Nu Online
Momenteel zijn er 151 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

naamkaartjes, plaatsen aan tafel

  20-10-2010 11:33:00
Hallo !

Ik vroeg mij af of jullie de mensen ook vaste plaatsen geven aan de aangewezen tafel ? Wordt dat nog gedaan ?

Of mogen de mensen vrij plaats nemen aan de aangewezen tafel ?

Groetjes,
Hilde




hilde
10-12-2010
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1743


Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik20-10-2010 11:59:52

Wij gaan naamkaartje plaatsen, maar dit is omdat wij ons feest geven in een zaal waar je dat de gewoonte is.

Maar om een voorbeeltje te geven. Mijn ouders geven volgende week een feest omdat ze 25jaar getrouwd zijn. Mijn zus en ik helpen mijn mama daarbij. Na veel wikken en wegen, hebben we besloten om toch naamkaartjes te doen. Het is gewoon makkelijker...
We doen het wel met de gedachte: "als het hen niet aanstaat, dan kunnen ze nog altijd veranderen"



Maaike
6-8-2011
 Meld misbruik20-10-2010 12:04:25

Bij ons mogen ze vrij kiezen aan de aangewezen tafel... Omdat ik het zelf ook liever zo zou hebben.



Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik20-10-2010 12:08:09

Amai...
correctie:
"waar dat de gewoonte is"
"voorbeeldje"



Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik20-10-2010 12:12:25

Wij geven een tafel aan, maar plaats aan tafel mogen ze zelf kiezen.



Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik20-10-2010 12:16:42

In eerste instantie was het ook onze bedoeling om enkel een tafel toe te wijzen aan de gasten en ze dan vrij te laten kiezen welke stoel ze nemen maar na veel denkwerk hebben we toch besloten kaartjes te plaatsen. Dit op te vermijden dat personen die het minder met elkaar kunnen vinden maar aan dezelfde tafel "horen" niet "per ongeluk" naast elkaar terecht komen.



Kim
21-5-2011
 Meld misbruik20-10-2010 12:21:14

Ik denk dat wij toch ook kaartjes gaan zetten. Ik denk dat wij wel best kunnen inschatten wie we best naast wie zetten doordat we iedereen kennen.



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik20-10-2010 12:37:57

Hey,

Wij gaan ook naamkaartjes zetten, eigenlijk om min of meer dezelfde reden als Evelien. Dan komen mensen die het minder met elkaar kunnen vinden niet direct naast elkaar te zitten :-). Bovendien zitten ze dan ook mooi per koppel, terwijl het anders misschien een "jongens links, meisjes rechts"-toestand gaat worden ;-).

Groetjes!



Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik20-10-2010 12:53:38

Wij hebben enkel kaartjes gezet voor de eretafel.
De andere gasten hebben zelf kunnen kiezen waar ze gingen zitten aan hun tafel. Dan kon het onze schuld niet zijn als ze naast iemand gingen moeten zitten die ze niet graag hebben. Dit was trouwens een tip van de zaal.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik20-10-2010 15:58:35

Wij wezen hen ook enkel een tafel toe en zetten geen naamkaartjes. Zo kon iedereen zelf zitten hoe hij/zij dat het liefste had. Sommige zitten liever man-vrouw-man-vrouw, anderen zitten liever met de mannen aan één kant en de vrouwen aan de andere kant (ook al hadden we ronde tafels, toch deden sommigen dat liever zo). Uiteindelijk: als de gasten het maar naar de zin hebben!



chrisje
5-8-2011
 Meld misbruik20-10-2010 16:19:39

Hallo,

Wij plaatsen naamkaartjes ook enkel op de eretafel, kwestie daar er schoonzusters jaloezie is, wellicht bekend hier he!!!
De andere krijgen een gewezen tafel maar hun plekje kiezen ze zelf maar uit, lijkt me ook het beste want wie wil graag bij wie zitten en wie wil er niet naast die ene zitten, dus laat ze maar op hun gevoel van dat moment afgaan...



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik20-10-2010 18:56:20

Wij werkten met 'n kaartje, dat kon niet anders met ons publiek... het was zo gemengd, uit zovele kennissenkringen, te weinig/te veel om soms aan één tafel te kregen. Daar het allemaal goede vrienden waren (familie kan je -bij ons toch- gewoon bij elkaar zetten en die kennen elkaar ook al), kennen we hun karakters, studies/beroep, hobbies, etc... Daardoor kan je beetje geslaagde mix maken. 'n Koppel die daar voor rest echt niemand kende, hebben we naast 'n vriend gezet waarvan ik weet dat hij altijd ambiance er in steekt en dat die ook gezonde interesse heeft in nieuwe mensen, waardoor hij ook met hen praatje maakt en zo voelden die mensen zich snel op hun gemak, ze hebben zich goed geamuseerd. Je kan je eigenlijk niet permitteren dat zulke mensen (koppel dat er niemand kent) naast verlegen/gesloten mensen komt te zitten, of ze hebben een doodse, saaie avond.

Ken vooral je genodigden, ga na of het ook bij jou deze voordelen heeft om wat te dirigeren, zo niet, kan je het beter laten. Bij ons was het gewoon een noodzaak... aan reacties, contacten die gelegd werden, etc... lijken we in de opzet geslaagd. Iemand kon zelfs een lift krijgen tot Utrecht (vanaf Puurs) van 'n andere waarmee die aan tafel zat terwijl ze voor die avond volstrekt wildvreemden waren! :)



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik20-10-2010 19:31:03

Wij hebben enkel de tafel aangeduid. Zo hadden we ook heel verschillende tafels. koppels bijeen, mannen - vrouwen ieders een kant, ouwde - jongeren ieders een kant,... Maar iedereen was tevreden.

Bespaar je dat werk. Want wat doe je als er mensen nog op't laatste nog afzeggen of ziek worden? Daar gaat dat uitgedokterd werk. Ze soort per soort aan een tafel zetten is ook al nen hoop werk hoor.

groetjes, Carolina



jeff
27-8-2011
 Meld misbruik20-10-2010 22:16:34

Wij opteren ook voor tafelkaartjes, ik vind het "iets hebben"!



Jessica
5-11-2010
 Meld misbruik21-10-2010 0:51:42

Tja, wij hadden eerst ook gekozen voor naamkaartjes. Maar mijn ouders hebben net hun jubileum gevierd en hadden naamkaartjes en de mensen hebben onderling van plaats zitten wisselen. Dus eigenlijk was veel werk voor niets geweest. Dus nu krijgen ze bij ons gewoon een symbolisch kaartje zodat ze weten welke tafel, waar ze aan tafel zitten mogen ze zelf uitvechten! Dat kaartje is ineens ook het gastenboek want hier moeten ze wat opschrijven en in de wensboom hangen. Niet meer werk zoeken, er is genoeg voor te bereiden!



hilde
10-12-2010
 Meld misbruik21-10-2010 11:59:36

Bedankt voor de vele reacties. tja, aan alles zijn voor- en nadelen en bij ons zal het ook een mengelmoes van verschillende mensen zijn, vandaar dat ik ook aan naamkaartjes dacht.

Ik heb nog wat tijd voor ik hierover definitief moet beslissen, maar zal alle reacties zeker ter harte nemen.

Groetjes,
Hilde



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...