Nu Online
Momenteel zijn er 113 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslagje huwelijksdag 5 februari 2011 (en foto's)

  19-7-2011 23:09:55
Dag bruidjes in spé,

Een jaar lang heb ik dit forum uitgeplozen voor inspiratie en enthousiast de verslagen van de dolgelukkige, pasgetrouwde bruidjes gelezen. We zijn nu bijna een half jaar getrouwd, hoog tijd voor mijn eigen verslagje!! Lees en geniet even mee van onze mooiste dag..

4 februari 2011, de avond voor ons huwelijk. Mijn toen-nog-verloofde en ik houden allebei wel van een vleugje traditie op tijd en stond, dus besloten we om elks in het ouderlijk huis te slapen. Mijn mama had mijn vroegere slaapkamer speciaal voor deze gelegenheid super gezellig ingericht, en mijn trouwjurk op een paspop gepresenteerd, prachtig.. Nadat we het buxusboompje aan de voordeur versierd hadden met witte linten, dronken we nog een glaasje witte wijn in de zetel. Rond 1u kroop ik in bed en tegen alle verwachtingen in sliep ik vrijwel onmiddellijk.

5 februari 2011. Rond 4u30 werd ik wakker en kon ik niet meer slapen. Een uurtje later zou onze kapster en make-up artieste Ans Brugmans al arriveren! We zetten de radio aan, en met een tasje koffie en mini koffiekoekjes erbij werden mama en ikzelf professioneel klaargestoomd voor de grote dag. Het ging er allemaal erg ontspannen aan toe, maar naargelang de ochtend vorderde, merkte ik toch dat ik stilaan zenuwachtiger werd. Intussen was ook onze fotografe, Joshua D'Hondt aangekomen, en binnen de kortste keren kwamen ook mijn bruidsmeisjes, mijn beste vriendinnen, een voor een toe (ik had er drie - een aanrader, zo leuk!). Mama en Ans hielpen me in mijn kleed terwijl ook mijn bruidsmeisjes zich klaarmaakten. En toen hoorden we dat mijn toen-toekomstige-man aangekomen was, met de rest van de suite, spannend!! Iedereen verzamelde in de woonkamer, en toen kwam het "moment suprême".. onze ceremoniemeester, Eddy Wouters (schitterende man), kwam vragen of ik er klaar voor was.. Hij zei dat ik naar binnen mocht gaan, en er mijn bruidegom mocht uitkiezen. Het moment dat ik daar alleen door de gang liep, de hoek omdraaide en daar mijn bijna-man zag staan.. dat was onbeschrijfelijk. Al die glimlachende, ontroerde gezichten.. een applausje toen ik binnenkwam.. Traantjes vloeiden al rijkelijk, en ik beefde zelfs een beetje van de emoties. Hij had een prachtig bruidsboeket voor me bij, en zei me hoe mooi ik wel was. Hij zag er erg knap uit, wat een speciaal moment! We openden een magnumfles Moët champagne, die we een paar maanden eerder hadden meegebracht uit de Frankrijk, en genoten van die eerste feestelijke bubbels die dag.

