Nu Online
Momenteel zijn er 25 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gekleurde bruidsjurk...Hoe spring je er nog uit?

  6-12-2010 10:03:53
Hallo iedereen!

Spannend, zo mijn eerste berichtje plaatsen. Mijn trouwjurk is gekozen, en ik heb gekozen voor een jurk in kleur, en niet in het wit. Nu vraag ik mij af hoe ik er nog kan uitspringen als bruid, nu ik niet in het wit ben.

Zijn er nog bruidjes die in kleur trouwen? Hoe doen jullie het?
Vragen jullie expliciet dat iedereen in een bepaalde kleur komt? Of vragen jullie niet in de kleur van de bruidsjurk te komen (maar dan is het verrassingseffect er wat af vind ik...)?
Ik had al gedacht om een dresscode op te leggen met zwart/wit, maar mijn getuige zei dat veel vrouwen zich daar ongemakkelijk bij zullen voelen.

Vandaar zoek ik hier een beetje raad :-)

Alvast bedankt!

Sofie
7-5-2011
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1380


Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik6-12-2010 11:07:04

Hey Sofie,

Misschien als je haar heel speciaal is? Of een sluier?
Ik denk dat je sowieso wel gaat opvallen als bruid, gewoon al door hoe je straalt op je trouwdag :)



frida
6-2-2010
 Meld misbruik6-12-2010 12:24:03

He Sofie,

Een bruid spring er toch altijd uit!!!!!!!
Of je nu in het wit of in een kleur trouwd.

Mijn kleed was ook geen wit en ik was toch die dag prinses.

Wij hadden geen dresscode voor onze trouw.

Nog veel sukses.

Frida



ilse
7-8-2010
 Meld misbruik6-12-2010 13:49:03

Hey,
Mijn trouwjurk was een zwarte rok en turquoise top. Wij hebben onze gasten (en ook de suite) geen dresscode opgelegd en had er ook wat schrik voor want turquoise was op dat moment toch wel een modekleur maar dat is geen enkel probleem gebleken. De mensen zien heus wel wie de bruid is hoor
Persoonlijk ben ik absoluut geen voorstander van het opleggen van een dresscode, niet iedereen is daar even blij mee dat hun kledijkeuze voor die dag aan banden wordt gelegd.
Groetjes,
ilse



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik6-12-2010 19:50:51

Ik sluit me volledig aan met hierboven. Ik zou ook in alle talen zwijgen over welke kleuren wel / niet, want zo verklap je toch ook héél wat, vind ik!



M.
18-6-2011
 Meld misbruik6-12-2010 20:00:47

Ja, ik ben ook absoluut geen voorstander van dress codes : je zou immers sommige mensen onrechtstreeks " verplichten " om iets te gaan kopen...
En inderdaad: je zal stralen als bruidje, daar is geen twijfel aan !
De dames komen meestal in een kort kleedje of rokje, dus als ik mag aannemen dat je een lang kleed hebt, zal dit ook snel opvallen.
Je kan ook in je haar een tiara doen,.....

Veel plezier nog met de voorbereidingen !

Groetjes,
Mieke



Els
24-9-2011
 Meld misbruik6-12-2010 23:25:22

Sofie,

Ik heb ook een gekleurde trouwjurk (rood)gekocht en toen ik deze voor de eerste keer aan deed voelde ik mij al stralen!! Ik heb er nog niet bij stil gestaan dat ik mss niet zal opvallen op onze trouwdag...integendeel...een bruid valt toch altijd op...gekleurd of niet!! en zoals iedereen hierboven al zei...als bruid straal je, dus je zal zeker opvallen! Van een dresscode ben ik ook geen voorstander!!

Groetjes,
Els



Peggy
12-2-2011
 Meld misbruik6-12-2010 23:34:09

Hey Sofie!
Ik ben ook niet helemaal in het wit, alleen mijn bovenste is in het wit.
Ik was alleen bang dat mijn verloofde niet bij mijn jurk zou passen, de schoonzus ging normaal mee :-)
Hij weet niet hoe ik eruit ga zien, maar hij wil dat ik met hem meega en ik vind dat super, zo ben ik echt wel wat meer gerust.
Dus ....... maakt niet of er een dresscode is, ik vond het wel balangrijk dus voor ons twee.
Maar sofie, in ieder geval, geniet van de voorbreidingen, en vooral van het feest, spannend e ;-)
Wij nog 67 dagen op de teller !!!! Joepie
Vele groetjes





Sofie
7-5-2011
 Meld misbruik7-12-2010 9:57:05

Waaw! Bedankt voor alle leuke reacties al!

Ik voel me al een stuk geruster nu en ga inderdaad de dresscode maar laten voor wat het is. Het belangrijkste is dat iedereen zich goed voelt bij wat hij/zij draagt en 't zal inderdaad wel duidelijk zijn wie de bruid is die dag :-)

Groetjes,
Sofie



Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik7-12-2010 13:25:17

Als we er even vanuit gaan dat je kleed lang is kan je aan de damens van de suite vragen om geen lange jurk te voorzien voor die dag. Dit zijn meestal de mensen die de hele dag bij je inde buurt zullen zijn en dan zal jij als enige eruitspringen in een lange jurk.

De kleur zou ik niet zeggen want dan is een deel van het verrassingsaffect weg.

Iets speciaals doen met je haar is ook een leuke optie. De meenste mensen dragen geen tiara, parels of... in hun haar zelfs niet als ze tot de suite te horen !



Nancy
2-10-2010
 Meld misbruik7-12-2010 19:10:20

Wij hadden wel een dresscode!
Bruid ZWART & Bruidegom WIT met rood detail, Suite ZWART & WIT, genodigden Dames WIT en de Heren ZWART.
En niemand die moeilijk gedaan heeft!!



Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik15-12-2010 15:21:19

Hallo,

Zoals je op mijn foto kan zien ben ik in het rood getrouwd. Niet bordeaux, maar echt 'tomato red'!. Ik heb mezelf diezelfde vraag gesteld als jij nu. Met mijn rood kleed was dit uiteindelijk niet zo'n groot probleem, ik viel enorm op omdat het echt vuurrood was. Ik ben blij dat ik de mensen geen dresscode heb opgelegd, vermits ze dan misschien een vermoeden zouden hebben dat ik niet in het wit zou zijn.

Nu ik weet niet of je zo'n opvallende kleur hebt als ik, maar ik denk dat je als bruid er altijd wel uitspringt! Ik zou niet gaan overdrijven met juwelen ofzo, het moet in eerste instantie mooi blijven. En iedereen zal die dag naar je kijken, wit of geen wit...

Groeten
Annelies


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...