Nu Online
Momenteel zijn er 136 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslag van een onvergetelijke dag!

  2-5-2011 20:41:49
Het was gewoon onbeschrijfelijk!

Om iedereen nog eens extra te doen verlangen naar hun dag, schrijf ik hier kort een verslagje op.

vrijdag 29/04: toch besloten om niet apart te gaan slapen..
23u30: bed in..
Ik lig te woelen tot 3u30, geen enkel oog dicht gedaan. Ik lag in mijn hoofd gewoon elk moment in te beelden hoe het zou verlopen. Ik maak Jan wakker: 'liefje, ik kan niet slapen'. Jan (half slapend): 'maak eens een wandelingetje'
Ik besluit dan maar om me in de zetel te leggen en daar val ik meteen in slaap. We hebben dan toch de nacht apart geslapen :)

Zaterdag 30/04
Om 7u dan opgestaan, meteen vergeten dat ik praktisch niets geslapen had. Vlug een check van het weer.. Super de zon scheen al (en eigenlijk de hele dag super weer gehad, niet te warm want anders ging ik overvloedig zweten met mijn kleed vrees ik) De douche ingesprongen, gemakkelijke kleren aangedaan, een kleine kus aan mijne toekomstigen en bij mijn mams gaan ontbijten. (ze woon het hoekje om van ons, gemakkelijk dus)
Om 8u stond ik bij de kapper, die in de straat van mijn ma woont. Daar ook mijn make-up in orde gebracht, door de dochter van de kapper.
Om 9u15 terug thuis, fotografe stond al klaar.. Vlug kleed aan en juweeltjes.
Mijn lieve schat belt aan om 9u30. Mijn mams woont in een appartement, dus was er iets te weinig ligt om aan de deur foto's te trekken, dus stond ik in de woonkamer klaar. Hij komt vanuit de keuken de woonkamer binnen.. Beide op het eerste moment sprakeloos! Hij zegt dan uiteindelijk dat ik er prachtig uit zag.. Zucht, de zwaarste last viel van mijn schouder!

Rond 10u vertrekken we richting stadhuis, we komen er toe en horen dat er twee trouws voor ons werden afgelast?!? Nuja, de onze werd niet afgelast, dat is het belangrijkste!
Was wel heel blij dat de ceremoniemeester al van smorgens mee was en dat we één mercedes gehuurd hadden voor ons twee. Want met mijn kleed, was het eigenlijk niet zo gemakkelijk om in en uit te stappen :) De plechtigheid op het gemeentehuis was kort, maar krachtig! De schepen, Alain Cnudde, deed dat werkelijk heel goed.

Daarna ging de suite richting mijn ma's huis om broodjes te eten. Jan en ik gingen naar het Plein, Begijnhof. Aangezien we langs de foor passeerde en we zagen dat de oude paardemolen vrij toegankelijk is, hebben we daar ook nog enkele foto's getrokken. Na een uurtje half poseren, zijn we dan ook terug naar mijn mams geweest om ook een broodje binnen te spelen (en wat cola te drinken, voor de suikers!). De mannen van de suite hebben toen de auto's aan de feestzaal gezet en de ceremoniewagens hebben daar de mannen opgepikt. Ondertussen bleven de vrouw thuis om te tetteren, tot er plots een 'accidentje' was. Bij mijn schoonzus (ja nu mag ik officieel deze term gebruiken!!) was een naad aan de rits losgekomen. Drama! Eerst heeft ze zichzelf proberen te naaien, maar ze had het dan aan elkaar genaaid.. weer los gemaakt. Gelukkig was de hobby van mijn mams vroeger: naaien! Dus naaimachine boven en alles was goed :) Fotografe ondertussen gretig gebruik gemaakt om dit momentje te vereeuwigen, haha

Om 14u was het dan de kerkelijke plechtigheid. Rond de 60 man was er in de kerk, niet zo heel veel maar toch iedereen die echt belangrijk is voor ons. Iedereen vond het een mooie en persoonlijke viering. We waren wel 'de kus' vergeten. Er was een applaus, maar we waren niet zeker of we al mochten kussen, was nog zo in het begin van de viering.. Mijn ventje: 'mogen we nu al kussen?' Ik: 'kweet ik da niet!, best ni zeker?'
Hierna kwamen dan de geloften... Ik wist al wat mijn ventje ging zeggen, we hadden ze tergelijkertijd geschreven. Ik moest echt vechten om geen traantje te laten. Ik kneep echt zijn hand plat om de tranen te bedwingen. Sommige mensen hadden het natuurlijk gezien :)

