Nu Online
Momenteel zijn er 179 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Curieuzeneus!

15-7-2011 13:29:52
Dag dames (& heren),

Onze uitnodigingen zijn de deur uit!
Nog 8 weekjes te gaan en dan is het zover!
Nu kregen we vanmorgen de vraag van mijn neef of de kinderen ook mochten meekomen naar het avondfeest.
(10j en 4j).
Nu was/is het in feite onze bedoeling om geen achternichtjes -en neefjes te vragen aangezien we dan aan 30 extra personen komen. (Onze achterneefjes -en nichtjes zijn tussen de 6 maanden en 22j.)
Zou ik dit subtiel tegen hen kunnen zeggen?
Ik ben 'curieus' naar jullie meningen!
Groetjes,
An

An
9-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1029

A.
23-7-2011
 Meld misbruik15-7-2011 13:43:00

Wij hebben dit ook niet gedaan.. maar de neven en nichten die dit persoonlijk aan ons gevraagd hebben of ze hun kind mee mogen brengen door de dag hebben wij gewoon meteen JA gezegd. Wij zijn vroeger toen we klein waren ook naar alle feesten mogen gaan.. dus vonden wij dat ook zij hun kinderen (allemaal tussen 1 en 8 jaar) rustig mee konden brengen. Zij eten toch niet veel en heb voor hun enkel een bord en bestek besteld... er is toch altijd meer dan voldoende over

katrien
24-9-2011
 Meld misbruik15-7-2011 13:54:42

Bij ons heeft ook iemand dit gevraagd. Hebben gezegd dat ze natuurlijk mogen meekomen. Maar, dat ze wel moeten weten dat er bijna geen kinderen gaan zijn op het avondfeest!
Ze gingen nog iets laten weten wat ze uiteindelijk gaan doen.

Wat kan je anders zeggen? Hebben liever van niet..... (vindt dat eigenlijk wel heel grof)
Groetjes

Ki
13-5-2011
 Meld misbruik15-7-2011 13:56:03

bij ons is dit in de familie de gewoonte: neven en nichten zijn meegevraagd maar hun kinderen niet
deze stonden bij ons dan ook niet op de uitnodigingen
ik vind dat je dat gewoon kan zeggen tegen hen...
ik vind wel als je nee zegt dat het voor iedereen nee is anders is het maar vreemd

Ki
13-5-2011
 Meld misbruik15-7-2011 13:59:53

@ Katrien: uiteindelijk beslis je toch als koppel welke mensen je wel/niet vraagt en je moet ergens de lijn trekken... je vraagt/nodigt als koppel mensen uit... ik vind dat je als neef/nicht kan vragen als het niet duidelijk is of je kinderen meegevraagd zijn, maar dat je als neef/nicht niet kan eisen dat je kinderen mogen meekomen of dat je kan zeggen dat dat grof is...

maar ik denk dat misschien ook afhangt van familie tot familie en ook van hoe groot je het feest ziet of hoe groot je familie is

An
9-9-2011
 Meld misbruik15-7-2011 14:03:28

Bedankt ladies!
Op onze uitnodigingen stond er idd alleen maar de naam van mijn neef en zijn vrouw.
Ik denk dat ze dit gewoon maar informatief vroegen hoor.
En inderdaad, als we dit voor hen doen, moeten we dit ook voor de hele familie doen.
We zitten nu al aan 160 gasten. (10 meer dan dat we 'vooropgesteld' hadden) Als we er nog eens 20 gaan uitnodigen... (en als enkelen van hen dan nog eens op hun beurt hun vriend/vriendin gaan meevragen...)

Moeilijk, moeilijk!
Ik heb hen verteld dat het eigenlijk onze bedoeling was om enkel neven en nichten uit te nodigen op het avondfeest. (Maar als ze hun kids meenemen, zullen we hen absoluut niet scheef bekijken.)

