Nu Online
Momenteel zijn er 47 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wie komt wanneer... Receptie, avondfeest...

28-6-2011 15:03:11
Hallo Bruidjes en gommetjes...

We zijn al volop bezig met onze dag te plannen :) alsook onze gastenlijst te maken...
We trouwen in de voormiddag voor de wet, 's middags gaan we lunchen met de familie en in de namiddag trouwen we voor de kerk...
Maar wat ik me nu afvraag... Mensen die naar het avondfeest komen, worden die ook op de receptie gevraagd?
Mijn vriend wil "veel volk" in de kerk en zegt dat we iedereen die naar de receptie alleen komt en iedereen die naar het avondfeest komt, ook naar de kerk moeten vragen en de mensen die ook naar het avondfeest komen ook naar de receptie moeten komen...
Maar wordt dat zo gedaan?
Ik ben er zeker van dat m'n vriend zijn vrienden graag naar de kerk komen, maar die wonen ver (100km minstens) van het huwelijk), dus ja, die kunnen we niet enkel naar de kerk en nadien naar het avondfeest vragen... De tijd die we rekenen tussen het vervoer van de kerk naar de feestlocatie is een 20-tal minuten tot een halfuur, we zouden een receptie geven van 1,5uur (of is dat te kort?) Graag zou ik op de feestlocatie gebruik tevens gebruik maken om foto's te nemen... (met de familie en zo)

Amai, als ik het zo typ, kan ik er zelf niet meer aan uit...
Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel...

Groetjes,
Een naar mijn gevoel heel onduidelijk bruidje ;)

Nathalie
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1254

elke
16-7-2011
 Meld misbruik28-6-2011 15:33:32

Hey,
Je bent niet onduidelijk hoor, ik begreep direct wat je wou zeggen :)
Wij doen onze mis om 15u, een eerste receptie om 17u (die is voor de mensen die alleen voor de receptie gevraagd zijn) en vanaf 18.30 is er de tweede receptie (die is bedoeld voor de mensen die naar het avondfeest komen) De tweede receptie duurt zelfs maar een uurtje...
groetjes

Greet
15-7-2011
 Meld misbruik28-6-2011 15:50:36

Hoi,

wij hebben 3 uitnodigingen: receptie, avondfeest en dansfeest. Iedereen is uitgenodigd naar de mis en dat is om 11u. Voor sommige tantes en nonkels is het een uur rijden om naar de mis te komen en er zijn er veel die weg en weer gaan, ze doen dit met plezier. Op de trouw van mijn broer was er zelfs familie die zich gewoon in het stad hadden bezig gehouden: iets gaan eten, terrasje, ... Dus ik zou me zeker geen zorgen maken om de mensen! :)

Wij starten met receptie 1 om 17u30 (voor enkel receptiegasten) en om 18u30 sluiten de avondgasten hierbij aan voor nog een uurtje.

Groetjes
Greet

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik28-6-2011 15:59:42

Dank jullie wel :)
Onrechtstreeks geven jullie mij gelijk ;)

Wij willen niet teveel volk vragen (ons avondfeest is een 90-tal personen, enkel familie en beste vrienden en enkele collega's)...
Maar op de receptie moeten we "zakelijke contacten" ook uitnodigen (papa is zelfstandige en wij zitten mee in de zaak), en ik vrees dat als we daarbij nog eens onze 90 personen van het avondfeest bijvragen, er net iets te veel volk gaat zijn...
Dus als ik het goed begrijp, moet je eigenlijk nog een korte receptie geven voor de mensen die naar het avondfeest komen?

Er staan nog zoveel dagen op de teller hieronder, maar soms heb ik het gevoel dat ik dingen ga vergeten of gewoon dat ik voor alles te weinig tijd heb...

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik28-6-2011 16:02:17

Hey,

Wij zullen Geen aparte receptie geven en geven dus enkel receptie voor de avondgasten.
Verder zijn er ook mensen die enkel op het dansfeest worden uitgenodigd.

Tevens geven wij ook uitnodigingen om mensen uit te nodigen naar de kerkviering, daar gaan wij nog een glaasje cava aanbieden, en een kleine versnapering. Dit ook om het gat tussen de kerk en het avondfeest wat te vullen voor de mensen die naar avondfeest komen.

