Nu Online
Momenteel zijn er 172 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

En dan nu... Het verslag van een onvergetelijke dag

  2-7-2011 23:07:29
Hey allemaal!

Onze trouwdag zit erop. En ik ben al een hele dag aan het nagenieten. Het was in 1 woord: ONVERGETELIJK!

Ik zal jullie eens vertellen hoe het allemaal verlopen is. De meesten onder jullie gaan m'n verslag waarschijnlijk te uitgebreid vinden om helemaal te lezen, maar ik moet het toch effe van me af kunnen schrijven!

Om 06:30u. ben ik opgestaan. Lekker rustig en veel ontbeten, want ik wist dat ik de rest van de dag niet veel tijd en honger zou hebben. Daarna ontspannen in een heerlijk warm badje. De benedenverdieping nog wat opgeruimd, want met twee kleine kinderen in huis, blijft het speelgoed precies altijd in overvloed aanwezig.

Om 08:15u. moest ik bij de nagelverzorging zijn. Ze heeft me 10 nieuwe nagels gegeven. Degene die er 14 dagen eerder op gezet waren, zijn er om één of andere reden allemaal af gegaan.

Na een heel korte tussenstop thuis heb ik om 10:20u. m'n dochtertje van bijna 5 meegenomen naar de kapper. Daar kwam een uurtje later 1 van de avondgasten binnen die al direct haar goedkeuring gaf. Ze vertelde me ook dat ze zelf zwanger was. Dus ik kreeg al meteen tranen in m'n ogen en m'n dag moest nog beginnen. Ondertussen was ook de videograaf gearriveerd. Hij had vooraf gevraagd of hij z'n zoontje mocht meebrengen, wat we uiteraard helemaal niet erg vonden.

Rond 11:40u. pikte ik de ballondecoratie op, verrassing voor m'n verloofde, en die ging ik thuis afzetten, samen met m'n dochter. M'n verloofde moest wel in de woonkamer blijven, waar hij mij niet kon zien, want ik wou het toch nog spannend maken tot op HET moment!

Een paar ieniemienie regendruppeltjes op de voorruit. Aiaiai, dan toch regen???

Vlug een koekje gegeten als middagmaal en dan vertrokken richting maquillage. Wat vermoedelijk een half uurtje zou duren, was al na 20 minuutjes in orde. Net niet te vroeg, want rond 13:00u. zou m'n moeder thuis zijn, zodat m'n verloofde richting zijn ouderlijk huis kon vertrekken. Ondertussen sliep ons zoontje van 2. Ik ben heel blij dat we onze trouw pas rond 15:30u. gepland hadden, zodat hij nog wat kon rusten en 's avonds wat langer mee kon gaan.

13:15u. thuisgekomen en me rustig klaargemaakt met de hulp van m'n moeder (die er ook geweldig uitzag). Daarna ons dochtertje klaargemaakt, zoontje werd wakker en werd ook klaargemaakt.

13:45u. arriveert de fotograaf, zoals afgesproken. En bij iedereen wordt de laatste hand gelegd aan de kledij. Ondertussen belt m'n verloofde om te luisteren of ik we op tijd klaar geraak, want ja, hij wist natuurlijk nog niet dat de schminkster zo vlug klaar was en hij dacht dat ik geen tijd genoeg had om me klaar te maken. Net toen hij belde, arriveerden de ceremoniewagens bij z'n ouders thuis...

SPANNEND!!!

Om 14:00u. stipt gaat de bel. Ik wandel naar de voordeur en krijg twee enthousiaste bruidskindjes achter me aan

Daar staat hij dan: mijn bijna-man. Geweldig mooi! Ik had z'n kostuum al wel gezien, ook z'n schoenen, z'n das,... Maar alles samen was het toch wel echt een mooi geheel.

De ceremoniewagens (4 oldtimer Jaguars) waren zich met veel geronk aan het parkeren. Het was gewoon een prachtig plaatje! Iedereen komt binnen voor een glaasje champagne en een lekker hapje. Omdat het nog altijd heel mooi weer is, besluiten we in onze tuin alvast wat foto's te nemen samen met de bruidskindjes en de twee kindjes van m'n schoonbroer.

Om 15:10u. vertrekken we richting stadhuis waar we stipt om 15:30u. aankomen. We hadden in onze planning rekening gehouden met de werken die er in het centrum van de stad zijn.

Aan het stadhuis stonden heel wat familie, vrienden en buren ons op te wachten. Ik kreeg meteen een echt prinsessengevoel. Al die ooooooh's en waaaaaws toen ik uitstapte: KIPPENVEL!

Binnen in het stadhuis was het een hele mooie ceremonie. Echt waar, de schepen van de burgerlijke stand maakt van de burgerlijke ceremonie toch nog echt iets persoonlijks. M'n eigen inbreng in de ceremonie werd ook gesmaakt door de aanwezigen. Een cd'tje met aangepaste muziek zorgde nog meer voor de gepaste sfeer. Gelukkig zeiden we allebei op het gepaste moment 'JA', zodat we eindelijk, na 1 jaar en 8 maanden, man en vrouw genoemd mogen worden.

