Nu Online
Momenteel zijn er 112 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bier receptie/avondfeest

  24-8-2010 20:20:02
Dag luitjes,

Heb net een fikse discussie met mijn moeder gehad. Stom, maar dat gaat natuurlijk om andere dingen dan die pintjes bier.
Enkele familieleden lusten geen schuimwijn tijdens receptie. En fruitsap ligt op ouderen hun maag beweert mijn moeder.
Wel drinken ze bier en ze wil nu dat wij dit ook aanbieden tijdens de receptie en aan tafel.
Wij hebben er eigenlijk geen zin in om daar op in te gaan, want dat betekent dat we dan ook cola en andere dranken moeten aanbieden. Waar is de grens? Bij ons is traiteur en zaal verschillend. Drank wordt via brouwersprijzen aangeboden.
Mijn moeder beweert ook dat ze op al andere trouwfeesten dit ook aangeboden hebben gehad en dat wij dat ook moeten voorzien. Zo niet, ging ze zelf voor een bak bier zorgen.
Nu was mijn vraag. Schenken jullie tijdens receptie en avondmaal bier? Wordt dat eigenlijk gedaan?

Allez, santé


S

Sarah
1-10-2010
Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 1793


Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik24-8-2010 20:29:46

Hoi Sarah,

Wij schenken alles omdat we een forfait hebben en dat zat er in. Wij hebben wel de sterke bieren zoals Duvel geschrapt, omdat dit het nog duurder maakte.

Maar als ik eerlijk mag zijn, vind ik niet dat er iemand zich te moeien heeft met wat je geeft... Het is jullie feest en daarmee uit! Iedereen kan zo'n eisen beginnen stellen, hé. Van ik lust dit niet en ik lust dat niet. Tja, dat is dan pech... Wij hebben op sommige dingen ook al commentaar gehad en het is echt niet fijn, ik weet het, maar hou voet bij stuk. Als jullie geen bier willen, dan moet je dat ook niet serveren.

Enfin, dat is mijn persoonlijke mening



Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik24-8-2010 20:40:44

Vind ik ook wel, maar mijn moeder heeft gewoon een beetje schrik voor de reactie van mijn nonkel. Ze gaat veel weg met hen en hij voert haar om boodschappen te doen enzo.
Ze denkt dat hij kwaad zal weg gaan als hij zijn 'pintje' niet krijgt en dat hij dit op haar zal uitwerken. Ze wil hem eigenlijk gewoon plezieren omdat ze hem nog nodig heeft.
Maar ik vind dit helemaal niet leuk dat ik het om die reden moet doen.



Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik24-8-2010 20:42:18

Maar Sofie,

Dat betekent dat iedereen gewoon kan vragen wat hij wil. Ook tijdens de receptie en avondfeest (diner)?

Groetjes,



kelly
2-10-2010
 Meld misbruik24-8-2010 20:50:11

hoi hoi wij hebben ook een gelijkaardig probleem met eten en drank wij eten graag filipijns en doen dit als diner mijn mama vind dit absoluut niet goed want dat past niet bij een trouwfeest waar ze miss gelijk mee heeft maar wij eten dat graag en doen het toch we kunnen het al zelden eten dit is de gelegenheid en wij betalen dus .....zo hetzelfde met drank wij doen geen cava alleen wijn ik vind ze mogen al blij zijn dat ze iets krijgen het is onze dag en als wij maar genieten dat is t belangrijkste
groetjes



Kim
9-7-2011
 Meld misbruik24-8-2010 20:50:39

Bij mijn traiteur is er een apertiefbiertje (maris otter), mss is dit een oplossing?
xXx



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik24-8-2010 20:50:47

Zou het als volgt doen: voor receptie niet, is toch standaard niet het geval.
Voor avondfeest: obers gaan rond met water/wijn, maar als iemand specifiek biertje vraagt, krijgt die dat. Kindjes kregen uiteindelijk toch ook frisdrank tijdens eten bij ons, dus waarom kan iemand dan niet een biertje drinken?

