Terug naar overzicht
10.45u Suitegedeelte bruidegom vertrekt naar bruid (= ouderlijk huis Lindsy)
11u Aankomst bij bruid + toasten en een hapje met suite
11.30u Korte fotoshoot met huifkar (alleen koppel)
12u Hapje/rustig klaarmaken
12.30u Opstellen suite
12.40u Vertrek naar gemeentehuis
12.50u Aankomst bij gemeentehuis
13u Wettelijk huwelijk
13.30u Kerkelijke viering
14.30u Einde viering
14.45u à 15u Vertrek met huifkar naar ouderlijk huis, met eigen vervoer naar foto- en feestlocatie (rit van 15 minuten)
15.30u Aankomst foto- en feestlocatie
15.45u Fotosessie met suite
16u Fotosessie koppel
17u Tijd om te verfrissen
17.30u Aanvang receptie 1
18.30u Aankomst avondgasten voor receptie 2
19.30u Einde receptie 1; avondgasten nemen plaats
20u Start diner (buffetvorm)
23.30u Openingsdans
Beste Lindsy, Als bruid heb je niet zo heel veel tijd nodig om je kleed en bijhorende dinge aan te doen, maar je hebt wel veel tijd nodig om je haar te laten opsteken en je make-up te laten doen. Voor mij is het nog wat verder weg dan voor jouw, maar heb toch ook al over de dagplanning nagedacht. Hier mijn grove dagplanning. 7u: opstaan, ontbijten, douche8u: Kapster9.45u: visagiste 10.15u omkleden10.45u klaar maken om naar het gemeentehuis te vertrekken + vertrekken11u burgerlijke trouw + receptie12u foto's met suite in het kleine parkje aan het gemeentehuis13u tot 17u middag eten foto's koppel17.30u ontvangst gasten dinner met kleine receptie18u start dinner21.30u ontvangst gasten dansfeest met drankje22u tot ... dessertenbuffet, viering openingsdans voor het dessertenbuffet, de viering en openingsdans hebben we nog niet echt een uur. maar aangezien wij niet voor de kerk trouwen hebben wij veel tijd in de namiddag en kan het nog zijn dat we den dinner vroeger late beginnen. Daar zijn we nog niet uit. Maar zoals gezegt, ik heb nog meer tijd om alles te plannen. Nog veel succes!
Lijkt dik ok, deze planning, enige waar ik misschien een beetje mij vragen bij heb is de overgang van wetttelijk naar kerkelijk huwelijk. Je hebt hier een half uur gerekend, ik veronderstel mét de ceremonie op het stadhuis erbij. Deze duur een kwartiertje, als je dan moet hollen naar de kerk, is dat ook niet zo tof. Behalve als je geen andere keuze hebt, natuurlijk:) Lieve groetjes
Wij hadden ook een huifkar en vergis je niet: dat gaat niet snel, hé! Wij wonen op +/- 2 km van het stadhuis, maar hebben daar toch een 20 min. over gedaan. Ik zie dat jij maar 10 min. rekent om naar het gemeentehuis te gaan, dat lijkt me weinig! Je weet nooit hoeveel verkeer er onderweg is... Zelfde om van wet naar kerk te gaan. Is de kerk naast het gemeentehuis? Dan zal er geen probleem zijn, anders zal je toch wat tijd moeten voorzien om je te verplaatsen. Ook weer de verplaatsing van kerk naar huis en dan met de auto naar de foto- en feestlocatie, lijkt me kort... Ik heb een 3 kwartier bij de kapper gezeten (enkel opsteken) en nog eens zoveel voor de gezichtsverzorging en make-up. Het aankleden zelf duurt idd niet lang.
Bedankt allemaal voor de reacties! Even een antwoord op jullie opmerkingen: Tijd huis - gemeentehuis: 10 minuten want in dezelfde straat (slechts 200m) Tijd gemeentehuis - kerk: deze liggen inderdaad recht over elkaar. Hier hebben we getwijfeld om 3 kwartier te nemen maar ambtenaar/pastoor/fotograaf/ceremoniemeester waren het unaniem eens dat een half uur ruim voldoende is. Bij de wet sta je op Stekene in 15 minuten weer buiten. Tijd kerk - huis: idem verhaal huis - gemeentehuis Verplaatsing naar feestlocatie: hier gaan we inderdaad wat ruimer rekenen Voor haar en make up ga ik naar 1 en hetzelfde instituut in onze straat, zal hiervoor 2u rekenen. Nogmaals bedankt voor de antwoorden en meer meningen blijven uiteraard altijd welkom!
Hey dames, wij hebben onze planning ook al uitgewerkt. Ik heb hem nu niet bij de hand, maar de suite wordt om 11u30 thuis verwacht (etenstijd eigenlijk) om dan familiefoto's te maken. om 12u45 vertrekken we voor het wettelijk en kerkelijk gedeelte, waardoor we de receptie pas tegen 15u30 kunnen laten starten. Ze krijgen dan een glaasje cava of fruitsap en een broodjesassortiment. Eventueel daarna nog vlaai, gezien het avondfeest pas om 19u start, dus tegen 20u pas uitgebreid eten. Wat stellen jullie voor om hen dan te laten eten rond 11u45 als ze toekomen? Hapjes? zoja welk? Wij dachten aan ontbijtkoeken? maar ik denk dan bloemsuiker, plakkerig,... ideeen?