Nu Online
Momenteel zijn er 194 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe beginnen?????

11-4-2011 10:12:46
Beste Bruidjes,

De beslissing is genomen onze trouwdatum wordt 26/5/2012. De feestzaal hebben we in optie genomen en na de paasvakantie gaan we deze definief vastleggen.
Deze avond ga ik al eens informeren op het gemeentehuis welke formaliteiten we daar moeten doorlopen en afhandelen (ik moet er toch vanavond zijn want ik ben mijn identeitskaart kwijt.
Wat kunnen we nu nog doen? Save the date kaartjes/e-mails sturen?

Tine
26-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 671

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik11-4-2011 10:44:35

Hoi Tine!

Eerst en vooral proficiat!

Wat je zeker al moet vastleggen is de fotograaf en de zaal. Ceremoniemeester (als jullie dat doen) is ook belangrijk genoeg op voorhand te zoeken en u vervoer vastleggen.

Bij de gemeente kan je normaal maar 6 maand op voorhand je datum en uur reserveren... sommige gemeente schrijven jullie uur en datum al 'in potlood' zodat niemand anders dat zou kunnen nemen, maar je zal 6 maand voor je huwelijk zeker nog eens langs moeten gaan... ook met kopie van de identiteitskaarten van de getuigen.

Je kan zeker al save-the-date kaartjes sturen of mond-op-mond 'reclame' maken.

Succes!

Yves

Meld misbruik11-4-2011 10:45:12

Beste Tine,

De zaal vastleggen is de eerste stap, een fotograaf kiezen normaal gezien de tweede.

Gegeerde fotografen worden tot 2 jaar op voorhand geboekt, meestal 1 jaar.
Dus ik zou zeggen...op naar stap 2.

Bekijk gerust reeds mijn foto's op deze site.
Mocht je interesse hebben naar meer info hoor ik het wel.
Géén verplichtingen, jouw wensen zijn mogelijk en zachtere prijzen...
...zelfs van opmaak tot dans!
En ja...je krijgt je foto's steeds volledig bewerkt op dvd in hoge resolutie.

Vriendelijke groeten,
Yves

nancy
20-7-2012
 Meld misbruik11-4-2011 10:45:38

hey tine proficiat met jullie huwelijk,
wij trouwen in juli 2012 en wij hebben alles al geregeld zoals de zaal die ligt al vast,onze fotograaf ligt al vast,onze getuigens zen al geregeld, onze dj is ook al geregeld,kapster aanhuis is ook al inorde , en zo dus het enige da wij nog moete doen zen de datum gaan vastleggen maar we hebben vernomen dat dit pas een jaar op voorhand kan dus daar moete we nog even mee wachten,
dus dan hebben we nog te regelen het vervoer ,mijn jurk ,en men partner zijn costume,bruidsboeket,en onze uitnodigingen maar das makkelijk want da regeld onze fotograaf dus daar moete we niemand meer voorzoeken,
zo dan kan je eens zien wa wij al geregeld hebben zo heb je een idee,maar hangt er natuurlijk vanaf of jullie alleen voor de wet trouwen of ook voor de kerk e want dan komt er nog wel wa meer bij de pas e wij trouwen niet voor de kerk dus denk da wij zo wa rond zen kwa grootste planningen ,
ik wens je veel succes met jullie voorbereiding
grtz nans

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik11-4-2011 10:50:04

alvast dikke proficiat!

als je al een feestzaal hebt zit je zeker goed! dan is't moeilijkste (volgens mij) zeker al van de baan.

t gemeentehuis kan je vaak maar vanaf een bepaalde periode voor de trouwdatum doen (nakijken bij de gemeente)

save the date kaartjes hebben wij zelf niet gedaan, maar we hebben dit wel tegen de mensen waarvan we zeker wilden dat ze erbij waren het gezegd. (die kaartjes gaan toch verloren en een agenda voor 2012 hebben de mensen toch nog ni dus ik zie er eerlijk gezegd het nut ook ni van in...

maak al wel eens een lijst op van je genodigde en verzamel al de adressen, dit is wel een hele job.
denk mss ook eens na over wat jullie willen serveren (eten) gaan jullie een opsplitsing maken qua avondgasten, receptie of werken met gasten die naar het dessertenbuffet komen, wat met de kindertjes???

dit zijn dingen om stilaan over te brainstormen ;-)

een goede tip, doe alles stap voor stap en dan komt het wel goed

succes!

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik11-4-2011 11:01:17

Als je exclusief vervoer wilt, kun je hier best ook niet te lang mee wachten!

julie
28-5-2011
 Meld misbruik11-4-2011 11:38:39

Toen ik wist dat we zouden trouwen ben ik eigenlijk gestart met een dagplanning te maken.
Ik weet dat dit vreemd klinkt en uiteraard stonden er geen tijdstippen bij. Maar zo had ik een kapstok om te weten wat ik allemaal zou moeten regelen.

Nadat ik de dagplanning had ben ik begonnen met alles uit te splitsen in deeltaken.
bv - kapper regelen - nagels laten doen op voorhand - zonnebanken op voorhand - alles verzamelen om mij aan te kleden dan idem voor de bruidegom. Dan gaan we naar het stadhuis, dus hebben we vervoer nodig. dan gaan we s middag iets moeten eten, hoe gaan we dat doen? enz.

Ten laatste heb ik alles per prioriteit gezet en geloof mij het is stresserend om te zien dat er heel wat zaken gedaan moeten worden vooraleer je aan het item 'bruidsjurk' zit! :-)

Gaandeweg kan je dan de lijst constant aanpassen hé.

Veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...