Daarna richting feestzaal, 't Vijverhof in Wevelgem. Nog wat foto's met de suite genomen en toen mochten we een toertje doen op de vijver met een motorbootje. Super, even een moment dat Jan en ik alleen zaten (oké wel met de fotografe en degene die de boot bestuurde), maar toch even alleen.
Om 16u30 begon de eerste receptie, honderden kussen (een voorbode voor de rest van de avond). De receptie kon buiten, echt super. Heel veel complimenten gehad dat het echt in orde was! Rond 18u30 ging iedereen weg, zoals afgesproken.Dan een kwartiertje dat we met de suite konden bijpraten en om 19u begon het avondfeest, weer honderden kussen gegeven. Hier was een klein uurtje receptie voorzien, maar daar hebben we niet veel van gezien. Redelijk wat volk dat later toekwam. De mensen van het vijverhof vergeten je wel niet hoor, je krijgt ook genoeg hapjes :)

De inkomst van de zaal was super, welk liedje het was, geen idee, was keuze van de dj en op dat moment let je daar toch niet op hoor :) Iedereen met de servetten zwaaien, een paar toertjes op de dansvloer en een innige kus :) Iedereen die in de kerk was en savonds op het avondfeest, zei dat we de kus meeeeeeer dan goed gemaakt hadden, haha!

Mijn ventje deed een welkomstspeech, hij was superzenuwachtig, maar iedereen vond dat hij er zo rustig uit zag. Daarna ook speech van mijn man zijn getuige, echt pakkend!
Lekkere soep! eventjes bij de andere mensen, maar dan kwam het hoofdgerecht al! Ik kreeg geen enkele hap door mijn keel, heb echt niet veel gegeten, is gewoon doordat je overmant bent door emoties dat het gewoon niet gaat.. Mijn ventje kan normaal enige maaltijd verorberen, maar lukte hem ook niet. Hetgene wat ik gegeten heb, was echt superlekker en heel mooi gepresenteerd!
Daarna begon eigenlijk een avond vol emoties..
We zijn rondgegaan met bedankjes (foto van de dag zelf, geleverd door de fotografe), met iedereen een klein praatje.
Mijn vriendinnen hadden een gedichtje voorgedragen en hun geld in ballonnen gestoken (gelukkig zonder helium :)) in de kleuren van de liefde en van onze favoriete voetbalclub (KV kortrijk).
Mijn schoonbroers en zussen had aan iedereen aan tafel een bladje gegeven en iedereen moest daar iets opschrijven wat we in de loop van het jaar van hen cadeau krijgen. Ze moesten dit dan in een ballon stoppen en toen moest jan en ik de ballonnen op de dansvloer binnen een bepaalde tijd kapot stampen. We hadden er veel, maar niet allemaal.. We mogen nu 10 van deze zaken kiezen om dit jaar dan te krijgen. Er zitten echt toffe dingen tussen, koetstochtje, fietstocht, bbq, 5l soep, ontbijt. We moeten nog een selectie maken :)
Dan kwam het dessertbuffet.. Onze m&ms in onze bolletjes hadden we daar ook gezet, zodat de mensen maar moesten meenemen.. Er was 1 taart die we mochten aansnijden en we mochten toasten met een glas champagne. De bedoeling was zo om de armen in elkaar te doen en te toasten. Maar, ik sta wat gekend voor mijn lompigheid en tging niet zo goed, kwou de arm verkeerd steken :) Nu gelukkig heeft mijn ventje mij gecorrigeerd en was er niets gemorst, hilariteit alom!
Daarna was er van de schoonfamilie nog een filmpje met foto's op muziek. Iedereen in de zaal kwam zo dichterbij staan. Echt heel mooi dat iedereen dicht bijeen stond.. Foto's van de kindertijd gemengd met foto's van ons.. Was gewoon echt pakkend. Mijn lieve zus ging naar mijn schoonzus en zei dat ze zo blij was dat ik in zo'n toffe en mooie familie ben terecht gekomen. Ik had dit gehoord en de tranen vloeiden eruit. Er was toen een kettingreactie van mensen die begonnen te huilen. Mijn lieve zus, die gekend staat om sterk te zijn, liet ook een traantje.. (tranen komen nog naar boven als ik er aan denk) ik moest me dan vlug herpakken om nog het dankwoord te doen.
Ik bedankte ook eerst mijn lieve schoonbroers en zussen voor hoe ze me hebben opgenomen in de familie. Daarna volgde een bedanking naar mijn en zijn getuige. We hebben een biermand gegeven en een mand met cola light en een bon voor de Esprit, iets heel toepasselijk voor die twee :)
En nog een dankwoordje voor onze moeders. Toen vloeide er weer tranen!

