Nu Online
Momenteel zijn er 44 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Foute kledij schoonmoeder

  28-7-2010 13:55:52
Hey mede-bruidjes,

er moet mij iets van het hart. Mijn schoonmoeder in spé heeft nogal een 'kleurrijke' garderobe. Mijn vriend en ik hadden haar dan ook uitdrukkelijk gezegd dat wij samen met haar om kleren zouden gaan voor onze trouw. We wouden dat de suite qua kleurencombinaties overeenkwam en hadden dus eerder iets neutraal in gedachten.

Nu is mijn schoonmoeder gisteren met haar zus naar een winkel geweest en heeft ze haar daar een kleed gekocht voor onze trouw. Toen we dat hoorde,waren we al niet gelukkig en het gevoel beterde er niet op als we het kleed zagen. Ik kan het best omschrijven als een mix tussen afschuwelijk en afgrijselijk. Het is een superopvallend soort groen kleed met allemaal laagjes over elkaar en 3 grijze rozen in tulle opgenaaid. De verkoopster en haar zus zeiden dat het haar héél goed stond en ze zo'n kleed nooit meer ging vinden. Ze heeft dat kleed voor meer dan 300 € gekocht in de solden. Het is niet enkel het kleur dat ons stoort, ook het model van het kleed staat haar niet.
Mijn vriend en ik vinden het allebei afschuwelijk en willen niet dat ze dit draagt voor onze trouw. De afspraak was ook dat wij met haar om kledij zouden gaan. Nu zegt ze dat zij in de eerste plaats het kleed mooi moet vinden en omdat ze er zoveel geld voor betaald heeft,wil ze niets anders kopen.

We weten echt niet hoe we er haar kunnen van weerhouden om dit flashy kleed niet te dragen op onze trouw. Ik zou het bijzonder jammer vinden dat zij die dag door haar opvallende kleurkeuze in de kijker staat en dat de mensen met haar zouden lachen. (het heeft iets weg van een verkeerslicht)
Wat zouden jullie doen?

Vele groetjes,

Ellen

Ellen
21-5-2011
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1881


Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik28-7-2010 14:03:33

Jammer genoeg moet ik je moeder volgen: zij heeft er veel geld voor betaald en zij ziet het graag... Ik denk dat er niets anders zal opzitten dan je bij haar beslissing neer te leggen, ook al waren de afspraken anders. Je kan haar enkel duidelijk maken dat je het niet leuk vindt, maar zij moet beslissen wat ze er dan mee doet.

Lieve



Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik28-7-2010 14:27:16

Hey Ellen!

Je trouwt in mei 2011, misschien kan ze nog van gedacht veranderen maar ik vrees ervoor!
Mijn schoonmoeder heeft een kled besteld bij een ontwerpen. Hij is de zoon van een vriendin van haar en woont in China. Je kan het al raden: hij maakt oosterse kledij!

Ik zie da helemaal niet zitten en wil ni dat er een papegaai/clown naast mij staat, maar ik kan er niets aan doen en heb er vrede mee gemaakt dankzij dit forum!

Ik heb een topic geplaatst en een antwoord was: " Maakt niet uit hoe zij eruit ziet, iedereen zal naar de bruid kijken, hoe simpel je kleed ook is"

Ik zou zeggen, probeer ermee te leven, het is jou dag! De mensen gaan naar jou kijken en niet naar haar! De mensen gaan positief zijn over jou wondermooi kleed en negatief over het hare, das dan haar probleem :)!

blijven ademen en niet stressen, het komt goed :)



ilse
7-8-2010
 Meld misbruik28-7-2010 14:46:33

Hey Ellen,
Ik ben wel eens curieus hoe dat verkeerslicht eruit ziet
Ik moet de andere dames hier bijtreden, ik vrees dat je het zal moeten nemen zoals het is. Al is het natuurlijk totaal niet mooi van je schoonmoeder om tegen de gemaakte afspraken in te gaan.
Ik zie dat je nog wel even tot je trouw te gaan hebt. Ik zou dan wel tegen de andere mensen van de suite zeggen dat ze ook hun zin mogen doen anders is heel de suite sober en steekt er daar eentje bovenuit.
Ik heb de mensen van de suite geen dress code meegegeven en ben wel eens curieus wat dat gaat geven. Heb de kleren van mijn ma, tante, zus, schoonzus en grootmoeder al gezien en daarbij opgeteld mijn niet-witte jurk maakt dat het een zéér bonte suite zal zijn. So what 't is zomer en dan mag dat hé.
En liselotte heeft gelijk, alle aandacht zal toch naar de bruid gaan hoor.
Groetjes,
ilse



Vicky
7-8-2010
 Meld misbruik28-7-2010 14:56:31

Ik vind eerlijk gezegd dat iedereen mag aandoen wat hij of zij zelf wil...

De bruid is sowieso het mooist en zal op genoeg aandacht kunnen rekenen :-)
Ik begrijp natuurlijk wel dat je graag geen negatieve commentaren hoeft te aanhoren, maar wees gerust..op die dag zal het je niet kunnen schelen en achteraf kan je er smakelijk om lachen!