En dan kwam een moment waar ikzelf heel erg naartoe geleefd had. Het zelfgeschreven gedichtje, voorgedragen door ons dochtertje. Ze heeft het voortreffelijk gedaan. En de traantjes vloeiden bij de mama (misschien ook nog bij anderen, maar dat moet ik op de video eens bekijken )

Bij het buitengaan, was er nog een verrassing door mezelf voorzien. Ik had aan een vriendin gevraagd om aan de mensen die buiten stonden een bellenblaaspotje te geven en hen te vragen om voor bellen te zorgen. Ik had zelf wat bellenblaaspotjes voorzien van een foto van onze kindjes, zodat het nog net iets persoonlijker werd. En ja hoor! De aanwezigen hebben goed hun best gedaan! Ben benieuwd naar dat resultaat op foto en video!

Dan richting huis om de mensen van de suite af te zetten, vlug iets drinken en naar de fotoshootlocatie.

NOG ALTIJD GEEN REGEN!

Dus we konden de buitenlocatie gebruiken, woehoew! Leuk hoor, zo'n fotoshoot. Ik voelde me nog altijd een prinses. Ook de bruidskindjes hebben het heel goed gedaan. Ik ben er zeker van dat het resultaat van ons fotoalbum heel mooi zal zijn. De foto's genomen van de fotoshoot zelf zien er alvast heel goed uit.

Ook weer net op tijd klaar met de fotoshoot, zodat we naar de feestzaal konden vertrekken. Rond 18:00u. kwamen we daar aan. Nog altijd lekker weer, dus ook onze receptie kon buiten op het terras doorgaan. Weer een meevaller. De eerste gasten komen aan rond 18:25u. Dus dan begint het kussen en handjesschudden...

Tegen 19:45u. gaan de gasten naar binnen en worden m.b.v. een liedje naar de juiste tafel geleid. Op "Love is in the air" komen wij met onze twee kindjes de zaal binnen, een luid applaus volgt.

We hebben zelf geen speech, maar onze dochter krijgt de micro en zegt het gedichtje weer heel mooi op, voor 150 gasten. Toch wel geweldig, is het niet?

En dan begint het feest! Lekker en veel eten. Alle gasten zijn meerdere malen teruggegaan naar het buffet. En dat is iets wat ik gehoopt had. Voor hetzelfde geld durft men maar een keer of twee gaan. Maar ik denk dat er geen enkele gast is die niet minstens 4 keren is teruggeweest! Zo lekker was het! Ondertussen vang ik commentaar op van de gasten (die scampi's zijn heerlijk, oh ja, maar ook de vis is heel lekker, lekkere soep,...) Dus da's ook weer een meevaller.

Om 21:00u. komt het beste vriendinnetje van onze dochter onze twee kids ophalen. Ze mogen daar gaan logeren en gaan heel gewillig mee. Dat wordt voor hen immers ook een geweldig avontuur!!

VERRASSING!!!!
Op de meeste huwelijksfeesten zie je dat vrienden van het kersverse echtpaar iets voordragen. Maar ik heb altijd gedacht dat dat bij ons niet zou gebeuren. We hebben wel wat vrienden, maar die wonen allemaal nogal ver uit elkaar, zodat zij niet samen zouden kunnen komen om iets voor te bereiden... Mispoes! We konden luisteren naar een waar Huwelijkslied, vol met verwijzingen naar ons leven totnogtoe. Geweldig gedaan!

Mijn broer had gezord voor een special act. Bekende Vlaming Dirk Deoyelle heeft een sketch opgedragen die ervoor zorgde dat werkelijk ALLE gasten geweend hebben van het lachen. Heerlijk! Dit feest kon echt niet meer stuk!

Na onze innige openingsdans (I belong to you) en het vermenigvuldigen, kwam de moeilijke taak voor de DJ om de dansvloer de hele avond bevolkt te houden. Heel af en toe was er eens een liedje waarop niet gedanst werd, maar eigenlijk is er de hele avond goed gedanst. En ook ik heb als bruid m'n best gedaan en heel goed meegedanst (In Zaire, de polonaise, rock, dance,...).

Rond drie uur zijn de laatste gasten naar huis gegaan en hebben we alles bij elkaar gezocht. M'n broer heeft eerst m'n ouders naar huis gedaan en daarna ook ons. En ja hoor, diezelfde vrienden hebben ervoor gezorgd dat iedereen die hier voorbij rijdt weet dat we pas getrouwd zijn . Weer zo'n leuke verrassing. Vooral ook omdat ze het bescheiden gehouden hebben. We konden dus om 4 uur direct in ons bedje kruipen, zonder dat we eerst op zoek moesten naar de sleutel van een nieuw slot ofzo. Want daar zouden we zeker niet mee kunnen lachen.

