt moeten er nog mensen van het werk komen. Je moet hen ook de kans geven om hun klaar te maken en wat opfrissen. Als je denkt dat er sommige mensen tot 18u moeten werken zal het voor hen al moeilijk zijn om er om 19u te zijn. Je kan altijd vroeger starten, maar ik vrees dat je dan meer laatkomers gaat hebben.

Wij zijn op een zaterdag getrouwd maar hadden ook receptie om 19u en opening buffet om 20u. Dit was zeker niet te laat hoor. Het hangt er natuurlijk ook vanaf welke menu je hebt. Voor een 5 gangenmenu is dit wel wat laat, maar voor een buffet,.... is dit oké vind ik.

Groetjes
Annelies

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik26-7-2011 12:18:51

Goh, ik vind 7u helemaal niet laat. Ik ben eigenlijk nog nooit vroeger op een avondfeest uitgenodigd. Zelf zal het bij ons ook pas vanavond 19u zijn en wij trouwen op een zaterdag.
Trouwens, het is toch niet dat je dan pas om 20u30 iets te eten krijgt? Ik ga ervan uit dat je ook hapjes hebt op de receptie om de eerste honger te stillen?
Ik vind het net heel goed dat je rekening houdt met mensen die moeten werken. Anders komen ze toch maar allemaal te laat ;-)

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik26-7-2011 12:29:12

Hey Amy,

ik ga akkoord met wat velen hierboven al schrijven, dat het dus niet te laat is. Zoals Els zegt, gaan mensen ook niet zo vroeg op restaurant, en zoals Annelies zegt, moet je de mensen ook wat tijd geven om zich klaar te maken voor jullie feest. Persoonlijk zou ik liever een later uur zien op een uitnodiging, wat me de tijd geeft om me mooi te maken voor een trouwfeest, dan me na een drukke werkweek te moeten haasten om er op tijd te zijn.
Dat is natuurlijk allemaal subjectief hé, je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt.

Als je denkt dat de mensen honger zullen hebben, kan je er ook voor kiezen om een extra hapje te geven tijdens de receptie. Op zich zal dat niet zo veel uitmaken, maar het is vooral psychologisch :o)

Jessica
26-8-2011
 Meld misbruik26-7-2011 12:32:54

Hey hey
Wij trouwen vrijdag 26/08/11 en bij ons is het ook vanaf 19u receptie tot alle gasten er zijn en vanaf 20u een bbq. Onze viering is gedaan om +/- 16u30. We gaan dan met de hele suite al naar de feestzaal waar we een kleinere zaal ter beschikking hebben voor een broodjesbuffet. Zo heeft de suite toch al iets in hun maag :)

Groetjes

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik26-7-2011 14:22:14

Wij trouwen op dezelfde dag!! De zaal gaf ons twee opties, waarvan één hetzelfde was als bij jullie: 19u receptie en 20u avondfeest. Zowel de zaal als wijzelf vonden dit het beste. Mensen gaan echt niet omvallen van de honger om 20u of 20u30, op de receptie zijn al hapjes en inderdaad, weinig mensen gaan ook al op restaurant om 19u.
Bovendien is vroeger echt lastig: we doen nog een eerste receptie voor vrienden van mijn ouders, buren, enz., en die is van 17u tot 18u30. Gelukkig moeten de meesten hiervoor van niet te ver komen, en zijn er een groot deel zelfstandigen en een deel gepensioneerden bij:)
Waar trouwen jullie? Al veel gepland?
Veel plezier met de voorbereidingen!!

Elke
26-5-2012
 Meld misbruik26-7-2011 16:04:46

De huwelijken waar ik ben geweest was ook altijd 19.00uur receptie en om 20.00uur eten en ik vond dit niet storend, dan had ik grote honger en dan kon ik zeker goed eten!!!

Doe waar je jezelf het beste bij voelt, die raad geven ze mij ook

PS: ik kon toen ook wel de tijd nog gebruiken om me klaar te maken nadat ik van men werk kwam aangezien ik op zaterdag ook werk.

Groetjes!

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik26-7-2011 16:31:48

Ik denk ook niet dat het voor het eten te laat is, maar misschien best eens bekijken om hoe laat het dansfeest dan zou starten. Zou zonde zijn dat bij het begin van het dansfeest al wat mensen naar huis gaan.

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik26-7-2011 17:42:41

Wij trouwen dezelfde dag als jullie.
De receptie voor onze avondgasten start om 18.30u tot 19.30u, zo kunnen we zeker om 20u beginnen eten. Dit op aanraden van onze zaal die ons oorspronkelijk idee van receptie om 19u te laat vonden.

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik26-7-2011 21:35:46

Hoi wij trouwen een week na u, 2juni en t'is een zaterdag. En onze receptie zou om 18.00 hbeginnen tot 19.00h, dat we zeker om 19.30h kunnen beginnen met eten.... Ma t'is ieder zijn keuze hé.. x

Amy
25-5-2012
 Meld misbruik27-7-2011 21:41:17

Bedankt voor de reacties allemaal.

Ja voor de mensen van de suite zijn r in denamiddag broodjes voorzien.

En tijdens de receptie zijn er hapjes en koude groentjes op de receptie tafel dat ze mogen nemen.
En het avondfeest is zeker geen gangen menu. Het isvoorgrecht en bbq omdat ze thuis graag een voorgerecht willen.

bedankt allemaalom mij te helpen :-)

Aan kristien: Wij trouwen in tessenderlo.
Al veel geregeld denk het wel. Vervoer, kerk, gemeentehuis, kok, dj, fotograag, getuige en mijn zaal natuurlijk maar daar hebben ze wel met mijn voeten gespeeld.
Zijn er nog punten die ik normaal al geregeld moest hebben?
Dan mogen jullie dat allemaal zeggen :-)

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik28-7-2011 20:16:58

Wij zullen waarschijnlijk ook in de middag broodjes geven, we trouwen enkel voor de wet en willen dat in de namiddag doen en dan daarna feest.
Je staat er goed voor! Wij hebben geregeld: zaal (eten van daar, dus gewoon een paar maand op voorhand definitief vastleggen); kleren en schoenen voor mijn vriend; ringen. We hebben ook een budget opgemaakt.
Gemeentehuis kan pas zes maanden op voorhand, ik laat mijn kleed maken hier in Senegal, waar ik woon en heb al een kleermaker gevonden en mooie stoffen, mijn broer wil absoluut DJ zijn, een vriendin maakt mijn juwelen (doet dit als bijverdienste regelmatig) en we hebben een aantal vrienden die fotograaf zijn en foto's gaan trekken. Mijn getuigen zijn op de hoogte, mijn vriend moet ik hier inderdaad misschien eens aan herinneren:)
Vervoer is lastig: we zoeken geen ceremonievervoer maar willen wel voor buitenlandse gasten busjes voorzien van stadhuis naar zaal en van zaal naar hotel, blijkt niet zo eenvoudig als ik dacht maar we komen er wel uit!
Wij beginnen te werken nu aan uitnodigingen, op het gemak, en een leuke tekst voor een save the date-en zend ons je adres-mail;) Misschien kan je dat ook al doen...
Nog veel plezier ermee!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...