Nu Online
Momenteel zijn er 177 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitdaging....

  17-7-2010 14:42:54
Hello bruidjes....

Het laatste dilemma stelt zich.... Volgende week vrijdag en zaterdag is het zover.... Nu hebben wij gekozen 's zaterdags voor een walking dinner zonder dansfeest. Tot zover alles goed. Alleen had ik gedacht om net zoals bij een avondfeest waarbij iedereen aan tafel zit, een 'intrede' te maken en eens met de servietten te zwieren.... Maar volgens m'n aanstaande en de verantwoordelijke van de zaal, kan dit niet omdat het niet past... Ik had ergens een openingsdans ertussen gezwierd maar ook dat catalogeren zij als 'belachelijk' omdat we geen dansfeest hebben.

Iemand een idee?

Bedankt
Sabine

Sabine
24-7-2010
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1203


Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik17-7-2010 15:18:37

Hey Sabine,

Ik denk dat enkel jullie daarover kunnen oordelen. Als jullie dat willen doen, dan zou ik zeggen Ga Ervoor!! het is jullie dag en jullie bepalen wat er zal gebeuren. Lijkt met wel een leuke verrassing om een opendingsdans te doen (als het niet verwacht wordt)

Succes nog en alvast een dikke proficiat en een stralende dag toegewenst.

groetjes

sofie



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-7-2010 15:35:27

Ik heb ooit een trouwfeest meegemaakt, waar ook geen dansfeest was. Eerst kreeg iedereen een receptie binnen in de zaal. Nadien was er zo'n soort BBQ maar met allemaal mini-stukjes vlees. Dit was buiten, op het terras. Na een uurtje of twee werd iedereen terug binnen gevraagd en was er de openingsdans. Maar toen was het dus gedaan en werd iedereen verondersteld naar buiten te gaan... Héél vreemd vonden wij dat, zo'n bruusk einde... Waarschijnlijk omdat we dat nog nooit hadden meegemaakt... In ieder geval zal je toch eens goed moeten nadenken waar je ergens die openingsdans zult doen als je dat wilt...
Met servietten zwieren is in jullie geval misschien nogal moeilijk omdat het een walking dinner is en er dus ook geen tafels zijn waar de mensen aanzitten en er dus ook geen servietten automatisch voor handen zijn... :-/



Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik17-7-2010 15:36:20

Dag Sabine,

waarom zou dat niet passen? Doe gerust je zin! Zoals Sofie zei, da's een leuk verrassing! Alles moet toch niet stijf en deftig zijn? En de zaal heeft zeker niet in jou plaats te beslissen!

Groetjes,
Caroline



Ester
18-9-2010
 Meld misbruik17-7-2010 15:40:45

Mijn nicht heeft ook een openingsdans gedaan waarna de boodschap kwam dat we gerust nog iets konden drinken,... dus ook zonder dansfeest.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat wel een beetje vreemd vond. Een dans om het feest te openen, maar er komt geen feest.
Maar uiteindelijk was het hun trouwfeest en moeten zij doen waar ze zin in hebben.
Als jullie graag een openingsdans willen doen moeten jullie dat vooral doen. Wat maakt het uit wat de rest denkt?

Ik snap niet goed waarom jullie geen intrede zouden kunnen maken. Als iedereen aanwezig is in de zaal is het toch fijn om op een leuke manier binnen te komen?!



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik17-7-2010 19:52:37

Ik denk dat ze je willen behoeden voor wat véél mensen wellicht "belachelijk" vinden, dunno... probeer te redeneren waarom mensen van de zaal iets zouden zeggen ervan tegen de klant die koning is. 't Is niet dat zij er structureel problemen mee hebben, maar wellicht omdat zij jou zeggen wat anderen denken.
Enfin, ik weet niet wat mensen gaan denken, maar 'n openingsdans terwijl er geen dansfeest is, vind ik alvast bizar.
Die intrede... is het niet erg gemaakt, want mensen beginnen toch niet uit hunzelf met servietten te zwaaien?

Begrijp me niet verkeerd, als dat echt je wens is, zou'k er nog es goed over nadenken , maar vergeet niet dat je ventje er ook niet voor te winnen is en je hem moet overtuigen, en zulke dingen moet je toch met twee beslissen, er moet dus nog overlegd worden denk ik.
In ieder geval nog erg erg veel succes toegewenst met jouw laatste voorbereidingen!



Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik18-7-2010 14:26:44

Een aantal jaren geleden trouwden vrienden van ons en zij hadden enkel een receptie, met daarna een etentje met de dichtste familie. Tijdens de receptie hebben zij een (openings)dans gedaan, waarna het tweede deel van de receptie gewoon doorging. Op zich misschien een beetje raar dat er een dans wordt gedaan en die alleenstaand is, maar anderzijds kan het wel, vind ik. Het is niet omdat je geen dansfeest doet, dat je ineens ook geen openingsdans zou mogen doen. Ik zou wel eens goed nadenken over hoe je het gaat kaderen, zodat het minder vreemd overkomt. Ik zou er dan bijvoorbeeld eerder voor kiezen om alles te openen met de dans dan het ergens halverwege of op het einde te doen. Zo kan je het eten openen i.p.v. het dansfeest.



julie
28-5-2011
 Meld misbruik18-7-2010 21:57:56

Ik vind dat jullie gerust een officiële entree kunnen maken. Ik zou dat doen als ongeveer iedereen er is en dan na het aplaus zou ik kort aangeven dat jullie geen dansfeest voor ogen hadden maar dat je wel heel graag een dans zou maken met je man of vrouw. Dan weten de mensen ook dat het na die dans stopt! Je kan dat zowel buiten als binnen doen hé. Ik zou de mensen niet van buiten naar binnen laten komen om naar je dans te kijken en dan terug naar buiten te laten gaan.

Groetjes,
Julie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...