Nu Online
Momenteel zijn er 164 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ouders bedanken in huwelijksviering

  28-6-2011 6:38:51
Dag bruidjes,

ik zou graag op het einde van onze viering onze ouders bedanken met een bloemeke, fles wijn en een mooie tekst... Heeft iemand dit al gedaan of gaat dit doen? Tips suggesties?

Thx,

Lies

lies
2-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 2463


Astrid
9-7-2011
 Meld misbruik28-6-2011 8:10:10

Hey

In onze viering bedanken wij ouders en ook andere aanwezigen door het verhaal van de boom en de fluit voor te lezen, misschien is dat een idee?

Groetjes !
Astrid



Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik28-6-2011 8:21:35

Hey Lies,

Het verhaal van de boom en de fluit zoals Astrid aangeeft, hebben wij ook genomen (heel onze viering was trouwens opgebouwd rond het thema 'boom'). Maar er zijn ook andere mooie bedankingsteksten, die krijg je hier misschien nog als tip. Hoewel, gezien je trouwdatum, staat dit misschien al vast in jullie misboekje?

Mijn nu-man-toen-nog-verloofde heeft die tekst toen gelezen, afgesloten met een eigen woordje naar onze ouders gericht. We hebben dan elk aan onze mama een boeket bloemen gegeven en aan onze papa's een CD met de muziek op van onze viering (hoesje met ons logo).

Het begint nu echt wel in te korten hé!



sofie
9-7-2011
 Meld misbruik28-6-2011 9:30:16

Hey!

Wij hebben ook een bedankingstekst en geven dan aan de mama's en oma een roos. In de feestzaal geven we dan nog een boeket. Ik was eerst van plan om dit boeket tijdens de viering te geven maar onze ceremoniemeester raadde dit af omdat ze er dan nog een tijdje moeten mee rondlopen. En ik volg hem daar wel in. De roos tijdens de viering is eerder symbolisch.

Groetjes
Sofie



Ki
13-5-2011
 Meld misbruik28-6-2011 9:51:17

Hey Lies,

wij hebben ook op het einde van onze mis onze ouders bedankt. In de tekst van onze huwelijkskaars kwam het volgende zinnetje voor: "Geef licht en warmte voor jullie ouders opdat ze zien dat jullie dankbaar zijn voor hun onvoorwaardelijke liefde voor jullie." Daarom hebben wij op het einde van de mis aan beide ouders een kaars gegeven (die mooi paste bij onze huwelijkskaars, maar niet gelijk of zo hoor, ietsje dat er bij paste maar toch anders en kleiner) en ook een bongo bon koffie en thee. De tekst die we hierbij gezegd hebben was: "Tot slot willen we nog kort een woordje van dank
richten tot onze ouders. Dank je voor jullie onvoorwaardelijke liefde. Dank je voor
alles! De “Geef licht en warmte voor jullie ouders.” van bij de huwelijkskaars, hebben we bij deze eventjes letterlijk geinterpreteerd en vandaar deze kaars voor jullie als dikke dank je!". Hopelijk ben je er iets mee.

groetjes



Claudia
26-5-2012
 Meld misbruik28-6-2011 11:58:35

Wij gaan waarschijnlijk voor de tekst van de vlieger:

Kinderen zijn net vliegers.
Je probeert jaren om ze van de grond te krijgen.
Je rent met ze, tot je buiten adem bent.
Zij storten neer, of ze smakken tegen het dak.
Je pakt ze terug op, lijmt ze en verstevigt ze hier en daar nog wat.
Da's nou net het delicate van de zaak,
Gebruik je te veel touw en hout, dan zullen ze nooit lang in de lucht blijven.
Toch moet het skelet van de vlieger stevig genoeg zijn om de harde klappen op te vangen.
Zijn ze dan eindelijk in de lucht,
dan hebben ze steeds meer vliegtouw nodig...
Maar bij elke draai van de klos voel je verdriet waar je eigenlijk ook blij van wordt.
De vlieger raakt steeds verder weg
en je weet dat het niet lang meer duurt
of dat prachtige ding zal de lijn die jullie verbindt,
doorsnijden en vliegen zoals het hoort te vliegen.
Vrij en op zichzelf, vertrouwend op de wind.
Dan weet je dat je een meesterwerk hebt gemaakt.




Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik28-6-2011 19:38:50

Wij hadden ook de tekst van de boom en de fluit. De geschenken gaven wij wel 's avonds op het feest, omdat niet iedereen in de kerk daar zaken mee heeft (vaak zitten daar ook de roddeltantes van de parochie en zo...). Op het feest zijn dat toch allemaal mensen die jullie en jullie ouders heel goed kennen. Ook moeten ze dan geen hele tijd dat cadeau meezeulen of er de hele tijd op letten.



anouk
30-7-2011
 Meld misbruik28-6-2011 20:18:25

Hey!
Wij gaan onze ouders ook bedanken op het einde van de mis.
We geven hun dan wel de kado's. Na de mis gaat iedereen immers met de suitewagens terug naar de verzamelplaats om vanaf daar naar de feestzaal te rijden met de eigen wagen. Ze kunnen dus gemakkelijk hun kado meenemen na de kerk.
Ik probeer alles nu nog in een schoon tekstje te gieten, en hoop dat ik het dan kan vertellen zonder tranen :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...