Want één is ander hé... want wie drie biertjes drinkt, drinkt geen halve fles wijn, wat dat betreft ben je goedkoper af met bier ipv wijn.
Omdat ze zelf moeten vragen, zullen véél mensen dit niet snel doen tijdens eten, terwijl het vanaf dansfeest héél normaal is. Dus als je daar je nonkel/moeder gelukkig maakt, zou ik er niet zo'n big deal van maken.



martine
25-9-2010
 Meld misbruik24-8-2010 20:51:14

Hoi

Wij hebben ook een drankenforfait. Tijdens de receptie is het cava, fruitsap,... Wie wil kan dan ook een pintje krijgen. Moet er wel speciaal naar vragen. Bij het avondfeest zijn het alle dranken. Behalve zware bieren en sterke drank. Dan werd het wat duur?
Groetjes



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik24-8-2010 20:56:50

Bij ons was't:

ontvangst; cava, appelsiensap, pompelmoessap, bruiswater.

Ik had speciaal water erbij gevraagd omdat niet iedereen alcohol drinkt en fruitsap niet door iedereen (zoals ik) goed verteerd wordt. Het was een warme dag, dat watertje deed deugd! Maar ik heb ook wel iemand een pintje zien vragen hoor.

avondfeest; waters en wijnen op tafel. Maar diegene die al graag een cola of een pintje hadden kregen dit wel. Na het eten alles behalve sterke drank.


Ik zou het niet 'aanbieden' maar wel wat voorzien. Als ze er naar vragen kunnen ze het wel krijgen. Toch zeker bij het eten.

groetjes, Carolina



Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik24-8-2010 21:08:13

Hey,

wij hebben ook de standaarddranken voor de receptie, maar we steken dan ook al een vat bier in. Als mensen dan graag een pintje willen kan dat. De zaal komt er zelf niet bij rond omdat de kraag niet lang mooi blijft van bier. Ik denk vooral dat je moet zien wat je zelf wilt van drank, maar niet wat er meestal wordt gedaan. Wij hebben ook niet de forfait genomen maar de consumptie per fles.

groetjes

Sofie



Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik24-8-2010 21:17:59

Amaai,
Ben verwonderd van de vele reactie. Dat is leuk en blijkbaar wordt daar toch over gedacht.
Uiteraard bieden we vanaf het dansfeest de dranken aan, maar dat is dan voor iedereen.
En dat je voor kinderen alternatieven biedt, is ook normaal.
Ik heb meer moeite met die individuele vragen. Ok, we bieden ook op vraag vegetarische maaltijd aan, maar daar weet je dat het beperkt zal blijven. Maar met bier en frisdrank niet.
We zullen het eens vragen aan de traiteur en de zaal.

Groetjes,

S



Stefanie
27-8-2010
 Meld misbruik24-8-2010 21:27:53

Mijn verloofde drinkt sowieso niet graag schuimwijn, dus wij hebben er speciaal om gevraagd om tijdens de receptie ook bier te voorzien. Onze vaders verkiezen dit ook dusja. Is een heel persoonlijke keuze, ik zou me hierin zeker niet laten beinvloeden als je dit zelf niet wil of vindt dat dit niet hoort!



Stephanie
10-6-2011
 Meld misbruik24-8-2010 21:33:42

Hey,

Ik zou ook voet bij stuk houden. Fruitsap en schuimwijn ofzo bij receptie. Als ze iets anders willen kunnen ze het vragen, ze hebben een mond voor iets gekregen.
Ik zou het ook geen mooi zicht vinden als ze daar met een plateau bier staan bij de verwelkoming..

Tijdens het eten zou ik ook enkel water op tafel zetten en met wijn rondgaan. Als ze dan ook iets anders willen, vragen maar! Dat gaan ze toch sowieso doen volgens mij.

Niet te veel van aantrekken en gewoon je zin doen, het is en blijft jouw dag!

Succes!

ss



Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik24-8-2010 21:41:04

@ stephanie 2010: idd, jullie hebben er zelf voor gekozen en dit ligt anders. Ik drink zelf ook niet graag alcohol, maar als ik ergens ben en ik heb geen keuze dan drink ik wel fruitsap. Of anders niets.
@Stephanie 2011: Ik heb een beetje schrik dat die obers niet anders zullen moeten doen dan bestellingen aannemen tijdens de receptie/avondeten. Want na bier wil er iemand cola of schwepps of ice tea, jenever... Noem maar op.



