Nu Online
Momenteel zijn er 115 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Menu, wat eten jullie? Hoeveel gangen?

  10-4-2011 22:31:31
Hallo,

Wij weten niet goed hoeveel gangen we moeten voorzien bij het kiezen van onze menu. We wilden gaan voor receptie, koud voorgerecht, soep, warm tussengerecht, hoofdgerecht en dessertenbuffet.
Nu vertelde onze dj ons dat we voor elke gang 1 uur moeten tellen (opdienen, eten, afruimen) en dat we 1 gang moeten aftrekken. Onze receptie zou om 18u30 beginnen (eerst nog een aparte receptie om 17u) dus zouden we rond 19u30 aan tafel kunnen gaan en om 20u kunnen starten met eten.
Dat zou betekenen dat we pas om 12u kunnen starten met het dessert.
Wat doen jullie?

Groetjes,

An

An
17-9-2011
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1786


Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik11-4-2011 7:27:39

Hey hey,

Wij gaan ook voor 5 gangen en gaan dan ook proberen om om 19u aan tafel te gaan, zo hebben we toch wat tijd extra. Wij laten dus de eerste receptie starten om 16.30u tot 18u en de tweede van 18u tot 19u.

Misschien moeten jullie het ook eens bespreken met de zaal? Onze zaal zei immers dat, als we om 19u aan tafel gingen, we rond 24u onze openingsdans konden doen.

Groetjes!



lilacx
17-9-2011
 Meld misbruik11-4-2011 8:19:19

Halootjes,

Hier ongeveer hetzelfde maar we hebben één receptie van 17h tot rond 19h. Dan warm voorgerecht, tussen gerecht, warm hoofdgerecht, tussengerecht en bruidstaart. Daarna volgt onze openingsdans waarna de mensen nog kunnen nagenieten van (irish)koffie met vernaperingen. Onze openingsdans is zo rond 23h à 24h voorzien.

Wij hebben wel de soep van onze menu laten vervangen door een tussengerechtje (sorbet) omdat het ons anders allemaal wat zwaar lijkt.

PS: wij trouwen ook op 17/09



Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik11-4-2011 8:22:54

Hey An,


Wij trouwen in de zomer en wouden ook eerst een vijfgangenmenu nemen. Dit werd ons evenwel sterk afgeraden door de zaal omdat je inderdaad ong. 1 uur per gang moet rekenen. De zaal zei dat hun ervaring was dat als de gasten lang aan tafel zitten, ze boemvol zitten en er dikwijls minder gedanst wordt en iedereen vroeger naar huis gaat omdat ze moe zijn van al dat eten. Ze raadden ons aan om gewoon heel mooie, frisse gerechtjes te nemen. In de zomer eten de meeste mensen ook minder. Als je dan toch wat meer gangen wou raadden zij vb eerder een sorbet aan.

Wij gaan het normaal gezien als volgt doen:
- huwelijksviering in de tuin (17u00-18u00)
- receptie van 1 uur met hapjes (6 hapjes pp) (18u00 tot 19u00)
- fotomoment + tafelschikking + speech (19u00-19u30)
- voorgerecht: zalm- en grietfilet "Eddy van Maele"-style (met witte wijn-sausje) (19u30-20u30)
- hoofdgerecht: eendeborst met asperges en oesterzwammen "grande fine" & bereiding van aardappel (20u30-21u30)
- dessert: dessertbord + Amerikaanse bruidstaart (21u30-22u30)

Wij willen onze openingsdans al rond 23u00 doen zodat het dansfeest snel kan starten. Tijdens het dansfeest (vb om 01u00) geven we dan nog frietjes in een puntzakje.

Persoonlijk vind ik het altijd leuk als de openingsdans voor middernacht is.

Veel succes!

Liefs,


Nathalie



Ann
21-7-2012
 Meld misbruik11-4-2011 10:54:25

Wij twijfelen nog tussen 4 of 5 gangen...
Als het echt mooi weer zou zijn,zou ik liever de soep laten wegvallen.

Ik wil ook dat de openingsdans voor 24uur wordt gedanst.



Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik11-4-2011 11:11:06

Wij doen aperitief, kaas/charcuteriebuffet en dessertenbuffet.
En plannen onze openingsdans ook voor 24uur.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik11-4-2011 11:44:54

Om 20u pas aan tafel, vind ik wel laat...

Het hangt er wel wat vanaf welke gerechten je kiest. Een koud voorgerecht neemt bv. minder tijd in beslag dan een warm. Een warm moet allemaal op de moment nog opgewarmd worden, waardoor het langer tijd nodig heeft in de keuken. Maar de feestzaal kan hier best een duidelijk antwoord op geven.

Wij gingen om 19u aan tafel (dus om 19u30 eten) --> was wel een vrijdag, dus kon niet vroeger. Dan hadden we voorgerecht - soep - hoofdgerecht. Tussen het hoofdgerecht en het dessert zat een ruime pauze, omdat dan de dansgasten bij aanschoven. Om 22u30 was het dan dessertenbuffet en om 23u30 ongeveer startten we met de openingsdans.

Ons menu:

Menu

Aperitief

˜

Ringetje van komkommer

met Noordzeegarnalen en cocktaildressing

˜

Champignonroomsoep

˜

Varkenshaasje met zachte mosterdsaus en seizoensgroentjes

˜

Dessertenbuffet

˜

Koffie met versnaperingen





renske
12-8-2011
 Meld misbruik11-4-2011 15:13:19

19uur aperitief; scampi's in witte wijn saus, ham met meloen, gerooktezalm met kruidenkaas
20uur tomatenroomsoep met balletjes
20:30uur landen buffet
belgie: videe en/ofspekribben met frietjes
italie: farfallie(vlinderkes) met verse zalm in roomsaus , lasange bolagnaise, cannaloni met boschampions en ricottakaas
spaans: paella , spaanse tortilla , albondigas(balletjes in paprika tomaat saus)
22:30uur bruidsijsroomtaart met aardbeien garnituur



An
17-9-2011
 Meld misbruik11-4-2011 19:09:47

Bedankt allemaal!

We gaan er ons hoofd nog eens over breken.
En Lilacx, wat een leuke datum heb je gekozen, ik wens je alvast schitterend weer toe die dag!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...