Nu Online
Momenteel zijn er 8 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

enveloppendoos versus rekeningnummer

16-5-2011 10:19:41
hallo

ik lees hier regelmatig dat er met enveloppendozen gewerkt wordt en dat die dan leeggemaakt moeten worden etc

Is er een reden dat jullie niet gewoon een bankrekeningnummer doorgeven ? Want wij zijn dat wel van plan omdat het ons makkelijkst lijkt ivm geld dat niet verloren kan gaan en de hoop cash die we dan niet mee moeten nemen na het feest omdat we niet thuis gaan slapen na het feest.

Maar we twijfelen nu door de vele posts hier

groetjes
b

Brenda
10-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 608

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik16-5-2011 10:24:42

Hey Brenda,

Wij hebben uiteindelijk beide opties op onze uitnodiging geplaatst, omdat we hoorden dat veel mensen toch nog graag een envelopje geven. Maar als jullie alleen een rekeningnummer plaatsen, vind ik dat nu eigenlijk ook geen probleem hoor. Die enveloppendoos zou ik wel plaatsen, want je zal sowieso nog kaartjes met gelukwensen krijgen van mensen die zullen sorten of gestort hebben. Die kunnen dan daarin.. En als er mensen zijn die dan toch hun gift in een enveloppe meebrengen de dag zelf, is dat ook ineens handig!

Hebben jullie geen kluisje op de plaats waar jullie zullen overnachten?

Groetjes,

Charlotte

Helene
14-7-2012
 Meld misbruik16-5-2011 10:28:12

hey,

wij gebruiken de 2. sommige mensen schrijven het liefste een centje over.
maar heel wat mensen voelen zich 'wat verplicht' iets af te geven op receptie of feest.
en dan komen ze met een enveloppe.
dan is zo'n enveloppedoos erg handig. ze worden er verzameld en gaan dus niet verloren.
in onze zaal kunnen wel dan de doos in een kluis doen tot het einde van het feest.

groetjes

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik16-5-2011 10:49:03

Wij gebruiken beide opties omdat er ook oude mensen zijn die iets willen geven en storten omzichtig vinden en liever geld geven.
Zelf hebben we het liefst dat het overgeschreven wordt, zo lopen wij met minder geld rond op de dag zelf en ik vind persoonlijk overschrijven ook het beste.
Ook hebben wij al mensen gehad die niet kunnen komen maar wel een bedrag hebben overgeschreven, met een enveloppe zou dit niet kunnen.

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik16-5-2011 11:10:34

Wouter en ik hebben gekozen om geen rekeningnummer te geven omdat we dit heel erg onpersoonlijk vinden. Wij hebben een spaarvarkentje op onze uitnodiging gezet.

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik16-5-2011 11:15:48

Wij hebben enkel voor de envelop gekozen.
Wij zijn niet het type die elke dag hun rekening controleert en drukken onze afschriften ook niet af. Wij zouden dus helemaal niet in de gaten hebben wanneer er iemand een bedrag stort op de rekening en dus zullen we de mensen ook niet op tijd bedanken.

Nath
17-9-2011
 Meld misbruik16-5-2011 11:16:44

Hoi Brenda,
Inmiddels ben ik zelf al naar een aantal trouwfeesten en andere feesten gegaan waar zowel de rekeningnummer als enveloppe opstonden. Ik geef liever een enveloppe af omdat ik dit persoonlijker vind. Op onze uitnodigingen staan ook beide opties. Ik weet niet of je echt met een enveloppedoos moet werken. Wij gaan dat waarschijnlijk niet doen. Mensen geven toch gewoon hun kaartjes af aan jou, dus we leggen het op een tafel om het daarna ergens achter in de 'coulissen' te leggen.

groetjes

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik16-5-2011 11:44:16

wij hebben ook alleen een enveloppendoos gekozen. Ik vind dit persoonlijker... Ik ben al iemand die niet graag een cadeaubon ofzo krijgt, laat staan gewoon geld op een rekening storten... dan is een enveloppendoos nog iets persoonlijker.
ik zou het ook gewoon niet op tijd zien als iemand geld zou storten, ik kijk ook niet zo héél veel op de bankrekening :)

Peggy
18-6-2011
 Meld misbruik16-5-2011 12:12:50

wij hebben enkel de rekeningnummer, maar zoals hierboven al vermeld hebben we al hier en daar gehoord dat er mensen zullen zijn die een envelopje meebrengen.Wij dachten ook dat sorten een gemakkelijke en veilige oplossing was, maar blijkbaar geven de mensen toch nog liever een envelopje. dus ... zijn we gedwongen om een enveloppe doos te zetten

Peggy
18-6-2011
 Meld misbruik16-5-2011 12:13:08

storten dus , pfff

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik16-5-2011 12:14:06

Bedankt iedereen.
ik denk dat we voor beide zullen gaan, we beginnen deze week aan onze uitnodigingen.

Els
10-9-2011
 Meld misbruik16-5-2011 13:06:19

Wij hebben ook voor beide gekozen, vooral de oudere mensen geven graag een enveloppe af heb ik al willen merken ;)

an
12-8-2011
 Meld misbruik16-5-2011 14:21:43

Wij hebben ook beide: Jullie gelukwensen en lach zijn de beste geschenken op onze huwelijksdag. Wil je ons toch nog verrassen, laat dan in een (symbool enveloppe) of 000-000000-00 passen! Zo iets in den aard is ons gedichtje :)

Aan alle bruidspaartjes wil ik even zeggen zeer goed op hun centjes te letten en ze in een kluis te leggen waarvan jij enkel de sleutel hebt. Waar wij onze kaartjes zijn gaan laten drukken vertelde de eigenaar dat hij ooit een trouwfeest had geweten waar een gast met de centen is gaan lopen... dus oppassen maar :)

groetjes

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik16-5-2011 14:55:06

ja an, dàt heb ik dus ook al ooit gehoord vandaar onze eerste automatische reactie om een reknr te geven.

Maar als je schrik moet hebben dat iemand die jij uitnodigt met je geld gaat lopen, dat is toch hallucinant...

Ellen
30-7-2011
 Meld misbruik16-5-2011 17:12:45

Wij hebben ook alletwee gedaan.
Sommige mensen storten liever en andere mensen hebben graag iets om af te geven als ze op het feest aankomen.
Daarom hebben wij de twee opties genomen.
groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik16-5-2011 20:08:13

Wij hadden ook beide. Een enveloppedoos zou ik toch voorzien, hoor (of iets anders, hoeft niet persé een doos te zijn, kan ook iets ludieks zijn). Gewoon op een tafel leggen zou ik zéker niet doen!!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...