Nu Online
Momenteel zijn er 138 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uurwerk op je trouwdag als bruid

20-6-2011 2:16:03
Ik heb horen zeggen in een kledingzaak voor bruidjes dat er eigenlijk op de trouwdag als bruid geen horloge gedragen wordt?
Is er iemand die hier ook van gehoord heeft, of ook geen horloge heeft gedragen op de grote dag.
Ik ben iemand die altijd en overal een horloge draagt, anders voel ik me verloren, ma begin nu toch even na te denken, van ja, hoort dit wel.

Volgens hun is dit een tijdloze dag en moet je je gewoon mee laten voeren doorheen de dag?

Iemand die hier een uitleg voor heeft, of ervaring mee heeft?

Alle tips welkom!!!

Groetjes
Sonja

Sonja
6-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 27 | Gelezen: 1244

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik20-6-2011 6:42:56

ik zou het niet dragen. Het zou sowieso al 'affer' zijn zonder de horloge.

En ik ben er zeker van dat je er niet naar gaat kijken. OF dat zou alleszins echt niet mogen. je moet je door je dan heen laten voeren door de mensen rondom je. Duid iemand aan die voor jullie de tijd in het oog houdt en dus een horloge aan heeft, maar doe dat niet zelf. als je dan iemand bent die snel panikeert ga je bij de minste afwijking misschien al tilt slaan.

Ik zou zeggen: laat voor één dagje je horloge maar thuis :)

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik20-6-2011 7:26:06

Hey,
Ik geef Anika 100% gelijk laat die horloge maar thuis. Ik had de mijne ook niet aan en heb die geen seconde gemist (ben nochtans ook iemand die constant er eentje aan heeft).
Als je je echt niet kan inhouden: je man heeft er waarschijnlijk wel eentje aan
Groetjes

Kathleen
14-5-2010
 Meld misbruik20-6-2011 8:41:31

Dag Sonja,

In tegenstelling tot de andere 2 dames, had ik had dat van mij wel aan op onze trouwdag. Een jaartje voordien had ik het gekregen van mijn man om te dragen op speciale gelegenheden. Ik heb het met veel plezier gedragen op onze grote dag.

Jij moet doen waar jij je het beste bij voelt. Het is ten slotte jullie dag.

Groetjes,
Kathleen

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik20-6-2011 9:31:19

Hey Sonja, ook ik kan me geen dag voorstellen zonder uurwerk te dragen Voor onze trouwdag ga ik daar toch een uitzondering op maken.
Van onze ceremoniemeester mochten we zelfs geen uurwerk dragen "Ik hou het uur bij", zodat jullie zich geen zorgen moeten maken over de planning", zei hij.

Maar zoals Kathleen zegt, je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Mocht ik ook zo een heel speciaal uurwerk hebben, dan zou ik het ook wel willen aandoen denk ik... Het mijne is wel mooi, maar al veel gedragen, dus ik denk dat het mooier zal zijn zonder

ria
2-7-2011
 Meld misbruik20-6-2011 9:33:50

Ook bij mij in de bruidswinkel hebben ze me dit meegedeeld, dus ja waarom niet.

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik20-6-2011 9:39:36

Same here, geen horloge...

Nancy
19-5-2012
 Meld misbruik20-6-2011 9:46:25

Ik denk inderdaad dat ik nog geen bruid heb gezien met een horloge aan. Maar het is jouw dag en dan doe je gewoon wat je zelf wil!!!

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik20-6-2011 9:58:52

ok, dan ben ik een buitenbeentje.. want ik heb wel een horloge gedragen op onze trouwdag, , wel eentje dat zowel bij mijn ketting, oorbellen en armband paste, het was zowat 1 geheel, en vind dit totaal niet storend..
iedereen weet da ik altijd een horloge draag en zelfs op de fotos storen zij mij niet, ik ben wie ik ben, en ik ben iemand met altijd een horloge.. dus ook op die dag had ik een horloge aan...

groetjs

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik20-6-2011 10:16:56

Ik heb er geen gedragen (en ook ik draag er anders ALTIJD eentje). Ik heb dat ook niet echt gemist, anderen hebben voor mij de tijd in de gaten gehouden...

