Nu Online
Momenteel zijn er 177 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Collega's op trouwfeest (probleem: te veel)

  4-5-2011 7:20:20
Hallo bruidjes to be,
Ik zit met een probleem voor onze huwelijksreceptie...
Wij geven geen traditioneel feest, maar een receptie in de namiddag voor familie, vrienden en kennissen en 's avonds een etentje met de naaste familie (ouders, zussen, schoonbroers).
Voor onze receptie zitten we nu al aan 150 mensen.
Nu komt het probleem: mijn toekomstige is leidinggevende van een 50-tal mensen. Sinds die vernomen hebben dat wij trouwen, veronderstellen zij allemaal dat ze naar ons feest mogen komen (vind ik al heel brutaal op zich, maar kom). Mijn vriend voelt zich nu min of meer verplicht om hen ook effectief allemaal uit te nodigen. Enkele maanden geleden is er iemand van de afdeling getrouwd en die had ook iedereen uitgenodigd en hij heeft bang dat ze nu gaan denken dat hij te gierig is ofzo als wij niet hetzelfde doen. Maar als we hen allemaal uitnodigen (+ partner), zitten we aan een extra 100 personen op onze receptie.
Ik heb mijn vriend al gezegd dat ik dit echt niet wil, ik wil zelf kunnen beslissen wie ik wil dat er komt en ik wil graag op die drie uur dat onze receptie duurt, toch tegen iedereen iets gezegd hebben. Hij zegt dat ze toch niet allemaal gaan komen, maar ook al komt maar de helft, vind ik het nog te veel volk extra. Wij trouwen ook niet in een echte (trouw)feestzaal, maar in een restaurant waar de kozijn van mijn man werkt. Als het mooi weer is, mogen we in de tuin, maar regent het, dan moet het binnen en daar is ook gewoon geen plaats voor 250 man.
Ik begrijp natuurlijk ook wel zijn standpunt, dus ik wil wel een oplossing zoeken?
Hebben jullie ideetjes hoe we dit kunnen oplossen?
Liesbeth

Liesbeth
2-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 2008


Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik4-5-2011 7:37:50

Hoi Liesbeth,
Inderdaad lastig... en ook brutaal van die mensen inderdaad, dat ze zomaar veronderstellen dat ze mogen komen...
Misschien kunnen jullie op een andere dag een personeels-feest geven (een barbecue ofzo)? Misschien hebben jullie een eigen tuin en kunnen jullie daar iets organiseren?
Oké, het is dan wel niet op jullie grote dag, maar zouden ze dit niet begrijpen?
Qua geld weet ik niet hoe het ziet, of jullie geld vragen... zouden ze dan niet allemaal een envelopje meenemen, maar misschien toch een iets groter cadeau onder het personeel kopen ofzo?
Uiteindelijk is het jullie trouwfeest en ik begrijp maar al te goed dat je niet al die mensen extra op je feest wilt "omdat het moet". Jullie moeten echt doen waar jullie je goed bij voelen!

Groetjes,
Filipa




Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik4-5-2011 7:38:39

Hoi,
kan je verloofde geen drink op het werk zelf organiseren? Ik vind 50 collega's met partner ook wel een beetje veel om uit te nodigen! Je kan dat nog erg feestelijk doen, met een lekker drankje en wat hapjes. En jij gaat natuurlijk ook langs om even mee te vieren. Op die manier worden de collega's toch betrokken zonder dat ze op je feest hoeven te komen.
Veel succes nog!



Marijke
3-6-2011
 Meld misbruik4-5-2011 8:30:33

wij zaten met hetzelfde probleem. Ik heb 25 collega's en mijn vriend heeft er ongeveer evenveel. We hebben na veel wikken en wegen beslist om enkel de collega's uit te nodigen en niet de partners. In principe ken je de partners toch niet zo heel goed he. Op zijn werk heeft dit wel voor veel geroddel gezorgd en de meeste mensen komen niet, enkel zijn naaste collega's. Op mijn werk deden ze daar helemaal niet moeilijk over. Ze zijn al lang blij dat ze nu gene babysit moeten zoeken :-) De collega's van mijn vriend zijn wel van een oudere generatie, maar ja, pech voor hen. ze zullen een leuk feestje missen.

