Nu Online
Momenteel zijn er 48 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

miserie miserie

  10-5-2011 15:00:37
hallo allemaal

Gisteren hebben we voor de 4de keer slecht nieuws gekregen over onze trouw.

In oktober 2010 hebben we het gemeentehuis vastgeled. Alle afspraken waren geregeld en we hebben het bedrag correct betaald.

Vanaf toen is de miserie begonnen...

In december:
We kregen een brief thuis dat er werken zouden zijn aan het gemeente huis, alles staat nu in de stijgers en ze zijn er volop aan gewerkt...Normaal zou dit wel klaar moeten zijn 2 dagen voor de trouw...
dit was teleurstelling 1.

In februari:
kregen we weer een brief thuis, deze keer met de vermelding dat op de dag en het uur dat wij trouwen de jaarlijkse kermis begint en er dus geen plaats zal zijn om de auto's te parkeren en er last kan zijn van geluidsoverlast...
Dit was teleurstelling 2.

In maart:
Kregen we weer een brief thuis, de vrouw die ons zou huwelijken neemt op 1 mei ontslag...we moesten dus laten weten dat we iemand anders wouden voor de trouw te voltrekken. Ik heb diezelfde dag al een boze mail gestuurt dat we teleurgesteld zijn. Ik heb toen ook verteld dat we voor iemand anders gekozen hebben.
Dit was teleurstelling 3.

In mei (gisteren)
Kreeg ik een mail. De vrouw die we als vervanging gekozen hebben heeft die dag al een trouw, dus we zijn verplicht om de laatste kandidaat te pakken...
Dit is teleurstelling 4.

Ik vraag me toch af of dit zomaar kan zonder dat er een schuldvergoeding kan betaald worden aan ons...ale we betalen voor een locatie met parking en deze is dan niet beschikbaar, we kiezen iemand die ons het meeste aanstaat en weer worden we hierin teleurgesteld!

We vragen ons eigelijk af of dit de laatste teleurstelling was of moeten we er nog verwachten!

Heeft er nog iemand problemen met gemeentenhuizen die hun afspraak niet nakomen? Vermeld je verhaal dan hier?

groetjes!

birgit
2-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1219


Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik10-5-2011 18:39:57

Ik zou zeggen: wees blij dat ze je inlichten... In de meeste stadhuizen moet je daar allemaal zelf achter gaan vragen of weet je max. een week op voorhand iets...
Zo bleek de schepen van burgerlijke stand op onze huwelijksdag met verlof te zijn. We kregen enkele dagen voor ons huwelijk een kaartje van hem in onze brievenbus dat er 'iemand anders' onze wettelijke plechtigheid zou doen... Wie, daar hadden we het raden naar... En dat hebben we pas op onze huwelijksdag zelf mogen ontdekken...



Charlotte
28-5-2011
 Meld misbruik10-5-2011 19:53:55

Hoeveel heb je dan moeten betalen??? Bij ons is het gemeentehuis gratis, wij moeten enkel 12,5 euro voor ons trouwboekje.

Ik hoop wel dat je tegenslagen stilletjes aan stoppen... je perfecte dag voorbereiden brengt al genoeg stress mee!

Veel geluk nog!

Charlotte
www.simonandcharlotte.com



Charlotte
9-7-2011
 Meld misbruik10-5-2011 22:15:15

Bij ons zullen ze waarschijnlijk net niet meer aan het werk zijn rond het stadhuis. Wij hadden het volledig bedrag 100 euro praal + 15 euro trouwboekje al betaald en ze hebben ons een brief gestuurd met de vraag wat ons rekeningnummer was, omdat ze vonden dat wij geen praal moesten betalen als er misschien nog werkzaamheden bezig waren. Eerst verschoot ik wel even, maar ik vind dit wel een correcte manier van handelen. Het hangt natuurlijk van gemeente tot gemeente af (Bij ons is het Lokeren, Oost-Vlaanderen)

Groetjes,
Charlotte




birgit
2-7-2011
 Meld misbruik11-5-2011 21:01:43

hey Véronique

Blij zijn kan ik dit niet echt noemen...als ik zie wat de anderen moeten betalen, Charlotte betaalt maar 100€ en de andere Charlotte maar iets van een 12€ wij betalen dus meer dan 500€ voor onze trouw.

groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...