En toen het moment, onze openingsdans! Tia Arena - Marc Anthony met I want to spend my lifetime loving you (themalied van the mask of zorro) Iedereen vond het prachtig, toepasselijke tekst, niet veel gehoord.. Was niet evident om te dansen met zo'n kleed maar heel goed gelukt, paar keer een draaitje en opt laatste legde mijn ventje zich zo over zijn knie en volgde er terug een mooie kus :)

Daarna was het feest tot rond 3u30. Het was laat genoeg, kwas stikkapot opt einde. Heel de avond er niets van gevoeld tot rond 3u, dan wast boeken toe :) Nog gevoerd naar een hotel dichtbij (ook eigendom van de baas van het Vijverhof) en daar overnacht en 's ochtends ontbijt op bed. Echt chapeau voor het vijverhof: bediening, vriendelijkheid personeel, eten, echt fantastisch.

De dag erna alle enveloppen open gedaan, zelfgemaakte feestviltjes gelezen, boekje gelezen met tips voor een goed huwelijk (was een opdracht op de vrijgezellenavond, en is op het avondfeest ook rondgegaan). Ik moest ook ontwennen aan een dag met de familie. Je wordt zo met liefde omringd, het weekt veel gevoelens los.. Al gehoord van mijn zus en schoonzus dat zij hetzelfde hebben..

Het was onvergetelijke dag en ik wens iedereen hetzelfde toe! Hij was compleet zoals ik in gedachten had, zelfs veel meer. Het was super!! Het cliché is in ieder geval waar: HET VLIEGT VOORBIJ - GENIET VAN ELK MOMENT!!! (zoals wij gedaan hebben)
We hebben veel complimenten gehad:
- misviering persoonlijk
- trouw zelf avondfeest ook persoonlijke touch
- Groot-britannië heeft Kate, maar België heeft Mieke! (en ook Jan)
- boeket heel toepasselijk bij de jurk.
- eten lekker en genoeg :)

Mijn excuses voor het uitgebreid verslag, maar zo heb ik echt alles genoteerd en sla ik dit op zodat ik geen kleine details vergeet (want ben daar slecht in!)

Enkele foto's (het is een heel kleine selectie) Veel foto's van Jan en ik zitten er niet tussen, de foto's van de fotograaf zijn natuurlijk nog niet klaar.
http://www.facebook.com/media/set/fbx/?set=a.1922394333...

En de mensen waarmee we hebben samen gewerkt:
Ceremoniemeester en wagens: http://www.ceremonie-vanwijmelbeke.be/ceremonie.html
Fotografe: http://www.fotografie-angia.be/ Heeeeel tevreden over, bedankingskaartje was al super.
Bruidskledij: Kleedje: http://www.scarpellini.be/ Toffe winkel, vriendelijke service, correct! Kleedje zelf: Blue van Enzoani: Dalby (zonder de zwarte strik, maar met de diamantjes.. http://www.bestbridalprices.com/images/enzoani/2011/lar... (tweede foto op de site klopt wel niet, het is een ander kleedje dat..)
Juwelen van Abrazi, tiara van Veritas, schoenen van elsa coloured shoes
zaal: vijverhof
Boeket: bloemen Lagache
Kledij mannen suite: http://www.ceremoniekledijvanwynsberghe.be/
Kledij dames suite: outlet La Sposa en La Sposa zelf.






Mieke
30-4-2011
Meld misbruik



Reacties: 30 | Gelezen: 2289


Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik2-5-2011 20:56:03

Super zo`n verslagje!

Geniet van het leven als getrouwde vrouw!

Dikke dikke proficiat



liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik2-5-2011 20:57:51

Super!! Je beschrijft alles zo mooi... Dat het maar vlug aan mij is...
Geniet er nog maar wat van na!
groetjes



Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik2-5-2011 20:58:20

Hii,

Super te lezen (en te zien). Jullie zagen er echt gelukkig uit!

Leuk te lezen hoe tevreden jullie zijn over het Vijverhof! Binnen 10 dagen is het daar onze trouw

Wat was er wel met de trouws voor u ? Alle zo afzeggen... Dat is zo raar Was het in het stadhuis van Kortrijk?



