Nu Online
Momenteel zijn er 143 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tekst uitnodigingen

  21-3-2006 10:25:56
Hallo allemaal

Ik ben de tekst voor onze uitnodiging aan het opstellen, maar had dit iets makkelijker verwacht.

Mijn ouders willen er zéker opstaan, maar traditioneel (ouders bruid links, ouders bruidegom rechts) kunnen we niet doen vermits mijn verloofde zijn ouders overleden zijn.

Dus ik had gedacht om mijn ouders gewoon in het midden te zetten met als tekst:

De heer en mevrouw Rudy en Christiane Stuer-Depryck,
nodigen u hartelijk uit
bij het huwelijk van hun dochter
Vicky Stuer
met
De heer Thierry Pourveur
op zaterdag 9 september 2006
om 13u00
in de Heilige Petrus en Pauluskerk
te Wommelgem

En dan aparte kaartjes voor uitnodiging op feest of receptie.

En dan nu mijn vragen:
* Moeten mijn ouders hun voornamen erbij?
* Mag het uur in cijfers zijn, of moet dat in letters zijn, en de datum, moet dat ook uitgeschreven worden?
* We trouwen 2 weken eerder voor de wet, meot dat ook vermeld worden?
* Ik zou onze website ook willen vermelden, wordt dat gedaan? En waar dan, int klein onderaan, onder ons adres?
* Waar zet ge het tekstje waarin ge op een beleefde manier laat weten wat ge kunt gebruiken. Ik was van plan dit achteraan op het kaartje van de receptie/feest te doen. Kan dit?

Pff, zo moeilijk. HEb het gevoel dat iedereen die kaart heel goed gaat bestuderen, ook al zeg t mijn vriend dat dat meteen de vuilbak ingaat (bij mij nochtans niet)

Hopelijk kunnen jullie mij wat helpen.

Groetjes

Vicky
09.09.06

Vicky
9-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1716


nathalie
28-7-2006
 Meld misbruik21-3-2006 10:45:02

Hoi vicky
Kennen de meeste mensen jouw ouders bij de voornaam, zo ja dan zou ik inderdaad de voornamen erbij zetten.
*datum in cijfers, uurtijd voluit (als je het officieel wil doen, echter vind ik het zelf duidelijker als je het met cijfers doet!)
*De wet zou ik dan niet vermelden, daarvoor nodig je die mensen ook niet uit of wel???
*Wij hebben onderaan geschreven
caudeautip:
*je website zou ik er niet opschrijven, maar als je wilt dan misschien op de achteraan, onderaan

Ik vind het ook moeilijk en zou ook denken dat iedereen het helemaal bestudeert, maar waarschijnlijk lezen de mensen er toch gewoon maar over heen.

Succes Groetjes nathalie 28/07/06



Ann
20-5-2006
 Meld misbruik21-3-2006 10:49:06

Wij hebben het simpeler aangepakt. Omdat mijn toekomstige reeds twee kids heeft uit een vorig huwelijk kondigen zij het aan. In jouw geval zou ik je ouders er ook niet bij zetten, niet eerlijk tegenover je vriend (vind ik persoonlijk hé). Hij had ouders en dus vind ik dat je het gewoon moet aanpakken.

Het uur mag in cijfers zijn of course. Ook de datum maar bij ons staat die wel voluit

Hopelijk heb ik je een beetje vooruit geholpen.

Ann
trouw op 20/5/2006

Misschien jullie twee namen, kondigen aan....
Ik zou de plechtigheid voor de wet ook vermelden.

Onze website staat in het klein onder ons adres en telefoonnummers

Beleefd zeggen dat je geld wil heb ik op de aankondiging zelf gezet en niet op het aparte kaartje.



Ann-Sophie
9-9-2006
 Meld misbruik21-3-2006 11:37:08

Hey Vicky,

Wat de namen van je ouders betreft zal ik weinig kunnen helpen...bij ons staan die daar niet op. Zij vonden dat enkel nodig mochten wij van thuis uit trouwen...
Onze uitnodiging zal vrij eenvoudig zijn en daarmee bedoel ik niet overladen met tekst.

Onze namen staan op de kaart vermeld + foto's en dan de volgende tekst :

wij geven elkaar het ja-woord op zaterdag 9 september 2006 om 14h in de St. Gorikskerk te Haaltert.
Wij zouden het fijn vinden moest U dit samen met ons komen vieren.
de wet staat er niet bij omdat enkel voor ouders en getuigen is...

afhankelijk of ze dan naar het feest of de receptie komen staat dat ook nog erop ( dus geen apart kaartje)

onderaan ons adres + tel nr. + bevestigen voor een bepaalde datum + kadotip : enveloppe..
Misschien zetten we er nog onze website bij

voila dat zal het zo een beetje zijn.

hopelijk heb je er iets aan gehad !

groetjes
Ann-Sophie
09.09.06



Lien
26-5-2006
 Meld misbruik21-3-2006 12:05:02

Hallo Vicky

Onze website hebben wij er wel op gezet op onze uitnodiging.

Bij Steeds welkom :

Lien & Steven
Kapellestraat 35
8750 Wingene
www.couckuyt.com

ik vind niet dat die stoort ...