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik15-7-2011 14:24:07

Hey An

Wij nodigen de kinderen van onze neven en nichten ook niet uit. Mochten ze het vragen, zullen wij ook beleefd zeggen, dat dit niet de bedoeling is/was. We zitten er ook een beetje mee verveeld, maar inderdaad, waar eindigt het dan allemaal. Drie van de kindjes van mijn broer en zus (9j, 5j en 4j) zullen wel op de feest zijn (jongste van 2 niet) aangezien zij onze bruidskindjes zijn. Wij hebben ook nog jonge neven en nichten, maar daar laten we de keuze aan de ouders (onze tantes en nonkels) of ze hen willen meebrengen of niet...
Ik vind het anders moeilijk te verantwoorden dat de kindjes van mijn broer en zus er wel zullen zijn.

Op het huwelijk van mijn nicht vorig jaar, waren er ook geen kindjes op het feest, enkel tijdens de ceremonie. Ik denk dus dat ze het in onze familie wel zullen begrijpen!

Groetjes

Kim
22-6-2012
 Meld misbruik15-7-2011 15:04:55

Ik vind dat er ergens een limiet moet zijn.
Sommige achterneefjes/nichtjes zie ik misschien maar 1à2 keer in 't jaar.
Bij ons absoluut no kids.

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik15-7-2011 15:15:43

Hey,

Wij hebben gewoon tegen de gasten gezegd dat er geen kinderen onder de 18 jaar op ons feest waren uitgenodigd. Buiten onze eigen neven en nichten. Je moet ergens een lijn trekken hé.

De meesten begrepen dat. Op de receptie (voor collega's ed.) waren er wel sommige die hun kinderen meehadden, maar we hadden niets specifiek voor de kinderen voorzien.

Ik denk dus dat je dat wel gewoon mag zeggen.

groetjes

sofie

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik15-7-2011 15:27:08

Hier was de leeftijd op 18gezet,maar dat wilde dus zeggen dat een groot deel van mijn nichtjes/neefjes niet mochten komen wat ik wel jammer vind is tenslotte idchte familie
Maar legde mij bij het besluit neer tot mijn ouders vroegen toen we met de uitnodiging kwamen of de rest al geschreven/ op de post was wat niet het geval was
Mijn ouders hebben dan gezegd op de uitnodigingen bij tante en nonkel Familie ... te zetten zodat mijn nichten/neefjes toch mee mochten komen maar zij deze bijbetalen
Hij vroeg of dit goed was voor mij ok,ventje heeft niet echt geantwoord,toen we buiten kwamen zei mijn ventje dak een propere was dacht dat ik dit geregeld had met mijn ouders terwijl ik zelf van niets wist

Dus de jongere neven en nichten van mijn kant komen nu toch maar daar blijft het bij kinderen van neven/nichten blijven thuis

groetjes

Katleen
24-9-2011
 Meld misbruik15-7-2011 16:30:36

Bij ons ook geen kinderen van de partij, zelfs de bruidskindjes gaan na de huwelijksmis terug naar huis...

Als iemand het vraagt, zeggen we heel beleefd dat we niet op de kinderen gerekend hadden. Ons feest is denk ik ook niet echt op maat van kinderen gemaakt en ze zouden zich 1) steendood vervelen en 2) het eten niet lekker vinden. Ik denk dat ze zich beter zullen amuseren thuis met hun babysit dan op ons trouwfeest.

An
9-9-2011
 Meld misbruik15-7-2011 17:00:07

Thx! Ik ben echt blij dat hier zoveel gereageerd wordt!

