Nu Online
Momenteel zijn er 73 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kaartjes tafelschikking

30-6-2011 14:32:02
Hallo,

Bij het binnenkomen in de feestzaal krijgen onze gasten een kaartje met een afbeelding die overeenkomt met de afbeelding die op hun tafel staat.
Nu vraag ik mij af, zetten wij de volledige naam van de mensen op dat kaartje of enkel de voornaam? We kennen niet van iedereen denk ik de familienaam... Maar dt is rap opgezocht denk ik.
Wat doen jullie?

Groetjes,

Tinneke on speed

Tinneke
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1255

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik30-6-2011 14:35:57

Hi Tinneke on speed,

Wel als je enkel voornamen zet, hoe vinden de mensen van het onthaal dat kaartje dan? Hoe ga je die dan alfabetisch rangschikken? Ik weet ook niet zo goed hoe dat best praktisch georganiseerd word...

Bye

Britt
14-7-2011
 Meld misbruik30-6-2011 14:36:34

Wij hebben enkel de voornamen gebruikt, dat is toch iets persoonlijker.
Natuurlijk als je met 3 Sofie's en 2 Tommen in de familie zit wordt dat wel moeilijker.
Veel succes

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik30-6-2011 15:09:34

Bij ons hebben ze geadviseerd om een lijst te geven met alle namen en daar op te zetten welk kaartje ze moeten krijgen. Daar staan ze gesorteerd per tafel, wel met de achternamen erbij (op 1 na), maar dus ook niet heel makkelijk te vinden.
Op de kaartjes zelf hoef je dan geen namen te zetten.

Ki
13-5-2011
 Meld misbruik30-6-2011 15:09:55

op tafels zelf hebben wij voornamen gezet
op tafelkaartjes familienamen erbij
dat was ook uitdrukkelijke vraag van traiteur
omdat ze anders niet weten wie wie is
wij zijn naar trouw geweest waar het op voornaam was maar dat zoekt veel moeilijker en je hebt altijd wel meerder mensen met zelfde naam in familie
ik zou dus voor tafelkaartjes toch wel familienamen er bij zetten
en zet dan aan de tafels de voornamen om het persoonlijk te houden/maken

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik30-6-2011 15:54:39

Wij gaan geen kaartjes op de tafels zetten, de mensen krijgen enkel een kaartje bij het binnenkomen. De maitre had idd gevraagd om zo een alfabetische lijst te maken van de gasten en welke tafels ze zitten. Dan weet hij welke kaartjes hij moet geven. Op die kaartjes hoeft de naam niet te staan, maar dat mogen we wel doen. Ik denk dat we het dan gewoon bij de voornaam zullen houden?

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik30-6-2011 16:05:58

Hoi

Wij hadden op elk bord een bedankje met de naam en voornaam van de gast.

Bij aankomst kreeg elk koppel/single/gezin een kaartje met een gekleurd strikje (geen vermelding van namen) en op elke tafel stond een uitvergroting van dit kaartje met getzelfde strikje aan.

De zaal had een alfabetische lijst met vermelding van de kleur per gast.

Groetjes

Evelien

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik30-6-2011 22:46:10

Wij hadden op de achterkant van onze kaartjes, bovenaan en in hoofdletters, de familienaam vh koppel en eronder de voornamen. De maître kon die dan alfabetisch klaarleggen en bij aankomst ieder z'n kaartje geven, zonder misverstanden want je kan in de familie twee Mark-en hebben maar in je vriendenkring ook nog eens twee. Dat wordt voor de zaal dan wel een haast onmogelijke opdracht om ze van elkaar te onderscheiden, vandaar.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik1-7-2011 16:35:05

Hetzelfde als Tineke en Eveline: geen namen op de kaartjes, maar werken met een alfabetische lijst.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...