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik20-6-2011 10:29:26

Ik ben ook bij de minderheid hier, maar zal een horloge dragen. In de bruidswinkel toen ik ging passen vorige week zei verkoopster ook van "dat uurwerk doe je dan af" en ik heb duidelijk gezegd "nee nee ik word een bruidje met uurwerk". Heb er een heel fijntje gekocht speciaal voor die dag en het uniek eraan is dat ik wonder boven wonder eentje heb gevonden die bij het geheel past EN waarvan de initialen van mijn toekomstige op de wijzerplaat staan.

Ik weet niet of ik er echt veel op zal kijken, maar ik doe het in ieder geval echt wel aan!

Is allemaal beetje afhankelijk hoe sterk je aan de etiquette van het trouwen hangt.... wij stappen er nogal redelijk vanaf dus dan kan een uurwerk binnen ons concept zeker en vast :-)

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik20-6-2011 10:41:41

Mij hebben ze altijd gezegd:
"Een bruid is tijdloos"

Het is inderdaad beter als je zelf niet op de klok let, laat je leiden door de dag, hij is al zo kort!

Charlotte
2-7-2011
 Meld misbruik20-6-2011 10:45:03

Geeeeeeeeeeen horloge....

Grtjes

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik20-6-2011 11:38:42

Dat kies je helemaal zelf vind ik !

Ik zou het niet dragen, om die nieuwe trouwring als enige juweel aan te hebben, zodat alle aandacht daar naartoe gaat !

Ik zou het wel dragen, gewoon omdat ik dat wil.

Ik heb nog nooit geweten dat iemand zegt
"zie nu, die heeft haar horloge nog aan, kom dat tegen !! Zo erg !!"
;-)

Dat je je horloge aandoet, mag echter niet zijn omdat je continue wil weten hoe laat moeten we daarheen/hoelang staan we hier al/ hoelang ...... maar gewoon, omdat het een deel van jou is geworden, die horloge :)

Joke
21-5-2011
 Meld misbruik20-6-2011 11:45:56

Ik weet ook graag constant hoe laat het is maar op onze trouwdag had ik mijn horloge ook niet aan. Het was even wennen maar ik heb er op zich geen last van gehad.
Onze fotograaf was er al van 's morgens bij dus die kon me steeds zeggen hoe laat het al was. In het gemeentehuis hing een grote klok dus daar kon ik ook zien hoe laat het was en een eens in de zaal aangekomen, waakte de maître over de timings. Op die manier is alles vlot verlopen.

Sonja
6-8-2011
 Meld misbruik20-6-2011 11:55:05

Bedankt voor de vele reacties bruidjes.

Mij is het niet te doen omdat het een mooie is of speciale betekenis, maar gewoon omdat mijn arm dan zo leeg lijkt zonder horloge.
Het is niet om constant naar te kijken hoor, zeker niet, ze zullen me wel door de dag loodsen, zonder dat ik me zorgen hoef te maken om de tijd.

Ik denk toch dat ik ze dan zal uitlaten want ik zie ook niet veel foto's waar de bruid een horloge draagt.

x

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik20-6-2011 12:33:22

Wij denken erover om horloges te nemen ipv ringen,omdat me vriend een ring echt niet fijn vindt en met zijn werk ook niet kan aandoen.
Dus dan zal ik toch ook een horloge dragen op onze trouwdag.

Sonja
6-8-2011
 Meld misbruik20-6-2011 13:19:56

Hey Ann,

amai dat is ook origineel he en heb ik nog nooit gehoord.
Goed bedacht meid

Suces nog
xxx

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik20-6-2011 13:58:32

Hoi,

Het is idd niet helemaal ok om als bruid een horloge te dragen, maar ik hou er toch van als ik zelf af en toe eens kan checken hoe laat het precies is enzo... Daarom heb ik de oplossing gevonden.

Ik heb een prachtig horloge gekocht op ebay(maar het lijkt een armband). 't Is vandaag toegekomen en het is echt wondermooi.
Het is hetzelfde als dit:
http://cgi.benl.ebay.be/SILVER-VINTAGE-DECO-NOUVEAU-MARCASITE-FILIGREE-WATCH-NR-/180682829703?pt=UK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL&hash=item2a11892f87

Het heeft me uiteindelijk nog geen 30euro gekost met verzending.