Silke
18-6-2011
 Meld misbruik2-5-2011 20:59:18

Proficiat !



Sara
28-5-2011
 Meld misbruik2-5-2011 21:08:48

Super, de foto's spreken voor zich. En die bewuste kus, ik zou het ook niet weten wanneer het mag haha



Mieke
30-4-2011
 Meld misbruik2-5-2011 21:10:16

Geen idee! De dame die iedereen stond op te wachten in het stadhuis zei gewoon dat ze waren afgelast, één had iets laten weten, de andere niet.
Was inderdaad in het stadhuis van Kortrijk.. Prachtige romantische zaal trouwens (had ze al gezien op vroegere trouws), maar als je er zelf zit toch een ander gevoel :)

Echt het Vijverhof, kan er geen enkel slecht woord over zeggen. De obers waren supervriendelijk, in voor een mopje en willen je zoveel mogelijk ontlasten.
Ik was vergeten om de indeling van de eretafel af te drukken en had dit op een papieren zakje van de AVA gekriebeld en duidelijk aan een mevrouw gezegd (niet de bazin). Maar die was dit vergeten aan haar collega te zeggen. Den hoofdober, eerst naar mijn schoonzus om te vragen of zij de indelinge kende, maarja die kende da natuurlijk niet. Hij zei dan dat hij wat beschaamd was om het aan ons te vragen, maar mijn schoonzus is het dan samen met hem aan mij komen vragen. Vlug aan haar gezegd en die ober heeft zich dan nog geëxcuseerd dat hij het papieren zakje in de vuilbak had gesmeten, heb dan gezegd dat het mijn schuld was en dat hij er niet moest mee inzitten.
We moeten wel nog de rekening krijgen, maar dat zal ook wel correct zijn denk ik. Alles op voorhand goed afgesproken en duidelijke prijs per persoon gezien.



elien
22-9-2012
 Meld misbruik2-5-2011 21:22:37

een dikke proficiat...

wij gaan ook ons feest in het Vijverhof geven...
Ben blij zo'n goe commentaar te horen.
Hoeveel pers. waren er bij u op het feest?

ik zit nog maar in het beginstadium van alles te organiseren...
fijn om nog een paar adresjes te krijgen die goe zijn...

hebben jullie gebruik gemaakt van de huisDJ??

mvg
Elien



elien
22-9-2012
 Meld misbruik2-5-2011 21:25:05

over prijs gesproken...hoeveel was het per pers. voor de receptie? en voor het avondfeest...alles erin dan ...
mijn email...polletelien@hotmail.com






tamara
20-5-2011
 Meld misbruik2-5-2011 21:25:32

Hey Mieke,

Wat een tof verslagje om te lezen.
Ben er zelf ontroerd van :) zo mooi allemaal.
Hoop dat het bij ons ook zo allemaal mag verlopen.
En dan ben ik ook nog even naar jullie fotootjes gaan kijken, altijd tof zo andere koppeltjes te zien.
Jullie zagen er beide stralend uit!
En jij had echt een pracht kleedje aan!
Ja en idd die bewuste kus, zou ook niet weten wanneer het mag.

Heel veel geluk nog samen, geniet van elkaar!!
En nog fijne witte broodsweken gewenst!
groetjes



eline
20-5-2011
 Meld misbruik2-5-2011 21:31:11

proficiat ! jullie zagen er stralend uit!

ik heb nog met uwen Jan in klas gezeten in het middelbaar in menen :) :)
(als ik toch de foto goed bekijk)

doe je hem de groeten é

veel succes samen

eline



vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik2-5-2011 21:47:23

Heel mooie foto's!

Proficiat en geniet van het getrouwde leven!



monica
26-8-2011
 Meld misbruik2-5-2011 21:55:49

Van harte proficiat een mooi verslag van jullie fantastische dag... Mooie foto's
Geniet er nog maar verder van



Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik2-5-2011 21:56:22

Leuk om te lezen en de foto's zijn héél mooi! Wauw! Geniet nu maar van de wittebroodsweken...

PS: de oorbellen van je schoonzus, weet je van waar die komen? Dat zijn eigenlijk precies de oorbellen die ik zoek, maar ik vind ze nergens...Zou super zijn, moest je me dit kunnen zeggen ;-)



Mieke
30-4-2011
 Meld misbruik2-5-2011 22:09:15

@ iedereen: bedankt voor de reacties, ik wens jullie ook allemaal een fantastische dag toe!

