TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Filipa
23-7-2011
|
16-5-2011 10:29:38
Hoi Chrisje, Relax, no stress... probeer ten eerste zo zen mogelijk te blijven. Als je echt een stress mens bent, zou je ook met lijstjes kunnen werken, en gewoon alles erop afvinken wat je al gedaan hebt. Op wat nog niet gedaan is, gewoon een (realistische) deadline plakken. Dan zal je zien dat je je nergens druk om hoeft te maken! Met 67 dagen op de teller heb ik wat gezonde kriebels, maar ik heb gelukkig wel geen last van extra kilootjes omwille van de stress. Ik heb wel al eens een proteïne dieet gevolgd, met als doel 4 kilo te verliezen. Ik verloor er 6, en die kwamen er niet terug bij, maar je moet het wel heel strikt volgen. Dus alles wat "verboden voedsel" is mag je gewoon NIET eten tijdens de verschillende fasen. Ik wens jou heel veel succes nog met de voorbereidingen! En als je wil kan je altijd een lijstje doorsturen van wat je al gedaan hebt en nog moet doen. Dan zal ik jou vertellen hoe ik er met 67 dagen voor sta ;-) Groetjes, Filipa
|
|
Brenda
10-9-2011
|
16-5-2011 10:41:00
hierbij een hard maar eerlijk antwoord : (wel beetje lang sorry)
Omdat ik met ouder worden een kilo of 5 kwijt bijgekregen had en die eigenlijk wel kwijt wou heb ik het dieet gevolgd onder medische begeleiding van diet centers groep in Wemmel.
resultaat : 10 kilo afgevallen op een mum van tijd
en daarna 12 kilo aangekomen op nog kortere tijd omdat mijn stofwisseling compleet overhoop lag door het drastische dieet.
Na 5 jaar schrappen van rijst, pasta, brood, aardappelen, room, en weet ik veel wat nog meer om het jojo effect zo klein mogelijk te houden was ik het beu, ik woog ondertussen terug exact wat ik woog toen ik ooit begon aan het prot.dieet.
Ik ben naar weight watchers gestapt en heb terug geleerd hoe ik op een normale manier kan eten en op gewicht blijven. Ik eet champignonroomsaus, aardappelen, rijst en weet ik veel wat.
Die 5 kilo die ik er ooit af wou waren in minder dan een maand verdwenen. Sindsdien heb ik 0,0 moeite om op gewicht te blijven, ik weeg nooit meer iets af dus het is zeker geen zware moeite, ik heb gewoon geleerd wat wel en niet kan in combinatie met wat en in welke hoeveelheden en ik ga op resto en dergelijke en ga de volgende dag niet met een bang hart op weegschaal staan zoals vroeger. Ik eet koekjes en chocolade (met mate), af en toe een ijsje en geniet echt van eten.
Nu wil ik tegen de trouw toch nog 5 extra kilo's kwijt omdat ik toen na dat prot.dieet echt goed scherp stond (en de rits van mijn droomjurk niet dichtkan) dus ik ga nu langzaam aan mijn weight watchers weer strenger en strikter volgen zodat die er op een gezonde wijze afgaan.
Nooit van mijn leven zou ik nog een dieet willen volgen dat eenzijdig is, het heet niet voor niets crashdieet.
|
|
Leen
28-5-2011
|
16-5-2011 10:52:22
Ik ga Brenda hier gelijk in moeten geven denk ik!
Een crashdieet is het slechtste wat je kan doen (tenzij je er niet om geeft dat je na het dieet het dubbele van de kilo's zal bijkomen!)
Bij de weight watchers mag je ALLES eten, maar met mate en dus is het ook makkelijker vol te houden als elk ander dieet!
