Nu Online
Momenteel zijn er 159 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Naamafroeping met 'de heer' of 'meneer' of niets?

1-7-2011 15:16:51
Hey

Ik ben bezig met de lijst voor de naamafroeping. Moet er een titel voor de naam? Of laten jullie gewoon de namen afroepen?

En als je een titel geeft, wat schrijven jullie dan? 'De heer' of 'meneer'? En voor de niet-gehuwde mannen onder 35 jaar 'de jonge heer'? En bij de vrouwen is dat 'mevrouw' en 'mejuffrouw' vermoed ik?

En wat doe je met een koppel dat NIET getrouwd is, maar wel al 8 jaar samenwoont? Toch 'de heer' en 'mevrouw'?

En wat doe je met vrouwen die NIET getrouwd zijn, maar wel al 2 kinderen hebben met hun partner?

Groetjes!

Ellen
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 742

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik1-7-2011 15:48:11

dat weet ik allemaal niet, bij ons is het ook nog zo ver weg! sorry...
maar toen ik het las is er bij mij een vraagje binnen geschoten: wie roept dit eigenlijk af?

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik1-7-2011 16:01:24

Goh, uiteindelijk zijn al die mensen toch jullie vrienden/familie, niet?

Ik zou ze gewoon bij de voornaam noemen. Dat maakt het toch veel gezelliger, vlotter, aangenamer, minder stijf. (en pas op met de titel "jonge heer", als er nederlanders bij zouden zijn, dan betekent dat heel wat anders voor hen ;-) )

Zijn er dubbele voornamen, dan kan je bij die persoon eventueel zijn/haar eigen familienaam toevoegen. Er zullen al zeker veel minder dubbele voornamen zijn dan dubbele familienamen hé :-).

En zo los je meteen het probleem op van "al dan niet getrouwd".

Hoe dan ook, dit is mijn mening. Volg vooral je gevoel.

Groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik1-7-2011 16:22:50

Bij ons riep de maître de tafelnaam af: héél gemakkelijk, want in één keer werden 10 personen aangesproken en was er geen verwarring mogelijk!
Op deze manier zat iedereen snel aan tafel! ;-)

kim
6-8-2011
 Meld misbruik1-7-2011 16:28:06

Bij ons gaat ook de maître de tafelnaam afroepen maar het is best dat je gewoon de namen zegt zonder meneer of mevrouw ofzo. Het is uiteindelijk je eigen familie en als je bij hun op bezoek gaat zeg je toch ook niet meneer :-)
Zo blijft het wel een ontspannen sfeer
veel succes

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik1-7-2011 17:15:23

Normaal doet regelt de zaal dit zelf. Zeggen zij dat het tijd is om aan tafel te gaan en dat ze gaan afroepen.

Ik denk dat ik gewoon de voornamen zou gebruiken, is inderdaad minder stijf.
en als er mensen zijn met dezelfde naam mss de eerste letter van de familienaam nog laten zeggen. bv Bart a en Bart b (indien hun familienaam met a en/of b begint he ;) )

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik1-7-2011 22:16:52

Wij willen het eventjes anders doen, wij gaan de mensen zelf afroepen!;vinden wij persoonlijker, en gaan het doen met de voornaam en familie naam erbij of de voornaam van de partner bij gelijke namen.

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik2-7-2011 4:46:29

Bij ons was dat :

De heer en mevrouw Gerard en Rita Janssens-Peeters (voor gehuwden)
De heer Paul Martens of Juffrouw Karen Dewilde (vrijgezellen)
Mevrouw Heleen Ghijsels-Vandorpe (weduwe of dame die door omstandigheden zonder haar echtgenoot aanwezig is)

De heer Gert Decock en
Juffrouw Linda Van Delft (voor samenwonenden)
Indien samenwonend met kind(eren) : 'juffrouw' vervangen door 'mevrouw'

Voor kinderen -18 j.: Jongeheer / Juffrouw
+18 j. : De heer Bart Maes of Juffrouw Mariska Geraarts

Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik3-7-2011 23:15:00

Merci!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...