@Eline, Jan denkt dat hij je inderdaad kent, vandaag nog gereageerd op zijn facebook? In ieder geval veel groetjes terug en veel succes met jullie trouw en veel geluk in de rest van jullie leven!

@Ellen: http://megansmuffins.blogspot.com/2011/03/jennifer-lope...
Deze? Dat zijn er die ze geleend heeft van een vriendin, ze zouden uitverkocht zijn in België. Die vriendin heeft ze van Limburg moeten laten overbrengen.



Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik2-5-2011 22:31:40

Superleuk verslag!! Ik heb ervan genoten om het te lezen!
En mooie foto's :-)

Waar heb je die hoedjes voor de bruidskinderen gehuurd/gekocht? Hoeveel heeft dat gekost? Kan je dit ev. mailen? ellenenstijn@hotmail.com



Stephanie
5-2-2011
 Meld misbruik2-5-2011 22:38:55

hei!

Wij waren ook zeer tevreden van de plechtigheid in het stadhuis (door alain cnudde!)

nogmaals proficiat!!!



renske
12-8-2011
 Meld misbruik2-5-2011 23:00:50

wauw tof om te lezen! een dikke proficiat en jullie straalde echt mooie foto's!!!



Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik3-5-2011 8:04:10

Super leuke dag zo te zien! Bedankt om dit hier met ons te delen! Ik wens jullie alvast een heel mooi leven samen!



Kim
28-5-2011
 Meld misbruik3-5-2011 8:28:34

Super super super!!
groetjes



Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik3-5-2011 8:42:34

Ja Mieke, dat waren ze dus...Ik ga op jacht :-) Bedankt ;-)



Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik3-5-2011 8:59:03

Wauw wat een mooi kleedje!!!



Ineke
18-6-2011
 Meld misbruik3-5-2011 9:19:02

Leuk om je verslagje van jullie dag te lezen en de foto's te bekijken.

Jullie zagen er beeldig uit en super gelukkig!!! Een DIKKE PROFICIAT!



ruth
5-8-2011
 Meld misbruik3-5-2011 9:36:38

Dankjewel voor het delen van je verhaal en de foto's:) hoop dat mijn dagje ook zo mooi wordt!:)

Idd een prrrrachtig kleed:) En je sleep zit er nog zo fantastisch wit uit bij de openingsdans:)



Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik3-5-2011 10:33:19

Proficiat!! 't Klinkt als een geweldige dag!!
Veel plezier met het nagenieten en jullie eerste getrouwde dagen!



mieke
7-7-2012
 Meld misbruik3-5-2011 11:02:03

Dag naamgenootje

Amaai, wat een prachtig verslag. Ik kreeg op slag rillingen en kippevel.
Zo'n mooie dag zeg! En wat een mooie foto's! Heel mooi kleed en prachtige tiara:-)
De bruidskindjes waren ook schattig zeg:-)
De foto's spreken voor zich. De liefde straalt eraf!
Ik wens jullie nog fijne witte broodsweken toe en geniet nog veel na van jullie dagje.
Ik wou dat het al aan mij was (nog 430 dagen )

Een dikke proficiat en bedankt om dit alles met ons te delen. We hebben nu nog meer goesting gekregen en kunnen nu nog meer aftellen:-)



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik3-5-2011 11:48:24

Hey,

Prachtig kleed!!! Ik geniet altijd zo van andere bruiden hun verhalen!!

Het waren echt mooie foto's.

Zou zeggen geniet nog volop na!!

Veel groetjes en mercikes van verslag.

Ellen



Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik3-5-2011 16:26:06

Van harte gefeliciteerd ! Geniet nog maar even tijdens de wittebroodsweken van jullie droomdag en van elkaar een heel leven lang !



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-5-2011 18:05:43

Proficiat!!!



jeff
27-8-2011
 Meld misbruik3-5-2011 20:01:05

Hallo

Leuk dat je je verlsag wilt delen met ons allemaal...

Het geeft je een ideetje van "de" dag en natuurlijk het maakt ook je verlangen nog groter!

Wij hebben met het sterfgeval in de familie, hier enkele weken geleden gepost, eerst wat een domper gehad, maar de vele berichtjes hier helpen je er zo weer bovenop....je krijgt zoveel courage.





Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik3-5-2011 23:25:26

Bedankt om je verslag en foto's met ons te delen, het klinkt als de volmaakte huwelijksdag (en zo ziet het eruit ook, al die vrolijke gezichten). Geniet nog van de wittebroodsweken en uiteraard van het verdere getrouwde leven!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info