Groetjes,
Celesta

Ina
13-8-2011
 Meld misbruik20-6-2011 17:00:51

ik draag nooit een horloge, mijn gsm is mijn horloge...
maar voor mijn trouwdag heb ik ook wel een horloge voorzien,
zodoende dat ik de tijd mee in de gaten kan houden
hoewel ik er zeker van ben dat er voldoende andere mensen
zullen zijn die dat in mijn plaats zullen doen
maar van een horloge"verbod" heb ik nog nooit gehoord
ik zou zeggen: doe gewoon wat je gevoel je zegt
grtjs Ina

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik20-6-2011 17:09:59

Hey! Ik zou het zelf niet dragen, ik heb eigenlijk nog nooit een bruid met een horloge gezien...
Dat hoort zelfs al niet bij een avondjurk laat staat een trouwjurk... Het lijkt me een beetje storend, niet?
Hebben jullie een ceremoniemeester? Dan zal hij/zij jullie al voor een (groot) stuk begeleiden he?
Veel succes! xxxx

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik20-6-2011 17:13:07

mijn ma heeft me dezelfde opmerking gemaakt deze week.
ik draag ook mijn horloge constant, enkel onder de douche doe ik die af.

ik kijk ook constant op mijn horloge, dit valt vooral op als ik ze een keer vergeet aan te doen :)

wij hebben ook al met het idee gespeeld om horloges ipv ringen te gebruiken, maar mijn vriend mag niets van juwelen dragen voor zijn werk, dus gaat hij zijn ring laten tattooëren.

de horloge past niet echt bij mijn kleed dus ik denk dat ik alles maar zal uitlaten. ik draag sowieso ook al geen oorringen, armbanden of kettingen, dus enkel mijn ring zal aan mijn vinger zitten :D

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik20-6-2011 19:05:55

Ik droeg ook een horloge, hoor! In hetzelfde ijsblauw als mijn jurk! ;-)

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik20-6-2011 19:53:49

dat was me nu nog nooit opgevallen eigenlijk, dat van die horloges.
Gewoon doen wat je wil dus.

Jolien
1-7-2011
 Meld misbruik20-6-2011 20:18:59

Ik heb speciaal een nieuw uurwerk gekocht voor de grote dag! Omdat ik gewoon ongemakkelijk zou zijn zonder maar ook om esthetische redenen: het bandje staat er al ingebruind en dat valt ook op zonder horloge haha :D
Gewoon lekker doen waar je zin in hebt!

Groetjes

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik20-6-2011 21:16:42

Ik draag absoluut zeker WEL een horloge!! Ik draag altijd een horloge en liefst nog de grootste die er zijn Een beetje een verslaving van mij en mijn verloofde, dat zijn horloges...

Ik zal het uurwerk van mijn grootmoeder dragen dat ze gekregen heeft van mijn grootvader als ze x aantal jaar getrouwd waren. Is dus al een oud juweel, maar wel een fijn pracht juweeltje.

Ik moet wel toegeven als ik dat uurwerk niet had dat ik wss er geen zou dragen aangezien mijn uurwerken te groot, te "bruut" zijn om op zulke jurk te dragen.

Grtjs

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik20-6-2011 22:38:01

Op onze trouwdag droeg ik ook een horloge maar niemand heeft dat gemerkt omdat het bij mij een goudkleurig armbandhorloge was dat losjes om mijn pols hing en niet strak vast zat. Net zoals bij Kathleen was het horloge bedoeld om te dragen op speciale gelegenheden. Maar volgens de etiquette draag je als bruid inderdaad geen uurwerk.

Sofie
28-5-2011
 Meld misbruik21-6-2011 20:44:48

Ook geen horloge gedragen op mijn grote dag. Ik vond het niet passen met mijn juwelen en mijn kleed. Een vriendin van mij droeg wel een horloge, maar ik vond het echt niet staan op haar foto's als ze haar boeket vast had.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...