Nu Online
Momenteel zijn er 138 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen - kinderen/zwanger

22-4-2011 14:59:53
Hey medebruidjes,

is het bij jullie ook zo dat veel mensen in de omgeving spontaan vragen 'ben je zwanger?' als je zegt dat je gaat trouwen? En de steeds terugkerende vragen en opmerkingen dat er dan wel snel kindjes gaan volgen eenmaal je getrouwd bent. Het is nu wel zo dat we wel kindjes willen maar zeker en vast niet meteen. Maar dat is precies zo vreemd. Iedereen denkt precies dat je trouwt omdat je ofwel zwanger bent ofwel omdat je snel kindjes wil.
Nog mensen die hier 'ervaring' mee hebben?

groetjes,
kirsten

Kirsten
13-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 22 | Gelezen: 982

Penny
20-7-2011
 Meld misbruik22-4-2011 15:08:43

Hoi Kirsten,

bij ons was het zo dat de dag waarop ik mijn aanzoek kreeg de dag was dat bleek dat ik zwanger was :-) Dus ik heb heel veel vragen gekregen...
Ik heb ondertussen een msikraam gehad op 10 weken, nu 3 weken geleden en veel mensen die het niet wisten die dus nog altijd vragen en komen der nog kindjes?
Dus ik denk dat dit de algemene vraag is idd als je zegt dat je gaat trouwen.

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik22-4-2011 15:09:46

Hey

Wij krijgen die vraag ook steeds meer. Mensen in onze omgeving beginnen ook aan kindjes en gaan er dan blijkbaar maar vanuit dat wij spondaan zullen volgen. Mensen willen niet in het steriotiepe vervallen maar als het op de volgorde trouwen en kindjes aankomt kan het blijkbaar niet volgens het aloude patroon.

Heel enerverend soms.

Groetjes

deborah
28-5-2011
 Meld misbruik22-4-2011 15:10:12

ja bij ons hier ook
bij ons is het zo van:
'nu gaan er zeker wel snel kindjes volgen zeker?' of
' hebben jullie meer plannen dan trouwen alleen?' of
"wanneer komen de kindjes nu"....

wij willen ook wel kindjes maar willen eerst ons huisje af hebben
mijn vriend vind dit wel een beetje vervelend maar iets op zeggen kan je niet echt.....

frederica
19-6-2011
 Meld misbruik22-4-2011 15:15:20

Hey Kirsten,

Jullie zijn niet de enigen! Wij horen ook voortdurend; ah, jullie trouwen, dus nog groter nieuws binnen 9 maanden!Ah, er is dus iets op komst? In het begin lach je er eens mee, maar na verloop van tijd wordt je die opmerkingen wel beu Zeker als je nog geen kindjes wil in de nabije toekomst. Ik heb de indruk dat het vooral de oudere generaties zijn die zitten te wachten op spektakel Ze zullen dan toch nog lang geduld moeten uitoefenen. Ze moeten zich dus maar tevreden stellen met het antwoord dat we trouwen uit liefde!

Groetjes

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik22-4-2011 15:18:36

Kirsten: bij ons is het exact hetzelfde. Wij willen wel snel kindjes, maar dat staat los van het trouwen :-) en of het ons (al dan niet meteen) gaat lukken, zullen we zien eh :-)

In ieder geval ben je dus niet alleen! :-)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-4-2011 15:24:16

Hier was dat ook zo! Zeker eenmaal je getrouwd bent! Die eerste weken / maanden zijn verschrikkelijk... Constant diezelfde vragen over kindjes! En héél vervelend als die kindjes dan niet onmiddellijk willen komen... :-S
Snappen mensen dan niet dat een vrouw, eenmaal getrouwd, méér is dan enkel een broedmachine??? ;-)

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik22-4-2011 15:24:56

Haha, das inderdaad erg, maar wacht tot je trouwdag zelf!! Hoe vaak je dan de vraag gaat krijgen ' en nu snel kinderen zeker?' Of hoe vaak je dan in gastenboek iets leest over 'kindjes' is ontelbaar.. Dus ze zijn nog maar op gang aan het komen! :) Ik heb trouwens ook al gehoord dat het erger wordt hoe langer je getrouwd bent, dat beloofd dus!

