Nu Online
Momenteel zijn er 96 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huren kostuum suite

  2-8-2010 0:14:03
Hallo dames!

Ik ga vrijdag trouwen, zenuwen genoeg dus! En vandaag zijn er weer wat zenuwen bijgekomen...
In maart waren we naar een winkel gegaan waar we kostuums konden huren voor de suite. Mijn ventje, zijn papa en zijn getuige hebben daar toen een kostuum gepast en we hebben een voorschot betaald.
Echter een dikke maand erna zijn we een keer een kijkje gaan nemen in een andere winkel het was daar opendeurdag. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om toch in die 2de winkel de kostuums te huren. We hebben enkele keren proberen bellen naar die eerste winkel maar daar nam toen niemand op. Uiteindelijk zijn we dat helemaal vergeten...
Zondag om 16 uur belt de man van die eerste winkel mijn ventje op. Dat nog niet de hele suite komen passen is enz. En hij legt dan uit dat we ergens anders een kostuum gehuurd hebben, maar dat we echt helemaal vergeten waren hem nog eens op te bellen. Nu heeft die man een broek besteld (want in die winkel maar je geen al te grote maat hebben.....), en mijne vent zegt ja ok ik wil die broek dan gerust vergoeden. Dat wil die man niet, hij laat het daar niet bij en gaat nu alle facturen opsturen naar ons om te betalen. We moeten dus betalen voor 3 kostuums die we niet eens gaan gebruiken....
Ik snap best dat wij hadden moeten verwittigen. Maar een trouw organiseren vraagt onzettend veel geheuegnwerk, en we waren dat echt vergeten.
Maar nu zitten we daar dus mee. Ik ben ook iemand die zo'n ding heel erg aantrekt, maar ik weet niet wat we ertegen kunnen doen. Financieel is de trouw ook al geen lachertje, daarnaast komen nog eens kosten van de syndicus op ons appartement en dan nu 3 kostuums die we nooit gaan gebruiken? Heeft die man het recht om de volledige huurprijs van die kostuums door ons te laten betalen?

Ik hoop dat iemand hier misschien ervaring mee heeft of enige juridische achtergrond heeft genoten...

Vele groetjes,

An

An
6-8-2010
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1800


Cara
7-8-2010
 Meld misbruik2-8-2010 7:57:59

Heb je iets op papier staan? ik vrees nu ook wel dat je gaat moeten betalen hoor. Meestal kan je het nog opzeggen mits vergoeding tot een maand ervoor. Vanaf een maand ervoor staat er in de meeste contracten dat je alles moet betalen.
Is heel jammer dat jullie het vergeten zijn maar wel normaal dat de winkel daar niet voor moet opdraaien he, zij maken nu ook kostenverlies...



Sabine
24-7-2010
 Meld misbruik2-8-2010 9:24:11

Waarschijnlijk hebben jullie een bestelbon of een bewijs van betaling van het voorschot? Een voorschot betalen is akkoord gaan met de bestelling... Ik vrees dat je er niet meer onderuit kan nu;



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik2-8-2010 13:53:20

Je zal dit inderdaad moeten betalen. Logisch ook, die kostuums zijn voor jullie gereserveerd en misschien heeft hij andere mensen, die na jullie kwamen, wel moeten afzeggen...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...