Nu Online
Momenteel zijn er 160 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zoveel vragen

9-6-2011 18:40:17
Hey allemaal,

Onze trouw is nog 63 daagjes weg maar ik zit met zoveel (kleine) vragen.
Wie wil het ringkussen vasthouden (geen bruidskindjes en ik wil echt mijn ringkussentje en mijn zus ziet dit niet zo zitten)?
Wie gaat de kerkversiering ophangen?
Wie zorgt dat de duiven aan de kerk staan?
Wie gaat de tafel dekken voor de bijeenkomst bij ons? (gewoon broodjes met drank)
Hoe gaan we de banner meekrijgen naar kerk en gemeentehuis?
...
Zitten andere bruidjes ook met zoveel vragen of hebben jullie ideetjes erbij of zo? Zijn dat trouwens ook vragen die we aan de ceremoniemeester kunnen stellen?

Soms een gestressed bruidje

Claudia
12-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 777

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik9-6-2011 19:14:10

Ik zou die vragen idd ook stellen aan de ceremoniemeester,hij is er om jullie te begeleiden hé.De duiven denk ik dat hij aan de kerk kan stellen

maar idd zijn soms kleine dingetjes maar er moet over nagedacht worden hé

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik9-6-2011 19:17:43

Hoi Claudia,

No stress meid! Het zal wel allemaal loslopen!
Normaal kan je met zo'n vragen bij de ceremoniemeester terecht, maar ik zal toch proberen hier te helpen:

1) Wie wil het ringkussen vasthouden? - normaal als er geen bruidskindjes zijn, zijn het de getuigen die dit doen. Als de getuigen dit niet zo zien zitten, zou je kunnen vragen aan één van jullie ouders, of een oma of opa? Dan hebben ze nog een extra rol en zijn ze meestal blij. Waarom ziet je zus dit eigenlijk niet zitten? Zo in de schijnwerpers zal ze daardoor niet staan hoor.. :-)

2) Wie gaat de kerkversiering ophangen? De bloemetjes (altaar en eerste stoelen en aan de huwelijkskaars) worden door ons de dag ervoor samen met de kosteres op hun plaats gelegd. Hetzelfde geldt voor de huwelijkskaars, de ballonnen aan beide kanten van ons bank, en de rode loper. De misboekjes laten we de dag ervoor ook al in de kerk en een vriend van ons gaat deze uitdelen bij binnenkomst.

3) Wie zorgt dat de duiven aan de kerk staan? Komen ze de duiven niet leveren en moet je ze de dag ervoor halen, zou je misschien een familie lid kunnen vragen om zich hiermee bezig te houden? Of komen ze in een kooi en is het enigszins mogelijk om ze 's avonds al aan de kerk te zetten (bij binnenkomst is er meestaal nog een kleine ruimte aan de zijkanten voor dit soort dingen)...

4) Wie gaat de tafel dekken voor de bijeenkomst bij ons? (gewoon broodjes met drank) - dit ga ik zelf doen samen met mama en broer. We gaan ook zo'n bijeenkomst doen bij ons 's morgens. Ik leg de dag op voorhand beleg in mooie schotels met vershoudfolie erover in de frigo, 's morgens halen we die folie er snel af en leggen we de bordjes op tafel. Hetzelfde geldt voor de drank. We gaan de nacht voor de trouw de tafel al dekken en daar alles al op leggen wat niet slecht kan worden: Tafellaken, mandjes (moeten we dan gewoon de broodjes in leggen), bestek (om te smeren eventueel, en lepeltjes voor koffie), onze senseo met pads ernaast, servietten, etc. We gaan ook de dag ervoor quiche maken en in stukken snijden, in de frigo bijhouden voor de dag erna. Is lekker en blijft lang goed. De dag zelf zo min mogelijk doen (broodjes halen = gaat mijn broer op de fiets, hij moet zich toch niet schminken eh :-))

5) Hoe gaan we de banner meekrijgen naar kerk en gemeentehuis? - Ik zou de banner persoonlijk niet naar het gemeentehuis nemen. Ik zou het ofwel de dag ervoor al aan de kerk leggen, of als je deze ook aan je huis wil en je wil geen 2 banners laten maken, zou ik proberen een vriend/kennis vragen om deze te transporteren. Meestal kunnen deze banners ingerold/ingeklapt worden en zijn ze zeer proper en makkelijk te transporteren!