Jessy
18-9-2010
 Meld misbruik24-8-2010 21:48:54

Tja... een ober is er natuurlijk wel om bestellingen aan te nemen hé... :-)
Dat is zijn job :-)




Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik24-8-2010 21:52:08

@ Jessy : maar normaal gezien niet tijdens receptie/avondfeest. dat is meer opdienen van eten/hapjes en bijschenken van drank. niet,



Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik25-8-2010 9:06:40

@Sarah: ja, de mensen kunnen kiezen wat ze willen drinken tijdens de receptie en aan tafel en tijdens het dansfeest. Behalve dus zware bieren en sterke drank. We hebben gevraagd dat gewoon niet te geven, ook niet als ze erachter vragen.


Bij de receptie is het wel standaard Cava, wijn en fruitsap op de plateau, maar ze kunnen altijd achter een ander drankje vragen en dan krijgen ze het. Mijn verloofde drinkt ook niet graag Cava, dus die zal wel naar een ander drankje vragen ;-)




kristel
1-7-2011
 Meld misbruik25-8-2010 9:43:27

bij ons is het op de receptie een forfait van schuimwijn, fruitsap en water en frisdrank voor de kinders, natuurlijk drinken volwassenen of jongeren die geen fruitsap of alcohol wllen ook een frisdrankje, maar dat stoort niet hé. bier op een receptie vind ik nogal lomp, daarom dat dit niet wordt aangeboden, wel weet ik zeker dat mijn ventje na een half uur naar een pintje zal snakken endus zal ik dat dan ook laten brengen voor hem.

op het avondfeest (diner en dansfeest) geven wij bier, wijn, frisdrank, water. geen zware bieren of sterke alcohol, ook niet als ze het zelf betalen.

ik heb hier ook al commentaar op gekregen, ik ken veel 'duvel'-mensen, maar het is ons feest en ik wil het niet, dus ze krijgen het niet.



Sanne
23-10-2010
 Meld misbruik25-8-2010 10:28:50

Bij ons wordt alles geschonken (behalve zwaar bier en sterke dranken). Er staat een ober bij binnenkomst met fruitsap en cava, maar verder lopen er nog obers rond waarbij iedereen gewoon kan bestellen watie wil. Dat bier niet chique genoeg is op een trouwfeest vind ik een nogal "dikke nekken" gedachte. Oke ik snap ook wel dat ze niet met een plateau bier moeten klaarstaan maar ik vind wanneer men liever een biertje heeft en dit besteld bij de ober dit geen probleem zou moeten zijn. Als onze toekomstige echtgenoten naar het cafe gaan drinken ze toch ook gewoon een pintje. Tja ieder zijn mening hierover natuurlijk. Vind het wel grappig dat eigenlijk iedereen een andere gedacht hierover heeft, zo'n forum is dus best handig om info op te doen!



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik25-8-2010 13:47:41

Bij ons was het ook zoals bij de meeste hier: de ober waar je eerst langs passeert stond er met een plateau cava, appelsiensap en kersen-appelsap. De mensen nemen meestal het eerste drankje daarvan. Daarna liepen er mensen rond om de glazen bij te vullen. Als er iemand iets anders wou, werd dat gevraagd. Dus er werd niks anders aangeboden, maar enkel op vraag van de gasten konden ze iets anders krijgen. Ik zou me daar niet druk in maken!



kelly
24-6-2011
 Meld misbruik25-8-2010 18:45:58

hey ,

ja om eerlijk te zijn gaan wij ook niet echt een beperking zetten op ' pintjes '
Ik ben geen drinker , dus ik zou gepint zijn op het fruitsap.
Maar als heb problemen aan mijn darmen , als ik teveel fruitsap zou drinken...

Zelf ga ik dus af en toe met iets anders rondlopen hoor.
Ik vind niet dat je echt totaal een stop hierop kunt zetten.
Er zijn kinderen die geen fruitsap lusten, krijgen die dan ook geen drank ?

Maar ik zou ook zoals de anderen hier zeggen een stop zetten op sterke dranken en zware bieren. Alsook zou ik de obers laten rond lopen met de dranken en pas als de gast in kwestie vraagt : kan ik ... dan zou ik ze het toelaten.



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...