's Morgen (om 12u. ) werd er gebeld aan de voordeur. Ik had ontbijt besteld als verrassing voor m'n ventje. Een heerlijk begin van ons getrouwde leven!

DIT WAS HET VERSLAG VAN EEN GESLAAGDE HUWELIJKSDAG!!

Ik heb er heel veel voorbereidingswerk ingestoken, heel dikwijls gevloekt en gedacht dat ik het niet goed zou doen. Maar alles, echt alles is verlopen zoals ik gehoopt had. Het heeft niet geregend, m'n man vond al m'n verrassingen heel leuk, de kindjes zijn geweldig braaf geweest, alles liep vlot in elkaar over, iedereen was op tijd, het eten was lekker, er werd veel gedanst,... Kortom deze dag is meer dan 100% meegevallen! Ik ben heel blij dat ik er zoveel tijd ingestoken heb. Maar zoals het gezegde klinkt: wat je zelf doet, doe je meestal beter!

Ik hoop dat het bij ieder van de toekomstige bruidjes ook zo goed verloopt als bij ons. Voor zij die nog enkele tips kunnen gebruiken, geef ik hier nog enkele referenties van de mensen die onze dag gemaakt hebben tot een onvergetelijk moment in ons leven:

* Bruidskledij: http://www.erwedding.be/
* Kostuum bruidegom: http://www.kleske.be/
* Juwelier: http://www.fededioro.be/content/fededioro.asp
* Feestzaal: http://www.hetbourgondischhuis.be/index.html
* DJ: http://www.garygielen.be/
* Fotograaf: http://www.johanvanstraelen.be/
* Videograaf: http://www.vimeo.com/24972078
* Special thanks to: http://www.dirkdenoyelle.com/

Groetjes,
Myriam.

Myriam
1-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 2477


Myriam
1-7-2011
 Meld misbruik2-7-2011 23:13:56

Foutje ontdekt tijdens het nalezen...
We zijn al wel 10 jaar en 8 maanden samen. Dus 9 jaar langer dan hierboven geschreven werd



Inge
17-9-2011
 Meld misbruik2-7-2011 23:22:56

Zalig je verslagje te lezen krijg er de traantjes van in de ogen,en helemaal uitgelezen dat uitgebreide verslag ;-)
Lijkt me idd een super dagje en idd leuk met de kindjes binnen komen had ik nog niet aan gedacht maar als ze nog wakker zijn normaal waarschijnlijk wel maar met zo'n druk dagje gaan we het nog moeten zien,zal ik mss wel je voorbeeld volgen en de kindjes lekker mee naar binnen in de zaal mee met ons,tja ze hebben de mensen ook eenmaal mee uitgenodigd op de uitnodiging dus mogen ze ook mee
Geniet nog van het getrouwde leven,ons rest nog een 76dagen volgens de teller hier onderaan :-)




Nancy
19-5-2012
 Meld misbruik3-7-2011 7:51:20

Proficiat, je hebt blijkbaar inderdaad een superdag gehad. Veel geluk met de rest van je getrouwde leven. Hopelijk wordt ons dagje ook zo mooi :)



Emily
26-5-2012
 Meld misbruik3-7-2011 8:40:31

Wauw, super verslagje! Geniet van de wittebroodsweken na deze fantastische dag!!




frida
6-2-2010
 Meld misbruik3-7-2011 9:06:44

Wat een leuk verslag, geniet nu maar van je witte broodsweken..



evy
18-6-2011
 Meld misbruik3-7-2011 9:48:52

oooh zalig om te lezen dat het zo goed meeviel!!!
proficiat!!! geniet van jullie leven als getrouwd koppel!!! :-)



jeff
27-8-2011
 Meld misbruik3-7-2011 10:01:12

Ik heb het al verschillende malen gezegd hier, het blijft zalig om die verslagjes te lezen.... het is bijna meegenieten en een beetje dromen dat je eigen feest ook zo vlotjes verloopt!



Laura
30-6-2012
 Meld misbruik3-7-2011 10:52:38

Heel leuk om zo een verslagje te lezen. Geniet verder nog van jullie leven als man en vrouw!



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-7-2011 11:33:21

Proficiat! En als je fotootjes hebt... ;-)



Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik3-7-2011 11:55:18

Leuk verslag! Het schrijft precies even vlot als de dag is geweest ;-). Nog eens proficiat!!



sarah
17-12-2011
 Meld misbruik3-7-2011 12:01:25

echt een leuk verslagje . Ik vind lange verslagjes altijd fun
Dikke proficiat!




dorien
5-5-2012
 Meld misbruik3-7-2011 16:38:04

wauw! prachtig verslag! geniet van het leven verder samen!!!

en die dochter ... die heeft het geweldig gedaan zo te lezen!!!



Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik3-7-2011 16:50:20

Schitterend verslagje en superlief wat je dochterje gedaan heeft (en zelfs 2 keer)! Dikke proficiat! En ja, foto's zijn ook welkom ;)!
Geniet nog lekker verder van elkaar!

Groetjes
Sharon


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info