Je hebt nog tijd genoeg, ga eens kijken bij de WW?!
|
|
liesbeth
6-8-2011
|
16-5-2011 11:06:32
ik volg ook geen dieet meer, heb er ook eens enen gevolgd, via de weight watchers, wat normaal wel goed is, maar ik at niets meer van vet en ik kreeg niercrissisen, sinds dan heb ik schrik.. Ik eet nu gewoon met mate en ga zo een 3a4 keer in de week fitnessen en ben nu zo een 5 kg kwijt... beetje bij beetje, en voel mij veel beter... groetjes,
|
|
Selena
18-6-2011
|
16-5-2011 11:18:01
Hey Chrisje Ik ben niet aan het dieten voor de trouw wel op mijn eten aan het letten en 2x per week aan het lopen ( 30 min ) en dit helpt echt! Probeer normaal te eten en een beetje te bewegen en je zal afvallen en je vooral goed voelen! Veel succes!
|
|
renske
12-8-2011
|
16-5-2011 12:59:58
hoi hier nog 87 dagen op de teller en ook veel stress :-) ben ook een enorm stressbeest heb testrakt op mijn facebook een reactie gestuurt dat ik het jammer vind dat de mensen niet zoveel enthosiasme tonen en niet direct bellen of ze aanwezig gaan zijn op ons feest en gezegt dat op onze uitnodiging staat graag een seintje als je mee komt feeste voor 22juli wat nog even duurt maar dat ik toch verwachten dat ik al meer reacties zou gehad hebben en dat er ook vele denken van ach die zullen wel weten dat we komen maar nee hoe kan ik nu weten dat ze komen mss zijn ze op reis ofzo maar het berichtje op facebook is dus helemaal van de stress en zeker niet slecht bedoelt :-)
oke genoeg gezevert heb in mijn leven ook al paar keer op dieet geweest met niet zoveel resultaat maarja zit in de familie . voor een protiene dieet ben ik zo niet ik ben 5weken bezig met weight watchers en ben nog maar 3 kilo afgevallen maar oke toch al goed voor mij :-) en dan krijg je de reactie acht je bent gelukkig en je bent wie je bent maar toch zou ik gelukkiger zijn met paar kilotjes minder over 14dagen terug een broek maat 52 gekocht ik doe ze vandaag aan en ze zakt van men poep :-) geweldig gevoel maar dan denk ik alle ik zie er toch nog altij mollig uit :s
|
|
Tinneke
9-7-2011
|
16-5-2011 13:43:20
bla bla bla... Bij de ene werkt dit bij de andere dat. Bij mij werkt WW dan weer niet, proteïnedieet wel. Ik ben 11 kilo kwijt en voel me super. Ieder heeft zijn eigen verhaal, lichaam en dieetgeschiedenis. Doe waar jij je goed bij voelt. Je zal zelf wel aanvoelen wat dat is als je het gevonden hebt. Veel plezier, meid! Tinneke
|
|
Gitte
28-10-2011
|
16-5-2011 19:23:33
Ik kan Tinneke alleen maar bijtreden. Ieder lichaam is anders.Ben 6 maanden naar een dieëtiste geweest,5 kilo eraf en omdat het zo moeilijk ging moest ik een dagboek bijhouden en nog minder kcal eten. Nu neem ik de gerlinea producten,eerst strikt en dan naar 2 vervangmaaltijden en dan naar 1.Nog 5 maanden om er 8 kg af te krijgen dus dat moet wel lukken . Binnenkort starten de danslessen dus dat zal ook wel helpen.
Dus Chrisje,hou de moed erin.Doe waar je je goed bij voelt want anders hou je het niet vol.Als je 's avonds honger hebt voor tv eet dan een kippensoepje (minute soup),zijn nog geen 40kcal en ik voel mij daar beter mee dan een komkommer of tomaat te eten.Tijdens het eten regelmatig een glas water drinken helpt bij mij ook wel.Ik ben ook een stress eter(kan een volledig pak koeken ineens opeten dan)maar ik haal bewust niets in huis,in de winkel vermijd ik de koekenrayon.(Ik ben 1m73 en kom van 82kg,weeg nu 72kg en 2 zwangerschappen achter de rug)
Succes Chrisje!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|