Toen het tijd was om naar het districtshuis te vertrekken, begeleidde Eddy ons in de ceremoniewagens. Als bruidswagen hadden we een witte Rolls Royce gekozen. Ik voelde me een prinses, en samen met mijn vader op de achterbank genoot ik van de aandacht die we kregen in onze mooie wagen. De ceremonie in het districtshuis was kort, maar mooi. We kwamen buiten als man en vrouw, een heerlijk gevoel! Daarna reden we door naar de Sint-Jozef kerk in Hoogboom, een klein, gezellig kerkje. Het moment dat toen zou komen, was misschien wel het meest ontroerende van de hele dag. Op de tonen van prachtige muziek ging de suite 2 per 2 naar voor, en nam zijn plaatsen in. Op dat moment stopte de bruidswagen vlak voor de ingang van de kerk, mijn papa en ik stapten uit, en dan was het aan ons. Een kennis speelde speciaal voor deze intrede het muziekstuk dat we hadden uitgekozen live op de piano. Eerst gingen mijn bruidsmeisjes, daarna was het aan mijn papa en ik, met voor vlak ons ons klein bruidsmeisje. Een bomvolle kerk, iedereen die rechtstond en ons glimlachend aankeek.. Kippenvel!! Opnieuw traantjes.. Dat was zó speciaal, niet te omschrijven. De viering was erg persoonlijk en emotioneel, met dank aan pastoor Bayen. We hadden er veel tijd in gestoken om er echt "onze" viering van te maken met liedjes waarvan we houden, en teksten die gelezen werden door onze goede vrienden en familie. Toen we buitenkwamen had mijn man nog voor een verrassing gezorgd: hij had een aantal vrienden van hem gevraagd "All you need is love" te spelen, net zoals in de film 'Love actually', zo leuk! Nadat verschillende kindjes een bloemetje hadden afgegeven, reden mijn kersverse man en ik door naar de Kalmthoutse heide, waar we onze fotoreportage hadden. Daarna was er een receptie voorzien in onze feestzaal, het Keienhof in Kalmthout. Alles was tiptop in orde. Boven hadden we een ruime kamer voor de suite, waar we tussendoor even konden relaxen en iets drinken. Na de receptie trokken we nog wat familiefoto's in de tuin van de feestzaal, nog even relaxen, mijn man zijn nicht kwam mijn make-up bijwerken, en toen kwamen de eerste avondgasten al toe. Toen alle gasten hun plaatsen hadden ingenomen aan tafel, werden wij als bruidspaar aangekondigd, en op de tonen van 'When love takes over' kwamen we de zaal binnen! Heel leuke sfeer :) Na het hapje van de chef volgde er een aantal speeches. Eerst verwelkomde mijn man iedereen en er volgde een lieve speech over ons, met op het einde als verrassing het clipje dat ik ooit voor hem maakte, om te tonen hoe goed wij het samen hebben. Toen volgde een ontroerende speech van mijn papa, met een fotoreportage op 'Dochters', dat maakte het natuurlijk eens zo ontroerend! Het eten was heerlijk, en we werden op onze wenken bediend. Na het hoofdgerecht kwam een nieuwe 'lading' gasten toe. Er was bruidstaart voor iedereen, en toen volgde onze openingsdans, een live versie van Natalia's "You are". We werden omringd door onze familie en vrienden en als verrassing hadden ze aan iedereen bellenblazers uitgedeeld, prachtig. Ik genoot erg van dat moment! Na de vermenigvuldigingsdansen barstte het feest los. Ik heb véél op de dansvloer gestaan :) Rond middernacht waren er puntzakjes frietjes voor iedereen die wou. Het einduur dat de feestzaal op voorhand had opgelegd was 3u. Maar tegen dat uur was ik eerlijk gezegd stikkapot, ook al had ik dat op voorhand niet zo kunnen inschatten. Vlak daarvoor verraste familie ons nog met een zelfgeschreven liedje over ons, zo lief! Tot slot dansten we nog eens onze openingsdans, met iedereen in een kring, wiegend, rond ons. Een prachtige, symbolische afsluiter. Na iedereen dag gezegd te hebben kropen we in de taxi die we besteld hadden en reden moe maar overgelukkig naar huis.. Mijn man droeg me over de drempel en toen kropen we als man en vrouw in ons bedje.

De ochtend daarna was héél speciaal. Ik werd wakker en keek naar mijn ringvinger: jaja, daar zat nu een trouwring! We openden kaartjes en lazen de vele lieve berichten in ons gastenboek. De volgende dag pakten we onze koffers, want die nacht vertrokken we voor 2 weken naar Mexico. Het werd een zalige honeymoon, waar we nog uitgebreid hebben kunnen nagenieten van die wonderlijke dag!

Ik wist op voorhand dat het een erg speciale dag zou worden (trouwen zouden we immers maar één keer in ons leven doen), maar dat het zó bijzonder en emotioneel zou worden, dat hadden we niet durven dromen. We liepen de hele dag op wolkjes, en eerlijk gezegd heeft het wel even geduurd voor ik daar af was, na die dag ;)

Onze fotografe heeft een leuk clipje gemaakt; in ongeveer 4 minuten heb je zowat heel de dag bijeengepropt :)
Voor wie zin heeft: http://www.youtube.com/watch?v=9rMXCcfKFMI

Lieve bruidjes, geniet er ten volle van. Het is een dag waar jullie nog héél lang van zullen kunnen nagenieten!!
Ellen

PS: Intussen leven we toe naar een nieuw hoogtepunt in ons leven.. we verwachten ons eerste kindje in december!! :) :)



Ellen
5-2-2011
Meld misbruik



Reacties: 18 | Gelezen: 2050


natje
12-5-2012
 Meld misbruik20-7-2011 6:38:31

hey ellen

zijn echt prachtige foto's !!
geniet van jullie prachttoekomst samen en een hele dikke proficiat met je zwangerschap
geniet ervan,

groetjes



Jana
30-7-2011
 Meld misbruik20-7-2011 7:45:23

Oh, hoe mooi !! Ik kreeg er zelfsk kippenvel van.. Het lijkt wel een sprookje. :) Ik hoop dat onze dag even goed en emotioneel zal verlopen. Ik kijk er alleszins naar uit.

Gefeliciteerd met het kindje. Hopelijk mag alles goed verlopen !!