Dunja
27-5-2011
 Meld misbruik28-7-2010 17:03:43

In de eerste plaats is het toch belangrijk dat iedereen er is die je graag hebt. Wat die dan aanhebben, doet er voor mij niet toe.
Liever een gelukkige schoonmoeder in een lelijk kleed dan een schoonmoeder in een mooi kleed die er zich de hele dag niet goed in voelt.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik28-7-2010 18:02:38

Ik begrijp je erg goed... Ook ik had schrik voor de kledij van mijn schoonmoeder... (die uiteindelijk nog goed meeviel...) Je zit daar toch wel mee, omdat je schoonmoeder op net wat foto's toch te zien zal zijn en je niet levenslang op zo'n foto's wil kijken...
Nu ja, het kleed is gekocht... En blijkbaar is je schoonmoeder niet van gedachte te veranderen... Ik zou zeggen, neem haar met de soldenperiode in januari nog eens mee op soldenjacht en misschien kan je dan nog iets 'forceren' als ze de feestcollectie ziet?! Dan ga je onder het mom van 'soldenkoopjes', maar eigenlijk heb jij in het achterhoofd een feestkleed voor haar... Ik weet niet, hé... Is maar een idee... Zo heb jij toch een aanknopingspunt om haar mee te krijgen...
En als er echt geen andere mogelijkheid is dan dat kleed, zou ik aan de fotograaf toch een subtiele hint geven om haar niet té veel in beeld te brengen... Dat is misschien niet zo netjes, maar ja... Misschien kan je vragen om haar (ter compensatie) enkele keren in close-up te nemen, zodat ze toch aanwezig is in jullie album, maar dan zonder dat het kleed echt in beeld komt.



Sarah
28-8-2010
 Meld misbruik28-7-2010 19:35:27

Ik sluit mij toch ook wel aan bij Dunja. Het is misschien niet fijn zo, maar haar aanwezigheid is toch veel belangrijker dan wat ze aanheeft? En als ze er zich goed in voelt, gaat ze er vanzelf ook in gaan stralen, en dan heb ik liever iemand met felle kleuren en een stralend gezicht op mijn foto's, dan iemand met een minder opvallende outfit die staat te pruilen! :)



Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik29-7-2010 9:31:32

Ik kan de bruidjes hierboven alleen maar bijtreden. Laat het gewoon zo en probeer je er niet teveel van aan te trekken. Nu til je er misschien zwaar aan, maar op je grote dag gaat iedereen enkel oog hebben voor jou hoor. En als je schoonmama zich goed voelt in dat kleed, dat is toch ook veel waard hè. Beter een vrolijke schoonmoeder in een verkeerslichtkleed, dan een schoonmoeder in een grijze outfit waarin ze zich niet zichzelf voelt. Als dat nu haar stijl is...

Wij hebben onze suite ook geen dress code meegegeven en ik heb zo de indruk dat het bij ons ook een kleurrijke boel gaat worden. Mijn trouwkleed is bordeaux, mijn mama heeft iets in koraalkleur, mijn schoonzus heeft een zwart kleed met grote paarse bloemen op. En mijn schoonmama heeft nog niets... ze is al een heel jaar aan het zeggen dat ze eerst tien kilo wil vermageren voor ze haar outfit koopt. Met nog vijf weken te gaan, heeft ze zich sinds drie dagen op het proteïnedieet gestort en gaat ze wachten tot de week voor de trouw om kleren te gaan kopen. Ik ben benieuwd...




Mila
5-6-2010
 Meld misbruik30-7-2010 7:29:23




Ellen
21-5-2011
 Meld misbruik30-7-2010 13:14:31

Bedankt voor de reacties! Het beste is inderdaad om dit proberen te relativeren,tenslotte is het nog 10 maand en misschien kan ze nog een toffer kleed tegenkomen en zo niet, dan is het maar zo :)

Aan Mila wil ik nog zeggen: ik zou niet weten wat er daar schandalig aan is. Die dag wil je toch dat iedereen er op zijn best uitziet. En dit heeft niks met verdraagzaamheid te maken. Ik denk dat jij al veel toekomstige bruidjes hun humeur verpest hebt met je opmerkingen. Als je iets wil zeggen,kan dat ook op een degelijke manier, zoals de rest die het niet met mij eens waren. Als er iemand iets over verdraagzaamheid moet leren,ben jij het wel. Respecteer iemands anders mening ook eens.



Peter
1-7-2011
 Meld misbruik9-8-2010 15:31:27

Een verkeerslicht. :D

Maar begrijp het wel natuurlijk. Je zegt ook dat je niet wil dat de mensen haar uitlachen, dan moet het wel al erg zijn.

Je kan eventueel vragen dat iedereen zich opkleed in de suitekleren tijdens het proefdiner en dan per ongeluk een glaasje rode wijn...



Katleen
24-9-2011
 Meld misbruik14-8-2010 11:54:09

Misschien is het een idee om voor haar een lange, brede sjaal of stola te kopen in een sobere kleur die ze dan tijdens de ceremonie kan overhangen, zodat ze dan al wat minder hard opvalt... Tijdens het avondfeest maakt het dan niet meer zoveel uit, omdat iedereen haar al gezien heeft

En als ze er moeilijk over doet, geef je alle dames van de suite dezelfde stola en pleit je voor uniformiteit...

Nog een tip: probeer haar op de foto's altijd achter iemand anders te zetten zodat ze niet te hard opvalt!

In elk geval, zoals iedereen hierboven al zei: ondanks haar lelijke kleed zal het sowieso jouw dag worden! Het is tenslotte haar eigen keuze als ze op jullie trouw er een beetje lachwekkend wil uitzien. zolang jij er onberispelijk mooi uitziet, zou ik me er niet te druk in maken!






isabelle
1-8-2010
 Meld misbruik23-9-2010 8:10:55

hoi ellen alvast proficiat en ik wou hetzelfde zeggen zoals ellen. Laat het niet aan je hart komen het leven is veel te kort om over zulke dingen wakker te liggen amuseer jullie en geniet gewoon !!



isabelle
1-8-2010
 Meld misbruik23-9-2010 8:12:10

ik bedoelde als katleen een stola of zo als je het zo erg vind.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...