Nu Online
Momenteel zijn er 179 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schoenkeuze

15-7-2011 15:55:40
Dag iedereen,

Ik heb hier een raar vraagje ivm mijn schoenkeuze. Eigenlijk is het probleem tweedelig
Om te beginnen willen we onze trouw wat retro getint doen: mijn kleed, zijn kostuum, onze auto..

Het eerst probleem (en misschien het eenvoudigste). Ik twijfel over de kleur van mijn schoenen. Wit of rood? Rood vind ik ook iets hebben. Geeft het geheel weer wat retro gevoel en is makkelijk na de trouw nog te dragen. Ik vermoed ook dat mijn bruidsboeket met rood gaat zijn.

Probleem twee. Ik draag NOOIT hakken. Ik ben absoluut een Birkenstock mens (you hate it or love it). Ik draag deze slippers zeker de helft van het jaar. Mijne vent heeft me ook zo leren kennen. Hij lacht ook vaak met mijn Birkenstock schoenkast . Als het van hem afhangt, trouw ik in Birkenstock. Dit ben ik wel niet van plan maar nu is de vraag, trouw ik in een eenvoudige sandaal (zonder hak) of een pump (eventueel met peep toe en dus weer retro). Ik weet het niet... De mensen gaan verbaasd zijn om mij met hakken te zien. Maar is deze verbazing een goed ding... Zucht!

Linde

Linde
26-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 771

Chloë
3-9-2011
 Meld misbruik15-7-2011 16:11:03

Als je hakken niet gewoon bent is het misschien moeilijk om dat die dag aan te doen, misschien heb je er snel last van en dat zou jammer zijn op je trouwdag. Ik ben ook zo, draag ook nooit een hak, maar heb mij toch laten verleiden door een paar rode schoenen met een klein hakje, maakt het wel ineens feestelijker en heb ze al een aantal keer gedragen en het gaat mij wel af. Het zijn ook schoenen dat ik achteraf zeker nog zal dragen.
Kijk eens rond en probeer, maar een mooi sandaaltje kan ook heel mooi zijn, en als je in het lang trouwt (weet dit niet) dan zie toch bijna niemand wat je aanhebt van schoenen?
Je moet vooral zien dat het comfortabel is!

Linde
26-5-2012
 Meld misbruik15-7-2011 16:18:32

hey Chloe,
Ik zal een kort bustierkleedje aandoen en een birdcage veil (zo'n grappig woord) in mijn haar hebben. Op zich kan ik wel op hakken lopen. Heb 1 paar hakken voor als het echt moet . Dus heb een kort kleedje waar dat de schoenen hard zullen opvallen...
Linde

Evi
18-8-2012
 Meld misbruik15-7-2011 16:19:58

een vrouw kan nooit genoeg schoenen hebben dus: koop gewoon verschillende soorten rode schoenen en op de trouw draag je gewoon waar je je het beste bij voelt! ;)

en om je birckenstocks toch ook even te laten genieten: je kan als je toekomstige man je voor de eerste keer zal zien in je kleed voor de fun je birkies aan doen! gegarandeert succes! :p

plus als je toch voor hakken kiest ben je beter dat je je birkies 's avonds bij de hand hebt, dan kan je daar in verder dansen , ...

succes nog!
groetjes van een andere birckenstock-verzamelaar!

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik15-7-2011 16:40:22

Hey Linde,

Ik zou voor de hoge hakken gaan! Het zal superelegant staan met je kleedje. Neem een paar van je Birckenstocks mee voor 's avonds bij pijnlijke voeten. Het is een geruststellende oplossing als je toch weet dat je ventje dit niet erg vindt .

Een echte hakkenloper ben ik niet, maar vorig jaar heb ik me laten verleiden tot het kopen van rode pumps met hoge hakken.. en ja hoor, dit jaar is er al een tweede paar in het rood bij gekomen. Het is een opvallende kleur die toch met heel veel te combineren valt... Dus zeker goed draagbaar achteraf.

En als het moed kan geven: ik draag zelden hakken, alleen als we eens ergens heen gaan waarvan ik weet dat ik niet superlang zal moeten rechtstaan... Op onze trouwdag heb ik mijn pumps de ganse dag aangehouden, behalve de laatste 2 uren op de dansvloer. Dus de adrenaline helpt ook goed mee .