Veel groetjes Ellen

Mieke
25-8-2012
 Meld misbruik28-6-2011 16:32:25

Aangezien wij enkel voor de wet trouwen zitten wij met een heel groot stuk vrije tijd ook omdat bij ons je in het weekend maar tot 11u kan trouwen. In het gemeentehuis zijn enkel de ouders, broers, zus, meter en peter met partner en kinderen uitgenodigt, met hen eten we samen broodjes smiddag. En rond 18u komen de andere gasten voor het avondeten, die worden ontvangen met een mini receptie van 1u. Na het eten rond 22u komen de gasten van het dansfeest en krijgen zij nog een klein buffet, waarna we een soort van viering houden met foto's en anekdotes.

Nu in jouw geval zou ik al de zakenrelaties uitnodigen op de receptie en niet op het avondfeest. En je kan eens met je vriend zijn vrienden overleggen of zij graag naar de kerk komen en naar de receptie of dat zij het niet erg vinden om niet te komen. Maar als je al heel veel gasten hebt door je zakenrelaties zou ik op de receptie enkel je beste vrienden vragen.

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik28-6-2011 17:07:35

Normaal gezien is de kerk vrijblijvend, willen ze komen mogen ze, willen ze niet, hoeft dat niet.

Als ze nu van veraf komen en je vraagt ze enkel op avondfeest, moeten ze in principe zelf maar bekijken wat ze ondertussen uitspoken.

Als het echt dichte familie is, kan je die bij je houden de hele dag, maar ja dan komt het natuurlijk duurder uit.

Wij hebben bv aparte receptie voor collega's en kennissen en dan een aansluitende receptie voor de gasten van het avondfeest en die 2 recepties lopen een uurtje in elkaar over...

hanne
3-9-2011
 Meld misbruik28-6-2011 18:00:29

Wij zijn misschien de uitzondering. Onze vrienden moeten ook allemaal van ver komen, dat komt er van als je als West-Vlaamse met een Antwerpenaar trouwt :)
Omdat wij ook veel volk wilden in de kerk en niemand voor een uurtje naar huis wilden laten gaan, geven wij aansluitend op de mis 1 receptie. Daarop zijn zowel mensen enkel hiervoor uitgenodigd (100 tal) en ook de mensen voor het avondfeest (120 tal).

Het zal veel zijn, maar zo kan iedereen die wil er gemakkelijk bij zijn!

Groetjes

Elien
15-6-2019
 Meld misbruik28-6-2011 18:23:58

Wij doen het zoals Hanne.

Na de mis geven wij een receptie in de feestzaal voor +/- 120 personen. Na de receptie gaan er 40 personen weg en gaan de overige 80 personen aan tafel.

Zo sluit alles mooi aan.

Rebecca
26-5-2012
 Meld misbruik29-6-2011 9:08:29

Dag Nathalie. Wij zitten ook met 2 uur tussen het einde van de mis en de receptie voor de gasten van het avondfeest. Veel vrienden (die naar het avondfeest komen) zullen er zijn in de kerk en na de mis gaan ze een terrasje doen tot de avondreceptie begint. Een paar andere hebben een kamer gehuurd in een hotel in de buurt en gaan zich daar wat opfrissen.

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik29-6-2011 14:09:51

Het is zeker niet de bedoeling dat de zaken contacten naar het avondfeest komen...
Dat willen we totaal niet, wij willen ons feest enkel met vrienden en familie...

Ik denk dat we de gasten de keuze gaan laten en het gaan oplossen zoals Hanne & Elien...
Dat was de oorspronkelijke bedoeling...

De familie moet zo wi zo meegaan naar de receptie... We hebben niet zo'n grote familie en willen graag iedereen erbij hebben :)

T & E
17-8-2012
 Meld misbruik23-7-2011 9:45:49

Wij trouwen enkel voor de wet en hebben dan ook voor het laatse uur gekozen dat kon (16u) .
Nadien gaan we met de suite naar de feestzaal en is daar een kleine receptie voor de suite tot als het avondfeest begint(19u)
Onze familie komt ook van ver en vonden dat we ze niet aan hun lot konden overlaten,de tijd tussen de trouw en het avondfeest,daarom eigenlijk die receptie.
Maar ik heb ook wel een beetje schrik dat als er nog mensen komen kijken(bv. collega's,kennissen) naar het gemeentehuis dat die ook al meekomen naar de receptie wat eigelijk niet de bedoeling is.
We willen heel graag enkel de familie bij de trouw zelf en op het avondfeest de leuke drukte van de vrienden erbij.
Daarom dacht ik om enkel op de uitnodigingen voor de niet-familie het avondfeest te vermelden.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...