Denk er gewoon aan dat het jullie feest is!



sarah
17-12-2011
 Meld misbruik4-5-2011 8:32:59

Hallo,

wij nodigen ook onze collega s ook uit, maar bij ons is wel de regel gemaakt zonder partner.Ik denk dat die wel tegen elkaar kunnen spreken niet ?daar hoeft mijn inziens absoluut de partner niet bij.
Een andere oplosssing is inderdaad op een ander moment een drink te houden voor de collega's zodoende dat je huwelijk toch meer prive blijft.

Veel succes er nog mee!




Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik4-5-2011 8:42:24

Hallo,

Ik nodig de collega`s ook uit zonder partner voor onze receptie. Maar ik ga ervan uit dat ze elkaar kennen en dus wel zonder partner kunnen. Ik heb wel 350 collega`s (geef les op een grote school) dus als ze allemaal komen kunnen ze niet eens in de zaal. Maar aangezien ik er nog maar 3 maand werk denk ik dat enkel de naaste collega`s zullen komen.

Maar in jouw geval kan een drink toch ook wel op het werk?

Groetjes,
Kendra



Penny
20-7-2011
 Meld misbruik4-5-2011 8:47:51

Mijn vriend nodigt zijn collega's uit met wie hij direct samenwerkt en wou uitnodigen, met partner. En de laatste dag dat hij gaat werken gaan we met een auto vol bier en hapjes naar zijn werk om er eentje op de parking te drinken (valt ongeveer samen met het bouwverlof). Als hij iedereen zou uitnodigingen zaten we ook over de 50 personen en nu heeft hij er 8 uitgenodigd met partner maakt 16, een heel verschil hé.

Je moet echt naar je eigen gevoel luisteren...
Succes!



Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik4-5-2011 9:12:24

Je zegt "Ik heb mijn vriend al gezegd dat ik dit echt niet wil, ik wil zelf kunnen beslissen wie ik wil dat er komt" Maar ik vind wel dat HIJ mag beslissen wie van zijn collega's hij vraagt? Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp héél goed dat dat niet haalbaar is, of moeilijk is. Wij moeten ook héél hard op onze centjes letten.

Aan de andere kant, een drink apart geven zorgt ook wel weer voor extra kosten, terwijl je dat eigenlijk net probeert te vermijden.....
Ik denk dat dan de optie zonder partner nog de beste is...
Of dat je man een uitnodiging in de refter/gang(gemeenschappelijke plaats die iereeen ziet) een utinodiging hangt, met vermelding van "wie graag komt, noteer hier je naam VOOR .. datum" en zet daarbij dat het dan zonder/met partner is.



Selena
18-6-2011
 Meld misbruik4-5-2011 10:17:51

Hey Liesbeth

Wij hebben/hadden hetzelfde probleem alleen dat mijn vriend in totaal met 30 zijn, maar toch ook teveel om allemaal met partner uit te nodigen. Er is onlangs ook iemand getrouwd op zijn werk, iedereen was ook uitgenodigd, maar pas om 22u wnn het eten gedaan was. Wij hebben zonder zijn collegas al 180 man op het feest, dus hebben we besloten om zijn collega's niet uit te nodigen en dat hij op zijn werk een drink of taart zal geven.
Ook al verwachten de collega's heel veel dat is uw probleem niet. Teveel is teveel :)
Hoe dan ook je dag zal prachtig zijn!
Succes!



Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik4-5-2011 10:22:36

Ik sta in het onderwijs en heb ook veel collega's.
Wij gaan na de trouw een drink geven in de leraarskamer.

De medevenoten van mijn vriend zijn wel op het feest genodigd.

Groetjes,
Celesta



Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik4-5-2011 13:16:52

Hey,

Op onze trouw heb ik ervoor gekozen om enkel de dichte collega's (= collega's waarmee ik in de bureau zit) uitgenodigd en 2 dagen na de trouw hebben mijn man en ik een mini-receptie op het werk georganiseerd. Iedereen gelukkig :-) Misschien is dat een idee om ook bij jullie toe te passen?

groetjes en nog veel succes

sofie



Sigrid
3-12-2011
 Meld misbruik4-5-2011 16:36:48

Hallo,

ik heb ook het probleem dat collega's met partner vragen geen mogelijkhedi is, omdat onze nabije familei al 100personen bedraagt. wi hebben dit opgelost door collega's te fragen zonder partner. enkele van mijn collega's hebben mij al heel duidelijk gemaakt niet te willen komen zonder partner. Maar na lang nadenken, vind ik dit 'hypocriet' van hun.

