Nu Online
Momenteel zijn er 106 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ideen om de tijd op te vullen?

11-4-2011 14:13:46
Hoi Bruidjes,

Ik zit nog steeds met een probleem waar ik dus echt geen oplossing voor vindt.

Wij trouwen 11.30 voor de wet. stel dat ze dan tegen 12.30 in de zaal zijn, Dan gaan wij al foto's maken en krijgt de familie en getuigen een broodjesmaaltijd in de feestzaal. En om 18-19u begint het warm en koudbuffet.
Nu zit ik er mee dat de mensen tussen 12.30 en 18.00 of 19.00(nog niet over uit) toch een hele lange tijd in de zaal zitten.
De meeste sturen de mensen terug naar huis tot het eten. Maar een groot deel van de familie woont in Brussel; Dus die kan je moeilijk naar huis sturen, en bij ons is het niet groot genoeg om die mensen te plaatsen.
Dus nu is de vraag, hoe kunnen we die mensen bezig houden?
Iemand leuke ideeën??

Groetjes

jill
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 911

Melanie
21-5-2011
 Meld misbruik11-4-2011 14:16:14

wij hebben hetzelfde probleem maar iedereen blijft slapen in een hotel. Dus vanaf 14u kunnen ze inchecken en wat uitrusten of in het stad rondlopen.

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik11-4-2011 14:21:56

Wij hadden dit probleem ook en hebben onze plannen gewijzigd. Wij trouwen een andere dag in de gemeente (2 maand voordien = paasvakantie). Dan geven we een natje en een droogje thuis, in klein gezelschap (allé, zan wel 23 man zijn).
Ik wou niet de extra kost doen 's middags nog een diner te moeten betalen voor het hele gezelschap en er ook een extra lange dag van de maken.
nu is het in 2 gesplitst, en dat leek ons veel praktischer.

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik11-4-2011 14:35:04

Hoi!

Onze oplossing was: "we trouwen in de namiddag"
Wij spreken eerst bij ons thuis af om 12u30 voor een broodmaaltijd, trouwen voor de wet om 14u en voor de kerk om 14u30.

Na de kerk gaan we foto's trekken met de familie, gaan zij daarna een terrasje doen en vertrekken wij voor onze foto's.

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik11-4-2011 14:38:21

Wij trouwen om 13.00 uur voor de wet, gaan daarna iets (klein) eten met de familie, daarna foto's met de familie en om 16.30 uur begint onze viering. Daarna naar de feestzaal.

Je kan misschien een checken of er gelegenheid is tot het bezichtigen van "iets"?
Een bowlingbaan in de buurt? Tochtje op het water? ...?

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik11-4-2011 15:10:15

Ook hier wordt dit opgelost door te trouwen in de namiddag:

13u gemeente
13u30 kerk
15u vertrek naar feestzaal
15.30u fotoshoot met de suite (op domein van de feestzaal)
16u foto's van ons tweetjes, suite drinkt alvast iets in afwachting van de aanvang van de receptie om 17.30u

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik11-4-2011 15:16:50

misschien kan je dit met je gasten zelf eens bespreken? misschien denken ze zelf wel "hoo, dan doen wij een terras in de buurt" ofzo? En uiteindelijk, gaat de tijd wel snel voorbij hoor ! Misschien kunnen jullie nog mee broodjes eten, en nadien allemaal samen mee gaan voor de fotoshoot? of eerst met jullie tweetjes fotoshoot, en daarna op een gezamenlijke plaats de familiefoto's nemen? Tijdens dat jullie weg zijn, kunnen de mensen zich écht wel bezighouden hoor ! er is altijd wel iets om over te vertellen!
Je kan zelf gewoon gezelschapsspellen voorzien? heeft jullie feestzaal een tuin? met wat geluk kan iedereen samen buiten zitten genieten van het mooie weer !
Ik denk dat je je teveel zorgen maakt over deze "tijdspanne"... dat zal zichzelf op die moment wel uitwijzen ! De tijd vliegt op zo'n dagen, zelf voor de toeschouwers !

jill
30-6-2012
 Meld misbruik11-4-2011 16:10:03

Ik was aan het denken om eventueel iets van entertainement te doen.. maar wat?

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik11-4-2011 17:44:46

Hey,

Ik ben al zo vaak naar trouws geweest waar je in de voormiddag de kerk had en pas om 19u op het feest wordt verwacht. Nooit was er iets van entertainment gepland, ik weet ook niet of ik dat leuk zou vinden - wij zijn gewoon terug naar huis gereden, een andere keer zijn we gaan shoppen en hebben we iets gedronken op een terrasje. De mensen redden zich wel hoor, het is toch niet zo erg dat ze niet elke seconde bezig gehouden worden? Misschien eens checken bij de mensen zelf, misschien vinden zij dit ook helemaal geen punt?

groetjes

karen
12-5-2012
 Meld misbruik11-4-2011 18:48:30

wij denken eraan om een boottochtje te doen en volksspelen te huren.

joke
2-9-2011
 Meld misbruik12-4-2011 8:49:07

Wij hebben hiervoor onze trouw van zaterdag naar vrijdag gezet. Op zaterdag kan er alleen in voormiddag voor wet gehuwd worden. Bij ons is planning:
- 11u30 samenkomst suite + brunch
- wettelijk huwelijk om 14u
- viering om 15u,
- daarna even rusten (zal nodig zijn voor grootouders, schoonouders kunnen dan inchecken in hotel)
- 17u30 naar feestzaal voor fotoshoot bruidspaar+ familieleden
- 19u ontvangst gasten

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...