Nathalie
24-9-2011
 Meld misbruik22-4-2011 15:32:15

oei, ik had dit ook al ondervonden... :-)
Ik hoop dat het niet erger wordt naarmate we getrouwd zullen zijn, want ik krijg het nu al helemaal op mijn systeem van die vraag... :-)
Ik val namelijk niet binnen het stereotiepe gangetje..
Ik woon zelfs nog bij mijn ouders (ben wel nog maar een jaartje afgestudeerd) en hij woont hier ondertussen ook reeds 5 jaar :-)
We hebben 2 kamers ineengeslagen en hebben een klein studiootje in het huis van mijn ouders...
Nu komen er bij ons ook vragen ah een huis gekocht en zwanger??
Euhhhhh neen, ik ga trouwen point, autre ligne :-)
en dat huis, dat komt er maar wanneer dat weet ik niet, als ik zin heb in de volgende stap :-) (en het geld ook natuurlijk).
De rare blikken neem ik er dan maar bij zeker

groetjes

een bruid die zeker nog niet van plan is om aan kindjes te beginnen :-)

Sara
28-5-2011
 Meld misbruik22-4-2011 15:33:32

Hier is het ook zo en hoe dichter we bij de trouwdag kome hoe erger. Ok het is hier geen geheim dat wij snel kinderen willen, maar dat op dit moment mijn job in het onderwijs voorgaat. Ik ga geen kans laten schieten op een vaste job omdak zwanger wil zijn. Dus op dit moment komt zwanger zijn op de 2de plaats.
En dan nog, we zien wel, als het tijd is voor eentje komt dat wel, mensen moete gewoon geduld leren hebben!
Idd we zijn geen broeimachinekes zoals véronique mooi verwoordde.
Wat als er een koppel is dat trouwt maar totaal geen kinderen wilt...
Alles met zijn tijd... Dan is het een des te grote verrassing...

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik22-4-2011 15:36:04

Wij zijn gewoon omgekeerd begonnen. Eerst de kindjes en dan het huwelijk.
Wij hebben dus geen last van deze vragen, maar ik kan er wel inkomen dat veel mensen zo redeneren. Vroeger was dat inderdaad zo de gewoonte hé. Eerst trouwen en een jaar of zo later waren de kindjes er.

Groetjes en succes nog met alle voorbereidingen!

Sofie
6-8-2011
 Meld misbruik22-4-2011 15:43:58

Wij krijgen de vraag nog niet zoveel rechtstreeks gesteld, maar mssn dat dit op de huwelijksdag en het gastenboek idd wel gaat voorkomen.
Meestal wuif ik het wel af, maar eigenlijk willen we er wel aan beginnen. volop aan het 'oefenen' zelfs op dit ogenblik
Als we er niet teveel op ingaan zal de verrassing des te groter zijn als we ooit groot nieuws mogen verspreiden.

Oudere mensen denken idd dat er pas kinderen kunnen komen na een huwelijk, beetje naiëf hé, denken ze nu echt dat we GEWACHT hebben ??? hehe best dat ze 't soms niet weten
In het begin dat ik samen was met m'n vriend (we waren toen al 21!!) was er een bedscène op tv 1, dus heel veel was er al niet te zien, een vrouw en man naast elkaar in bed, de vrouw had zelfs haar lingerie nog aan. En m'n vriend z'n omaatje sprong voor de tv toen ze dat zag... we mochten dat niet zien hahaha

marjan
16-7-2011
 Meld misbruik22-4-2011 15:49:03

bij mij gaan ze zelfs nog verder en vragen ze wanneer juist we er aan gaan beginnen (direct na den trouw dan toch?) en als je dan een ontwijkend antwoord geeft, krijg je de vraag de volgende keer gewoon opnieuw :-) Ik ben er ook al 28 dus denk dat de 'druk' ook wel stijgt naarmate je op 'oudere' leeftijd trouwt..

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik22-4-2011 16:32:37

Hier ook en we zullen er velen teleurstellen want binnen de eerste 4 jaar komen er hier zeker geen ...

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik22-4-2011 16:34:08

Oh nee, zo erg dat we op onze leeftijd (ben 27) als als oud worden bestempeld. Deze morgen begon zélfs mijn vriend er al over. Zouden we er toch niet dadelijk aan beginnen? Ik vrees dat hij al onder de groepsdruk bezweken is :-). Ik geniet voorlopig nog van ons leventje samen. Kindjes zijn natuurlijk leuk, maar ook veel verantwoordelijkheid, en die valt meestel op de schouders van de mama ... maar blijkbaar houdt de rest van de omgeving daar geen rekening mee :-). 

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik22-4-2011 16:54:45

Hier ook hoor! Vooral mijn verloofde wordt er echt gestresseerd door.
Had ook het gevoel dat toen we aankondigden dat we zouden trouwen verschillende mensen ontgoocheld waren dat het 'dat maar was'. Blijkbaar hoopten er een heel aantal dat we ander (lees beter) nieuws hadden. Dat vond ik vooral minder leuk.