succes ermee.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik4-5-2011 18:09:46

Wij hadden de allerdichtste collega's met partner gevraagd op ons dessertenbuffet + dansfeest. Voor alle collega's met partner (dus ook die van het dansfeest, waardoor niemand merkte dat er anderen op ons dansfeest aanwezig waren geweest) volgde er op zondag (wij trouwden op vrijdag) een aparte receptie die we zelf verzorgden: cava of fruitsap, mini-pizzaatjes, mini-sandwiches, cakes, mini-boterkoekjes,... Aangezien we dit zelf deden, kostte dit ook vééééél minder dan in een feestzaal. Bijkomend voordeel: je kan je trouwkledij nogmaals aantrekken! ;-)

Uiteindelijk hadden wij nog heel wat cava over, waardoor ik op de eerstvolgende personeelsvergadering nog eens rond ging met een glaasje. Op die manier had iedereen meegetoast op ons huwelijk!



monica
26-8-2011
 Meld misbruik4-5-2011 19:19:37

Wij hebben er ook hééééééééééél lang over nagedacht.
Maar als er van bij hem op het werk een uitnodiging komt dan is ook iedereen uitgenodigd en bij onze toneelvereniging ook. Dus op zich is het dan ook fair dat wij dat ook doen (en ik zou het zelf ook willen )
Maar nu heeft mijn man een vriendenkring (ahum als je het zo kunt noemen) van vroeger en ze zijn met 20 personen. Deze vrouwen behalve 1 zeggen niets tegen mij en de mannen durven bijna niets meer zeggen omdat ze dan erna ambras hebben met hun vrouw. Nu worden wij ook elke x uitgenodigd bij hun feest (gezellig is anders voor mij, dus halvertijd ga ik niet mee) en zo kan ik ook niet anders dan hun uitnodigingen. Want mijn vriend staat erop. dus ik heb mij erbij moeten neerleggen.
Overleg het nog eens goed met jouw vriend wat hij "echt" zelf wil??
Sterkte



Mieke
30-4-2011
 Meld misbruik4-5-2011 21:23:56

Ik zit op mijn werk met een 70tal collega's. Had een mail gestuurd dat ze mochten afkomen met partner, zonder kinderen.
In totaal zijn er zo'n 35 mensen afgekomen:
Waarom kwamen er een paar niet af:
- van 70 man kan je onmogelijk iedereen evengoed kennen, zit ook bij een paar mensen dat ik ook denk, bij hen zou ik ook niet gaan
- mensen met andere verplichtingen (tennis, uitstap kinderen)
- mensen die zonder partner afkomen, de partner babysit dan

Je man kan dat misschien best inschatten, ik had echt goed ingeschat van die komt en die komt niet.. Misschien zo eens overlopen?
Kan natuurlijk zijn dat ze ook allemaal afkomen.

En maak je geen illusies.. Wij hadden een receptie van slechts 75man en twee uur lang en ik heb bijlange niet met iedereen kunnen praten en heb nochtans er op gelet dat ik niet te lang bij iedereen stond..

Groetjes,
Mieke



ann
2-7-2011
 Meld misbruik4-5-2011 22:56:45

idem hier...ik een 20tal collega's,hij 50....op mijn werk is het de gewente( in verleden reeds 3 huwelijken)dat iedereen met partner vanaf dessertbuffet komen,maar toen waren we nog met veel kleinere groep en een vele hechtere groep ...maar we kunnen onmogelijk 70 man met partner vragen als je zaal maar plaats heeft voor 150 man!!dus zo ga ik het ook zo uitleggen ,iedereen is uitgenodigd voor de receptie en alleen de collegas waar we een echte band mee hebben en die waar ik al 7 jaar mee samenwerk komen naar de feest met partner!!mijn verloofde geeft een drink op werk en ook enkele echte naaste collega vrienden komen met partner naar feest!
Eigenlijk is het onze feest en hoe graag ik mijn collegas ook heb,met de ene kom je sowieso beter overeen als met de andere...das toch normaal??en tenslotte is het onze dag....dan nodig je ook uit wie je wil...ik heb ook lang getwijfeld...maar ben blij met onze keuze....


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...