Nu Online
Momenteel zijn er 136 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dagindeling, recepties??

  20-5-2011 16:37:40
Hallo!

Ik ben sinds kort begonnen met wat rond te kijken en na te denken over onze trouw :D
Nu vroeg ik me af hoe jullie het doen met de dag indeling...Vooral dan met de receptie(s)
Ik heb het als volgt in mijn hoofd;
11u trouw voor de wet
12u klein middagmaal in de tuin van schoonouders (broodjes ofzo) (25pers = dichte familie)
15u vertrek naar de zaal
15u30/16u ceremonie in de tuin van de zaal (voor iedereen die wil)
17u receptie 1 ( voor een 80-tal personen max.)
19u receptie voor de mensen van het avondfeest (180pers max)
20u30 eten

Is dat niet raar 2 recepties? 1 gaat niet denk ik want dan zit je met 250 mensen!
Maar wat met de mensen die naar het avondfeest komen en die ook de ceremonie willen meemaken? die blijven dan toch ook gewoon voor de receptie vanaf 17u?
Hoe lossen jullie dat op?
Alvast bedankt!
Lien

Lien
8-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1173


Imke
31-3-2012
 Meld misbruik20-5-2011 16:53:39

Misschien kan je vragen dat de gasten die ook op het avondfeest zijn uitgenodigd ook iets laten weten als ze naar de ceremonie komen? Dan kan je hen erbij tellen bij de receptie vanaf 17u, zonder dat ze zich dus ongewenst voelen?



hanne
3-9-2011
 Meld misbruik20-5-2011 17:08:38

Bij ons zal het 1 receptie met een 230 man zijn in totaal. Wij trouwen in het midden van beide families (West-Vlaanderen - Antwerpen) en doen onze receptie meteen na onze viering. Omdat we niet willen dat de avondgasten zich dan 2 uur moeten bezig houden, doen we 1 grote receptie. De mevrouw van de zaal zei dat dat zeker geen problemen ging geven...

Groetjes



Emily
26-5-2012
 Meld misbruik20-5-2011 17:09:34

Wat wij gaan doen is twee verschillende uitnodigingen maken: 1 voor mensen van avondfeest, die mogen ook naar de ceremonie komen (houden we echt enkel voor de mensen die we kennen) en dan 1 voor de receptie. Die mensen komen énkel naar de receptie (zijn ook collega's, vrienden van ouders etc), die willen we niet bij de ceremonie
We laten, als onze ceremonie van half 5 tot half 6 zou zijn, de receptie starten om 6 uur. Uiteraard zijn de mensen van het avondfeest dus al aanwezig. Wij doen dus eigenlijk gewoon 1 apertiefmoment voor iedereen: van 6uur tot half 8 aperitief/receptie voor zowel de avondfeestgasten als de receptiegasten. Om 8uur begint dan het avondeten.

Anders is dat wat teveel van het goede, vinden wij. Maar wij vragen dan ook maar een 40 mensen extra voor de receptie en ongeveer 110 voor avondfeest, dus is goed te doen :-)



Lien
8-9-2012
 Meld misbruik20-5-2011 17:33:09

Zou ook liever éen grote receptie hebben...als ik helemaal zeker ben van de zaal, eens vragen of dat lukt dan.
De aantallen zijn ook wel maximuum e, er zullen altijd mensen niet kunnen komen zeker?



Kim
2-9-2011
 Meld misbruik20-5-2011 20:09:40

Bij ons is dit net hetzelfde, we hebben zelf nog mensen die vanaf 22u komen voor het dessert en avondfeest.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik20-5-2011 20:29:18

Je kan ook de viering tussen de 2 recepties houden! Dan kunnen de mensen van de eerste receptie blijven (en weten ze ook wanneer ze naar huis moeten, nl. na de viering) en kunnen de andere mensen de viering volgen en aansluitend de receptie hebben. Zo moet er niemand over en weer! ;-)



Lien
8-9-2012
 Meld misbruik22-5-2011 19:22:14

Ah ja Veronique! zo'n super idee :D
Kzal het allemaal onthouden voor als de definitieve beslissing over de zaal gevallen is


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...