Nu Online
Momenteel zijn er 52 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Aansprekingen

  12-5-2006 11:39:10
Hallo,
Ik ben druk bezig aan de uitnodigingen, maar nu vraag ik me af hoe je best de genodigden aanschrijft? Dhr en Mevr X en X of beter Dhr X en Mevr X en wat als ze nog niet getrouwd zijn, dan enkel Mej X en Dhr X Of enkel en partner als je deze niet echt kent. En voornaam erbij of niet? Ik weet het, stom probleempje, maar ik wil graag eens horen hoe jullie het doen.


1-7-2006
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1374



1-9-2006
 Meld misbruik12-5-2006 13:51:06

Hey,

bij ons hangt het af van de generatie. Mijn zus en andere generatiegenoten spreek ik alsvolgt aan: Elke X & Jan Y (omdat mijn zus voor mij belangrijker is en ze wonen samen, niet getrouwd). Bij de oudere generaties, nonkels en tantes dus, zeg ik: Dhr & Mevr X. Iemand die we totaal niet kennen of iemand die niet getrouwd is of samenwoont, nodigen we uit als: Dhr x en partner. Beetje vanalles wat dus, maar wij houden ons ook totaal niet aan het protocol of zo...

Groetjes,
Lieve



Katleen
21-7-2006
 Meld misbruik12-5-2006 15:33:47

Hey,

Je kan ni geloven hoe blij ik ben te lezen dat ik niet alleen mijn hoofd breek (of gebroken heb) over die aanspreekvormen. In boeken zoals trouwen voor dummies vond ik wel nuttige tips zoals 'familie' als je kinderen ook uitnodigt en 'dhr en mevr' als dit niet het geval is, maar ik vond het ook heel moeilijk om al die verschillende generaties en samenlevingsvormen in een aanspreking te gieten.

Zo hebben wij een aantal kennissen (van de ouders) waarvan we weten dat ze gescheiden zijn en een nieuwe vriendin hebben, die we zelf ook bij voornmaam kennen, maar van al die mensen had ik geen achternaam. Dus heb ik ook lang getwijfeld of ik die nu 'dhr en mevr X mocht noemen, of dat ik dhr X en partner moest schijven enzo.

Ik kan alleen maar zeggen, volg je gevoel. Ik heb alles laten afhangen van hoe goed wij zelf de personen kennen.

Veel plezier en succes nog. Bij mij zijn ze allemaal geschreven, wij gaan ze dit weekend in de bus steken en afgeven.

Katleen
21-07-06



kaatje
10-6-2006
 Meld misbruik12-5-2006 18:37:51

Hallo,

Bij getrouwde koppels schreef ik De heer en mevrouw X en X, en bij een koppel dat samenwoont schreef ik bijvoorbeeld: Aan Jan en Nele Jansen - Schreurs. Bij andere koppels die gewoon nog thuis wonen: Aan Nele Jansen en Piet. Zo heb ik het gedaan.
Groetjes
Katrien
10 juni 2006


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info