Cho die gastenlijst heeft hier toch al voor de nodige commotie gezorgd hoor!
Wie wel? Wie 'niet'?
De leeftijden van onze neefjes en nichtjes zijn superuitéénlopend.
Ik geloof dat de 'oudste' 40 is en de jongste is 1 jaar.
Wij gaan wel al onze neven en nichten vragen (en natuurlijk hun partners).
Sommigen zien we idd maar 1x per jaar en sommigen zijn zelfs niet naar de babyborrel van onze kleine meid geweest (Ze hadden zelfs niet verwittigd ondanks het feit dat ze wisten dat er eten voorzien was).
Ik hoop dat iedereen van de familie begrijpt dat we ergens een 'lijn' moeten trekken. (Ik ben iemand die graag het goede wil voor iedereen en tot voor de huwelijksvoorbereidingen leek me dit goed te lukken... maar nu :))!
Groetjes,
An

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-7-2011 17:56:13

Bij ons stond de grens op 16 jaar... Jonger was: sorry, maar niet uitgenodigd... Ons avondfeest was echt gericht op volwassenen: eerst uitgebreid dineren en dan de beentjes strekken op de dansvloer.
Saai voor kinderen dus... en ook niet leuk voor de ouders die op hun kinderen zouden moeten letten...

DEBORAH
17-9-2011
 Meld misbruik16-7-2011 6:45:25

Bij ons zijn er ook geen kinderen gevraagd onder de 18 jaar, enkel onze bruidskindjes (ons zoonjtje en nichtje) blijven nog even tijdens de receptie, maar dan gaan ook zij nr huis.
We zijn ook van plan om dit te melden aan de gasten indien ze toch vragen of hun kindern meemogen.

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik16-7-2011 13:16:38

Bij ons eerder een alternatief feestje.
's middags, na de burgerlijke trouw, met suite (kids inbegrepen) naar de feestzaal.
Daar wordt een alternatieve ceremonie gehouden, gevolgd door een uitgebreide receptie voor zo'n 150 genodigden (volwassenen en kinderen). Dus die kunnen allemaal ook de ceremonie bijwonen. Tijdens de receptie kunnen de kids dan naar hartelust spelen in de tuin van de feestzaal.
Om 5u is dan de receptie gedaan en gaan we met de suite (zonder kinderen) naar een B&B, voor een gastronomische receptie. Dus ook onze eigen kids gaan niet meer mee. Alhoewel het nog bijna een jaar is, weten ze in de familie nu al hoe het zal verlopen, dus ze kunnen zeker al ruim op voorhand opvang voorzien.
Ik zou in jullie geval ook gewoon voorzichtig zeggen dat er eigenlijk anders geen kindjes gaan zijn, dat alles op volwassenen is afgestemd 's avonds en dat hun kindjes zich waarschijnlijk stierlijk gaan vervelen. Ze hebben ook nog tijd hé om opvang te voorzien.

An
9-9-2011
 Meld misbruik16-7-2011 18:37:59

Bedankt meiden!
Ik heb even met mijn mama gebeld en ze zei dat dat in onze familie nooit gedaan wordt, achternichtjes -en neefjes vragen op het avondfeest.
Ze zijn uiteraard welkom tijdens de viering en nogmaals... we bekijken hen niet scheef moesten ze hun kids toch meenemen. Maar 't is gewoon dat we ergens een grens moeten trekken. :)
Maar ik ben werkelijk blij met jullie reacties! Fijn om te lezen hoe jullie er over denken!

Peggy
18-6-2011
 Meld misbruik17-7-2011 11:46:28

bij ons ook geen kindjes geweest :-) ik denk wel dat de meeste dat begrijpen. en voor de mama's en papa's ideale gelegenheid om nog eens een avondje zonder the kids te hebben :-)

crazy
14-7-2012
 Meld misbruik18-7-2011 19:35:57

hoi hoi,
wat ben ik blij dit onderwerp eens te mogen doorlezen...om eens te weten wat iedereen ervan vind. Bij ons in de familie zijn we ook met zovelen en wist niet goed waar een lijn te trekken. Als ik dit hier zo allemaal lees begint er toch wel meer duidelijk te worden.

en zoals Peggy zegt een avondje zonder de kids zullen ze ook wel tof vinden, velen zullen als het gaat over gezinnen met kleine kinderen misschien vroeger het feest verlaten omdat de kinderen moe worden.

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...