Trouwens... Ik heb ook die stressmomenten hoor, met 43 dagen op de teller heb ik mijzelf die vragen ook al gesteld, vandaar dat ik nu de antwoorden hier zomaar kan neertypen hihi ;-)

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik9-6-2011 19:23:05

ik heb een ongelooflijk leuk idee gezien (vond ik toch) voor de ringen te overhandigen ... in zo zijn wij getrouwd was er een paar en die moesten een ballon kapot prikken en er vlogen andere ballonhartjes uit + het doosje van de ringen kwam te voorschijn :)

zalig programma waar ik nu met een ander oog naar kijk doordat we ook gaan trouwen en je van andere leuke ideeën kan opdoen

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik9-6-2011 19:27:36

Als je een ceremoniemeester hebt, is dat idd vrijwel allemaal zijn taak... Wij hadden er geen, dus deden het als volgt:

1) Wie wil het ringkussen vasthouden? Wij hadden ook geen bruidskindjes, dus bij ons deden onze getuigen dat. Wij hadden hen elk een ringdoosje gegeven: was gemakkelijk, konden ze elk apart bijhouden. Onze getuigen waren ook 2 mannen, ik zie die nog niet meteen met een ringkussentje afkomen... :-)

2) Wie gaat de kerkversiering ophangen? Dat werd 's morgens door de bloemist gedaan.

3) Wie zorgt dat de duiven aan de kerk staan? Normaal gezien levert men die gewoon in / aan de kerk...

4) Wie gaat de tafel dekken voor de bijeenkomst bij ons? Wij hadden 's middags een picknick wat de mensen van het vervoer regelden. 's Morgens deelde ikzelf de glazen champagne en fruitsap uit aan de suite toen ze toekwamen. Ik zou dat gewoon zelf doen samen met de mama's. Ze zullen blij zijn als ze zich ook over iets mogen ontfermen (mama's kennende)...

5) Hoe gaan we de banner meekrijgen naar kerk en gemeentehuis? Ik zou ze ook enkel aan de kerk zetten... Aan en in het gemeentehuis zie je echt niet veel volk als je ook een kerkelijke viering hebt. Staat deze eerst aan jullie huis? Misschien willen de buren of vrienden die wel plaatsen?

Eén tip: no stress! ;-)

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik9-6-2011 19:33:07

Hey,

Bedankt voor jullie tips alvast!
1) Het probleem met het ringkussen is opgelost. Ik heb nog even naar mijn zus gebeld en het komt er op neer dat ze dit wel wilt doen, maar dat ze niet anderen voor wilt zijn of zo.

2) De kerkversiering, bloemen, huwelijkskaars, misboekjes, ... doen we normaal ook de avond ervoor maar stel dat er nu juist een begrafenis is in de ochtend, hoe moet dit dan?

3) Wij gaan de avond ervoor de duiven halen en mogen hen enkel water geven. Van ons appartement moeten ze dan in de kerk geraken. We hadden eerst gedacht om de duiven te laten bewaren door de broer van mijn verloofde die hem dan met het binnenkomen achteraan zet. Maar is dit wel gemakkelijk?

4) De tafel ga ik ook zelf doen denk ik. Allé ik was dat zowiezo van plan, maar ik moet nog even zien hoe ik het praktisch ga aanpakken. Zetten jullie gewoon flessen drinken op tafel of staat dit te lomp?