Jana



sarah
17-12-2011
 Meld misbruik20-7-2011 7:51:23

Hallo Ellen,
echt zeer mooie foto's en ben eens blij om een winter huwelijk te zien.
En ook positieve commentaar te horen van de ceremoniemeester( heb dezelfde)

Proficiat met je huwelijk en met je zwangerschap!
Groetjes,
Sarah




Stephanie
5-5-2012
 Meld misbruik20-7-2011 8:21:26

Hey Ellen,

Leuk om je verslag te kunnen lezen. Ik kijk ook heel hard uit naar de dag dat ik met Bart zal trouwen volgend jaar. Na het verlies van mijn meter nemen we stilaan terug de draad op om alles te organiseren.

Ook een hele dikke proficiat van mij met jullie eerste kindje dat op komst is.

groetjes
Stephanie & Bart



Malou
13-8-2011
 Meld misbruik20-7-2011 8:44:03

Jack Johnson :-)
Mooie foto's, mooie compilatie, prachtige jurk!



Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik20-7-2011 8:44:15

Prachtig! Zag er heel stijlvol, emotioneel en leuk uit! Dikke proficiat met de trouw en uiteraard met de zwangerschap!

Liefs,

Nathalie



dorien
5-5-2012
 Meld misbruik20-7-2011 8:55:03

heej proficiat!! geniet van het leven!!!

ps : kan het zijn dat er iemand bekend voorkomt in het filmpje?

groetjes



Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik20-7-2011 9:12:27

Waaaauw, supermoooi kleed!!! Je kapsel vind ik ook geweldig!
En proficiat met je zwangerschap!
Liefs,





Sarah
17-12-2011
 Meld misbruik20-7-2011 10:31:56

Als ik die mooie, warme, gezellige foto's zie, weet ik weer waarom ook wij voor een winterhuwelijk gekozen hebben :). Je had echt een mooi kleed!
Jullie straalden!

En natuurlijk een dikke proficiat met je zwangerschap!

Groetjes



Samira
2-9-2011
 Meld misbruik20-7-2011 10:53:08

Heel mooie foto's! Proficiat met je zwangerschap

groetjes




Nathalie
25-5-2012
 Meld misbruik20-7-2011 11:45:15

prachtige reportage !!!!
proficiat met je zwangerschap ;-)



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik20-7-2011 15:11:40

Héél mooi!
En proficiat met de zwangerschap! Hopelijk niet teveel 'kwaaltjes'!



Ils
14-1-2012
 Meld misbruik20-7-2011 18:47:13

Proficiat met je huwelijk & met jullie kindje op komst!
Ik vind je jurk prachtig!! Heb deze zelfs gepast en vond ze geweldig, maar had toen mijn jurk al besteld.. Het is iets heel anders geworden maar ook mooi! Ik vind wel je stola geweldig, voorlopig heb ik een jasje maar dat van jou is echt prachtig! Mag ik vragen waar je dit gekocht hebt?

Groetjes!



Deborah
3-3-2012
 Meld misbruik21-7-2011 13:38:41

Geweldige dag moet het geweest zijn!!

Proficiat!!!



Kelly
30-7-2011
 Meld misbruik21-7-2011 14:02:06

Het pakt echt om te zien hoe gelukkig jullie zijn... Het druipt vd foto's af :-) Geniet nog maar heel lang na en dikke proficiat met je zwangerschap!



Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik21-7-2011 16:45:07

Hey Ellen, supermooi verslagje! Zalig dat ze als jullie buiten kwamen een liedje hebben gezongen en de bellen tijdens de openingsdans :)! Dat is misschien bij ons ook nog een idee. We hebben bellenblazers voor de kindjes aan gemeentehuis en ceremonie, maar we zullen er miss wel over hebben en dan kunnen ze die 's avonds gebruiken :)! Leuk!

En wat een tof nieuws op het einde... Dikke proficiat met het huwelijk en met dat wondertje dat in je buik groeit :)! Geniet ervan :)!

Groetjes
Sharon



Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik21-7-2011 21:31:10

Hoi Ellen, wat een mooi verslag en zalige clip! Het zag er een prachtdag uit! geniet nog maar lekker na en proficiat met jullie kleine wondertje dat op komst is!



Ellen
5-2-2011
 Meld misbruik28-7-2011 13:04:31


Super bedankt allemaal voor jullie lieve reacties.. :)
Ik wens jullie héél veel geluk in jullie huwelijk, te beginnen met een prachtige huwelijksdag! Geniet ervan!!!
Groetjes, Ellen

PS @ Ils: mijn stola heb ik laten maken in Zuid-Afrika, dankzij een tip van een collega:
http://www.capemohairspinners.com/
Ik vond hier in België niets dat me echt aanstond.. en die stola was lekker warm!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info