Groetjes

Lien



Catherine
27-5-2006
 Meld misbruik21-3-2006 12:07:26

Hoi Vicky,

Onze uitnodigingen zitten nu in het "proefdruk stadium" ;-)

Wij hebben de ouders en grootouders die het huwelijk aankondigen (ook zo de "bruidkant" links en kant van bruidegom rechts).
Dus ik vroeg me af of je vriend zijn grootouders nog leven? Mijn vriend zijn grootouders niet maar zijn ouders wel en ik heb nog beide oma's en ouders en al deze mensen kondigen het huwelijk aan.
Als hij nog grootouders heeft, kunnen zij het huwelijk van hun kleinzoon aankondigen...

Kwestie namen hebben wij het net als jij behalve de voornaam van mijn ma staat er niet bij dus: De heer en mevrouw Robert Aerts - Verschueren.

Datum en uur hebben we op dezelfde manier als jij geschreven.

Wij trouwen bijna een maand ervoor voor de wet en dus heb ik dat niet vermeld, dat is enkel voor ouders, broers en getuigen.

Onze website hebben we niet vermeld maar is misschien wel een tof ideeke...

Onze tekst rond de envelop (wij vragen geld voor huwelijksreis) hebben we op de achterkant van het feestkaartje laten drukken, dit was op aanraden van de drukker zelf.

Groetjes en veel succes!!!
Catherine
27.05.2006



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik21-3-2006 12:59:11

Hey Vicky,

ik kan je niet echt helpen, want wij moeten daar nog aan beginnen, maar ik kan wel mijn gevoel ventileren :-)

Datum en tijd in cijfers zal niemand storen. Ik zou de voornaam van de ouders erbij zetten. Ik zou niet vermelden dat jullie vroeger voor de wet trouwen, tenzij op een apart kaartje voor de mensen die jullie er echt bij willen. De website kan er wel bij denk ik, het is toch een modern communicatiemiddel dat vaak wordt gebruikt tegenwoordig.

En inderdaad, er zullen mensen zijn die je kaart zullen bestuderen, maar evenveel die ze meteen in de prullenbak gooien.

Hopelijk heb je hier iets aan...

Groetjes,
Lieve



Els
9-9-2006
 Meld misbruik21-3-2006 14:16:45

Dag Vicky,

Ik moet er nog aan beginnen, dus veel raad kan ik je nog niet geven... De wet zou ik niet vermelden, datum zou ik eerder voluit zetten, uur niet, de website daar zou ik me zeker niet storen en ik zou een kaartje zeker niet in de vuilbak gooien, eerder bestuderen maar niet met slechte bedoelingen :-)

Wat ik me wel afvroef, wanneer denk jij je uitnodigingen te versturen (aangezien je dezelfde dag trouwt als wij)

Mercikes!

Groetjes,
Els
09/09/2006



Lynn
27-5-2006
 Meld misbruik21-3-2006 18:52:33

Hey Vicky,

Volgens de etiquette wordt enkel de voornaam van de vader vermeld...beetje discriminerend, ik weet het, maar officieel moet het zo...
Normaal gezien worden ook de grootouders vermeld.

De wet zou ik niet vermelden, dit is meestal in gezinsverband...

Je kan de website altijd vermelden, is wel een leuk idee!
Ik zou het onder je adres zetten.

Onze drukker raadde af om op de achterzijde van de kaartjes iets te drukken, dit gaat dikwijls verloren omdat mensen er niet aan denken ook op de achterzijde te kijken. Wij werken met een apart cadeaukaartje en hebben er een klein gedichtje rond gemaakt.

Het is inderdaad niet gemakkelijk, krijg je ook niet wat hulp van je drukker. Die heeft er dikwijls veel ervaring mee...

groetjes,

lynn



Evi

 Meld misbruik21-3-2006 19:28:05

je kan zien hoe onze uitnodiging er uitziet op www.kenny-evi.com bij foto's en dan uitnodiging
wij hebben er onze website alleszins op vermeld!!



Debra
11-8-2006
 Meld misbruik22-3-2006 9:54:22

Hoi Vicky,

Idd volgens de etiquette is het enkel de voornaam van de vader die vermeld wordt maar van etiquette hebben wij ons niets aangetrokken en ook de voornaam van mijn schoonmoeder staat erop.
Aangezien mijn mama overleden is en ik haar toch wou vermelden staat haar familienaam bij die van mijn papa.

Wij vroegen ons ook af of het burgerlijk huwelijk vermeld moest worden en die dame die onze uitnodigingen ontwerpt zei dat dat kan maar meestal niet gedaan wordt omdat dit in familieverband gebeurd. Wij hebben enkel plaats en uur van het kerkelijk huwelijk genoteerd.

Ik zou het uur en datum in cijfers zetten, zo valt het zeker op want als je het schrijft dan staat het gewoon tussen de regel terwijl als je het in cijfers zet de ogen van de mensen onmiddellijk op de datum en het uur vallen.

Wij hebben ook onze website vermeld. Wij werken op onze uitnodiging met een kalkpapiertje, die tussen de uitnodiging hangt. Daarop staat dan waar het feest doorgaat en waarvoor de mensen uitgenodigd zijn (receptie, avondfeest of dessertbuffet)! De cadeautip staat er ook op en dan hebben we gezet: 'Als je nu al staat te popelen van ongeduld bezoek dan onze website http://debraenjantjetrouwen.bruiloftsite.nl '

Hopelijk ben je hier iets mee! Veel succes

Grtz Debra
11/08/06


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info