Nu Online
Momenteel zijn er 87 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tekst kerk

  13-6-2011 11:13:25
dag bruidjes,

Wij zijn nog opzoek naar een mooie tekst die wij zelf gaan lezen op het einde in de kerk.
vind het redelijk moeilijk.

iemand suggesties?

groetjes

Dorien

dorien
9-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1212


Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik13-6-2011 11:37:51

Wij hadden:

Bezinning als dank aan onze ouders door Véronique

Er was eens een boom, een grote boom, die met zijn brede takken langs de waterkant stond. Op een zekere dag, kwam er een man, gewapend met een mes. De boom hield van schrik het ruisen in; maar er was geen ontkomen aan. De man sneed de mooiste tak van de boom weg en nam hem mee naar huis. Drie dagen later kwam hij terug, en opnieuw werd de boom angstig en bezorgd en dacht: "Welke tak is er nu aan de beurt?"
Maar de man ging zitten aan de voet van de boom en blies op een fluit die hij van die tak had gemaakt. De boom luisterde en verstond het lied: "Hoor je mij, herken je mij nog? Ik ben van jou, uit jouw hout gesneden. Ik zing voortaan mijn eigen lied, maar jou vergeten doe ik niet. Ik leef en zing en ik dank het aan jou."



Liza
11-11-2011
 Meld misbruik13-6-2011 11:45:55

Ik zou graag de volgende tekst voorlezen als slotgebed.

Vandaag schat, begin ik aan een nieuw leven met jou.
Vandaag schenk ik je mijn handen, mijn lippen, mijn ogen, mijn lichaam.
Vandaag schenk ik al mijn gedachten, vrolijke en droevige, mijn dwaze invallen, goede
ideeën, stemmingen en buien.
Alleen mijn hart kan ik je niet geven: dat gaf ik je toen ik voor het eerst echt aankeek.
Ik dank je schat, je ben er zo voorzichtig mee geweest.
Je hebt het bewaard en gekoesterd, al die dagen en nachten vóór vandaag.
Jouw hart heb ik gekregen als onderpand, ik heb mijn best gedaan het met al mijn liefde te omringen, ik heb geprobeerd er net zo goed voor te zorgen als jij voor het mijne...
Hoe zal het gaan schat, morgen en overmorgen, en al de dagen daarna?
Als de dagelijkse dingen een belangrijk deel van ons leven gaan vervullen: het opstaan, het ontbijten, het haasten naar ons werk, iedere dag het bouwen en poetsen van ons nestje en de zorg voor de kinderen.
Hoe zal het gaan als onze kinderen op hun beurt zullen zeggen: “Vandaag schat, begin ik aan een nieuw leven met jou...”.
Dan zijn we weer alleen, jouw haren zullen grijs zijn, mijn handen gerimpeld, maar in jouw ogen zal ik zien dat je nog steeds van me houdt.
Ik zal jouw hand in mijn gerimpelde handen houden, en nog even voorzichtig zal ik ze koesteren...




Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-6-2011 20:31:10

@Liza: héél mooi! Een emo-moment! Dat weet ik nu al... :-)



Griet
21-4-2012
 Meld misbruik14-6-2011 21:00:24

Prachtige tekst liza!!!



Jili
12-5-2012
 Meld misbruik14-6-2011 22:34:17

Echt mooi Liza!!!
Maar ik zou mijn tranen niet kunnen bedwingen...



dorien
9-7-2011
 Meld misbruik15-6-2011 9:15:46

super mooi


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...