Nu Online
Momenteel zijn er 172 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen voor wet op anderen dag dan feest

17-7-2011 17:08:00
Hallo iedereen,

zijn er onder jullie die op een andere dag getrouwd zijn voor de wet en bv dag nadien het grote feest gegeven hebben? Zo, ja: wat waren jullie ervaringen?

Hebben jullie de dag van het burgerlijk huwelijk ook iets zeer feestelijks aangetrokken?

Groetjes.

Fairytale Bride
4-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 688

Ki
13-5-2011
 Meld misbruik17-7-2011 17:23:24

Hey Fairytale Bride,

mijn man en ik zijn op andere dag getrouwd voor wet en kerk. Op de dag van trouw voor de kerk hebben we feest gevierd. Dag van trouw voor de wet heb ik ander feestelijk kleedje aangetrokken en zijn we gaan eten met ouders, broers en zussen en meters en peters... Wij vonden het super en veel rustiger gesplitst.

Mijn broer is twee jaar voor mij getrouwd en enkel voor wet. Maar zij hebben ook op andere dag getrouwd en feest gevierd. Hun feest was op (ik dacht op) OLH Hemelvaart en dan kan je niet trouwen voor de wet. Zij hebben voor de trouw zelf hun trouwkleren aan gedaan. Daarna snel iets anders feestelijk aangedaan voor samen te gaan eten. En dan terug trouwkleren voor trouwfeest. Zij hadden ook geen spijt van die opsplitsing.

groetjes

Fairytale Bride
4-8-2012
 Meld misbruik17-7-2011 17:28:16

Wij zijn het ook aan het overwegen om het zo te doen, om de vrijdag voor de wet te trouwen en zaterdag zoals we al gepland hebben kerk, feest enzo te geven... enkel de wet dus de dag ervoor. :-).

Het maakt het idd rustiger ja, anders al zeer vroeg bedje uit, niet dat het ons stoort, maar het kan wel is laat worden, en we mogen die dag naar ons zelf zien uiteraard. We gaan het nog is bespreken, maar we hebben toch wel een lichte voorkeur om het ook zo te gaan doen.

Groetjes.

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik17-7-2011 18:36:59

Ik en mijn verloofde trouwen op vrijdag 21 september voor de wet en de volgende dag hebben we onze receptie, ceremonie en avondfeest. De dag van het wettelijk huwelijk zullen we enkel met ons 2 zijn. Eerst uitgebreid ontbijten, trouwen, fotoshoot en dan een romantisch diner.

We hebben er bewust voor gekozen om te splitsen, zo hebben we 2 trouwdagen, wat ook leuker is dan kan je langer genieten, maar vooral omdat we de volgende dag rond de 190 mensen mogen verwelkomen. Het is dus leuk om de wettelijke trouw echt heel intiem te vieren.

Groetjes

Louise
23-7-2011
 Meld misbruik17-7-2011 20:05:27

wij trouwen nu zaterdag en zijn reeds in mei voor de wet getrouwd. ik kocht voor die dag een eenvoudig wit kort kleedje. wij hielden het klein en fijn (het was trouwens op een maandag waardoor er voor de rest toch niemand on)
we gingen nadien met ouders broers en zussen eten in een heerlijk restaurant (eentje met een ster)
het was niet zoooo duur (all in 75 per persoon) voor drie gangen en allerlei tussengerechten
wij hebben er absoluut geen spijt van, heerlijk wass het!! we hadden toen wel tijd voor ons gezin terwijl we dan nu zaterdag tijd hebben voor de vrienden... we kijken er naar uit!

Peggy
18-6-2011
 Meld misbruik19-7-2011 6:01:52

wij zijn op 17juni voor de wet getrouwd. om 13u30, daarvooor gaan eten met de getuigen. Daarna gewoon naar huis. Zaterdag 18 juni was het feest. genodigden moesten 16u30 ter plaatse zijn. Daar heeft de schepen ons nog een keer gehuwd tijdens een relaxte ceremonie. daarna feest !!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...