5) Ja dat van de banner heb ik verkeerd geformuleerd. Het gaat eerst aan ons appartement staan en nadien moet het naar de kerk. Mijn verloofde stelde voor dat onze jongste broers dat even snel doen voor we vertrekken naar het gemeentehuis maar ik weet het nog niet zo goed. Nadien moet de banner ook naar de zaal. Het kan wel in de bus, maar misschien niet zo'n goed idee. Misschien toch beter een vriend inschakelen denk ik...

Jaja, soms heb ik echt al zenuwen of bezorgdheden en het is nog even...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik9-6-2011 20:12:45

Voor die banner zou ik ook eerder opteren om iemand te kiezen buiten de suite om zich daarover te ontfermen...

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik9-6-2011 21:34:08

alles heel goe opgelost..
de ringen stond bij ons op de altaar van de pastoor... dus niemand heeft ze naar voor moeten brengen, aangezien hij ons tot aan de altaar (micro) riep..

flessen drinken kunnen zeker gewoon op tafel, het is maar familie he, dus het is zeker niet lomp, en dan kunnen ze nemen wat ze willen, zonder dat jij 10 keer moet opstaan..

al proefkapsel gehad trouwens? en?

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik9-6-2011 22:37:48

Claudia,

Voor zo'n dingen kan je dus inderdaad ook Pierre even mailen.
Onze ringen hadden wij ook aan de getuigen gegeven, mijn getuige had een ringdoosje met Wim zijn ring en zijn getuige had een ringdoosje met mijn ring.

Onze misboekjes en kaars werd gewoon 's ochtends meegenomen. Verder heeft Pierre zich daarover ontfermd (kaars gaan plaatsen, misboekjes aan de tantes geven die ze uitdelen, ..).

Die banner is niet zo moeilijk om mee te nemen/op te stellen hoor! Die zit in een zwarte zak, alles kan daar in (5 stokken en de banner zelf). Ik had dit aan mijn zus (was niet mijn getuige) gevraagd en zij heeft altijd wel 'n momentje gevonden om 'm samen met haar vriend in elkaar te steken. Heb er nooit wat van gemerkt ..

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik9-6-2011 22:58:43

Oké, bedankt iedereen voor de tips! Ze zijn zeker héél nuttig :)
@Rafa: ik heb komende zondag mijn proefkapsel en proefmake-up dus het is heel spannend vind ik :) Ik heb tegen mijn ventje al gezegd dat hij heel de dag weg moet aangezien ik dat geheim wil houden maar met onze verbouwingen aan ons huis kan hij zich goed bezig houden hé!

@Kim: Ja het ringkussen gaat mijn zus dan doen die ook mijn getuige is. We gaan dit weekend al eens alles goed opschrijven waar we vragen bij hebben en dat dan eens mailen naar Pierre denk ik. Is die banner groot als die in de zak zit? Ofwel gaan onze broers dat dan doen ofwel gaat de beste vriend van mijn verloofde dat doen. Allé hij moet het nog wel vragen maar we weten dat zij met verlof zijn en dat zij heel de dag vrij houden en ik denk wel dat ze bereid zijn om dat te doen.

Meg
24-9-2011
 Meld misbruik10-6-2011 14:14:46

hey,

dàt is nu net waarom je een ceremoniemeester wil, om je over die dingen geen zorgen te hoeven maken... gewoon vragen dus!

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik11-6-2011 16:20:36

Al een paar probleempjes opgelost: de kerkversiering, altaarstuk, misboekjes, huwelijkskaars, banner en duiven zullen de beste vrienden van mijn verloofde gaan plaatsen. Er zijn ook vrouwen dus dat zal wel goed gaan! Indien mogelijk doen wij zoveel mogelijk de avond ervoor en moeten zij enkel altaarstuk, kerkversiering, banner en duiven doen. Maar indien een begrafenis of zo 's morgens willen zij gerust alles doen. Wij blij :)

Ik hou het toch bij een ringkussentje. Ik had die in het begin van de planning laten maken met onze namen en datum erop enzo en dat zou ik wel héél jammer vinden om het niet te gebruiken.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...