Jenny
24-9-2011
 Meld misbruik22-4-2011 18:30:58

Bij ons ook constant, hoor. Schoonmoeder gaat er vanuit dat zij volgende in de rij is van de familie om oma te worden. Je bent nog niet eens getrouwd en ze zagen al over kindjes. Het enigste wat ik nu wil doen is genieten van de voorbereidingen van onze trouw en daarna zullen we dan wel weer zien. Ook op het werk word ik er zot van. Ze gaan er zelfs vanuit dat ik volgend jaar zwanger ben!! Grrrrr, laat ene mens toch eens genieten van het nu en loop niet constant vooruit op de feiten!

We zullen er ons maar over zetten zeker?

Groetjes!

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik22-4-2011 19:29:39

bij ons was da al van der voor (wij zijn deze zomer 8 jaar samen en wonen al 7 jaar samen). mijn vriend heeft mij afgelopen zomer in rome ten huwelijk gevraagd en ondertussen ben ik raar maar waar bijna 6 maandjes zwanger ;-)

mona
26-8-2011
 Meld misbruik22-4-2011 21:44:09

Tja zo te horen is dat de logische vraag voor iedereen behalve voor de bruid natuurlijk hihi
Hier is het ook de omgekeerde wereld, kinderen, bouwen en dan trouwen.
Maar toen mijn zus bevallen was van haar dochter kreeg ik continu van iedereen te horen, a nu ben jij aan de beurt hé, wanneer komt er ene bij u, nu ga jij er toch ook aan beginnen enz... Op een gegeven moment was ik dat zooooooooooo (kots) moe dat ik antwoorde " elke x als je mij die vraag stelt, dan moet je een jaar langer wachten" en bij de volgende keer dat ze dat vroeger " ok nu moet je zeker 2 jaar wachten". Toen hebben vele mensen dat vlug opgegeven...
Ik zou zeggen even tanden bijten...

Marijke
2-7-2011
 Meld misbruik23-4-2011 9:23:19

Hallo Kirsten,

Wij hebben hier hetzelfde probleem. Bijna iedereen gaf bij ons die reactie van 'ah ben je zwanger' of 'volgend jaar dan een kindje'. Ook wij wilen wel kindjes maar zeker nog niet meteen. Momenteel is het zelfs zo erg dat wanneer we zeggen dat we gaan trouwen er maar zelf al automatisch bij zeggen 'en nee ik ben niet zwanger'. Ik vind het best wel storend eigenlijk die vragen. Precies of je bent abnormaal omdat je trouwt omwille van elkaar en niet omwille van een zwangerschap. Moet je weten, dat ik momenteel nog studeer en dus nog niet werk. We nog geen woonst hebben etc. Maar toch verwachten ze al een kindje. Ik vind het best jammer al die vragen. Je bent dus zeker niet de enige met dit probleem.

Groetjes, Marijke

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik24-4-2011 0:27:30

Wij hebben hier tot hiertoe nog geen vragen of opmerkingen over gekregen :-). Blijkbaar zijn wij hiermee wel uitzondering... In onze omgeving stellen ze zich die vraag blijkbaar niet ;-).

Groetjes!

Mara
17-6-2011
 Meld misbruik24-4-2011 20:45:29

Hoi Hoi...

Er staat al veel geschreven..Maar herken de vragen die steeds gesteld worden!!
Het is denk ik een normale vraag maar mensen begrijpen niet dat mensen er moeite mee kunnen hebben..
Wie zegt dat het lukt, wie zegt dat men meteen wilt starten, wie zegt dat je kinderen wilt, e.d. Er zijn zoveel redenen waarom het niet fijn is telkens deze vragen te krijgen..
Lastig Lastig...Probeer er zelf nog een weg in te vinden...

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik28-4-2011 23:11:04

En het wordt niet beter als je al ouder bent en van beide kanten kindjes hebt.
Wij hebben elk al kindjes van vorige relaties, waarvan al een zoon van mijn toekomstige die zwaar gehandicapt is en al 14 jaar is, en allebei nog een kind van bijna 9.
en toch komt er nog wel eens iemand vragen of we nog kindjes samen willen. Deu-euh!
En ik kan helemaal ook geen kindjes meer krijgen want mijn baarmoeder is vorig jaar verwijderd. Nog goed dat ik er niet al te erg aan til, vermits we toch al kindjes hebben.
Maar je zou als jong koppeltje maar voor hebben dat er geen kindjes kunnen komen door welke reden ook. Dan is die vraag best pijnlijk. En daar staan veel mensen niet bij stil.
We zijn inderdaad maar al te vaak slechts een broedmachine voor sommige mensen.
Ik hoop alleen dat iedereen op dit forum die kindjes wil, ook op zijn eigen tijd gezegend mag zijn met lieve ukjes en voor degenen waar het niet lukt, veel moed gewenst.
Vanwege een gelukkige mama.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...