Succes met je keuze...!

Chloë
3-9-2011
 Meld misbruik15-7-2011 16:47:10

Voor bij een kort kleedje zou ik dan toch opteren voor de hakken, als je er toch mee kan lopen en inderdaad zoals anderen al gezegd hebben je Birckenstocks meenemen voor 's avonds :)

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik15-7-2011 18:34:41

Voor bij een kort kleedje zou ik idd voor hakken gaan, maar neem dan zeker geen killer heels een hakje van 5 cm is zelfs ideaal naar het schijnt voor je rug, zelfs beter dan plat :-) Ik zou ook birkies meenemen voor de zekerheid voor 's avonds.

Ik draag zelf bijna àltijd hakken dus zal er zeker aandoen op mijn trouwdag, heb zelfs de instructie gkregen van mijn vriend dat ik niet boven de 12cm mag gaan (dat zijn mijn nieuwe aanwinsten en momenteel mijn favo shoes! )

Groetjes van een absolute shoe-addict!

An
5-5-2012
 Meld misbruik16-7-2011 9:04:24

Hey Linde,

waar heb je je kleedje gevonden? want ik wil ook wel graag een kort trouwkleedje, ook liefst een bustier kleedje, maar ik heb geen idee waar ik dat moet vinden!
groetjes!
An

Kim
26-5-2012
 Meld misbruik16-7-2011 9:44:22

Ik loop echt nooit op hakken!!! Het is van willen maar niet kunnen ;) heb wel verschillende paren in mijn schoenenkast staan maar deze zijn eerder om naar te kijken. Dus niemand is het gewoon om mij met hakjes te zien en TOCH ga ik ervoor!!! Ik zou het in jouw plaats ook doen en zeker met een kort kleedje. Benieuwd wat het wordt...

sjoeke
15-7-2011
 Meld misbruik16-7-2011 10:30:16

ik ben gisteren getrouwd in een kort wit bustierkleedje en had rode sandaaltjes aan met hoge hak. Ik ben ook een hevige birkenstockfan en had een paar in de auto gelegd maar heb ze niet eens aangedaan.
Rood is blijkbaar wel populair, er waren drie genodigden met rode schoenen :-)
Zelf heb ik ongelooflijk veel complimenten gekregen over m'n kleedje en de combinatie met die rode sandaaltjes. Ik had er dan ook een witte parelketting bij aan met een rood koralen roosje :-)
Dus, go for the red shoe's girl !!!

ruth
5-8-2011
 Meld misbruik16-7-2011 10:47:39

short dress = Go high (but not TO) heels en neem rood plat sandaaltje of je Birckenstocks mee. Zorg gewoon dat de basis van je hak breed genoeg is, het moet natuurlijk wel elegant zijn, maar hoe meer stabiliteit je hebt, hoe langer je erop zal lopen.

Vergeet ook niet dat je als bruid niet superveel moet lopen, en anders laat je de auto maar wat meer kilometertjes maken. Je moet er vooral goed op kunnen staan. Koop geen 'plastieken' schoentjes, maar echt leder, die kan je echt stukken beter inlopen al, zodat je de dag zelf geen last hebt.

Maar je hebt nog tijd genoeg op er je hoofd over te breken en schoentjes uit te testen.
Ik heb nog maar drie weken, en zit met een kleine teen die gebroken is, wordt leuk met de pumps...ojee:)
Succes!

Linde
26-5-2012
 Meld misbruik16-7-2011 18:59:01

@ An: ik ga compleet voor het internetshoppen. Mijn kleedje komt van gogogu (een internetsite), mijn birdcage veil van de etsysite.

@sjoeke: ben wel benieuwd naar jou foto's!

Ik denk dat ik eruit ben. Sowieso Birkenstocks voor savonds en ik heb mijn oog laten vallen op de Swedish Hasbeens. Dit zijn zweedse klompjes (het gemakkelijkste uit te leggen). Het is ook 2 hate or 2 love! Maar best retro en past bij derest! En we bestellen ze in het ROOD!

Bedankt voor de reacties!

Linde

tanja
30-6-2012
 Meld misbruik22-9-2011 21:16:49

Heb je je jurk van gogogu al, Linde? Tevreden?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...