Nu Online
Momenteel zijn er 63 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geen contractje

  18-5-2010 10:25:24
Hallo allemaal,

We trouwen over precies 101 dagen :) en de bezorgdheid slaat wat toe ivm onze DJ.
Wij hebben die gewoon via het internet gevonden en dan via mail bevestigd dat wij hen wilden op onze trouw. Toen ik vroeg of dat via iets officieel bevestigd kon worden dat ze zeker kwamen, zeiden ze dat ze altijd 'in vertrouwen' werken en dus geen contractjes hebben ofzo.

Zijn er van jullie nog die bv. DJ of fotograaf of... hebben zonder dat die 'officieel op papier' staat. Ik geloof wel in de oprechtheid van die mannen, maar je bent natuurlijk wel helemaal afhankelijk van hun goodwill.

Het is nu wel dat ik zelf vaak huwelijkmissen opluister en dat ik ook bijna nooit contractjes opstel, enkel als de koppels daar specifiek om vragen.
Wat denken jullie hierover?



Tine
28-8-2010
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1354


Sarah
28-8-2010
 Meld misbruik18-5-2010 10:57:33

Onze DJ werkt ook niet met contracten. Ik vind dit ook een beetje jammer, maar vertrouw haar wel, ze heeft me verzekerd dat de datum voor haar genoteerd staat. Maar ja, ik voel me ook steeds zekerder als we toch een contract hebben.

Heb je jouw DJ al in levende lijve gezien?? Dat kan misschien ook wel helpen om de vertrouwensband aan te sterken. Wij hebben met de onze al eens samengezeten voor we haar vastlegden... Misschien kan je eens afspreken met hen??



En ff off topic maar wij trouwen ook op 28/08 ^_^




groetjes en veel succes



Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik18-5-2010 11:01:20

Wij hebben wel een contractje. Voor je eigen gemoedsrust zou ik er toch op staan om eentje te krijgen. Je hebt wel een schriftelijke bevestiging via mail, wat normaal gezien ook een overeenkomst is volgens mij. Ik zou toch nog eens vragen voor een contractje. En daarbij ook gewoon uitleggen dat je je daar beter bij voelt. Jij betaalt hem, klant is koning!




Bart

 Meld misbruik18-5-2010 11:08:50

Als dj werk ik altijd met een contract.
Dit is voor de beide partijen een vorm van zekerheid en een dj die officieel herkend wil worden zou altijd met een contract moeten werken.

Iemand die dit niet doet werkt meestal (onder tafel) en doen in zekere vorm een soort van zwart-werk want er zijn geen bewijzen dat je hen hebt geboekt.
Als hij dan op jullie feest niet zou opduiken kan je ook niets zeggen en stel je voor dat je een dansfeest zou hebben zonder dj!!!



gina
9-7-2010
 Meld misbruik18-5-2010 11:25:04

Wij hebben de DJ die altijd samenwerkt met de zaal
we hebben hier ook geen contract van
maar we kennen die mens van de zaal wel redelijk goed...
Ik vertrouw die mensen dan ook wel op hun woord.
Moest ik die mensen niet kennen dan zou ik ook een contract vragen.



veronique
13-9-2008
 Meld misbruik18-5-2010 11:30:36

Wij hadden zowel van de DJ als de fotograaf een contract, zonder dat wij daar specifiek om gevraagd hebben. Ik vind het wel een teken dat ze hun job serieus nemen, maar het is geen slechte DJ omdat hij/zij geen papier opstelt.
Wat ik belangrijker vind: dat ze een evenwaardige vervanger voorzien in het geval zij zelf zouden verhinderd zijn door ziekte of ongeval. Bij ons stond dat dus vermeld in de contracten. Zo ben je toch zekerder dat je een DJ hebt op de avond van je trouw.
Veel plezier!



evy
1-3-2009
 Meld misbruik18-5-2010 12:50:01

Wij hadden ook geen contract voor dj. Alles via mail geregeld (wat trouwens ook bindend is) en ongeveer een maand voor de trouw een afspraak met hem gehad om alles te bespreken. Alles prima verlopen. 't Was ook wel een dj die veel draaide in onze zaal, dus het vertrouwen was er wel.



Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik18-5-2010 14:46:56

Dat is toch niet serieus. Hij geeft jullie gewoon geen ènkele garantie en zou nog willen dat jullie hem op zijn woord geloven ? Zoals Bart hierboven zei : geen contract = geen enkel bewijs dat jij hem hebt ingehuurd ! Geen contract, dat deugt gewoon niet. Persoonlijk zou ik het risico niet nemen (voor mijn trouwdag nog minder !) en zocht een DJ die wel een contract opmaakt. Bij onze DJ staat alles genoteerd (muziekstijl, openingsdans, 2e dans, prijs, betalingsmodaliteiten èn eventuele vervanger ingeval hij door ongeval/ziekte niet zou kunnen draaien). Een DJ die vast aan een zaal verbonden is, is iets anders. Die staat zelf onder contract met de zaal, he.



Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik18-5-2010 15:07:16

Wij hebben ook geen contract, enkel een mail. Het is een DJ die bijna altijd draait in onze zaal, dus heb er wel vertrouwen in. We hebben zelfs geen contract van onze zaal en moeten ook geen voorschot betalen. Alles in vertrouwen daar
Hopelijk komt het goed
maar het klikte heel goed met uitbater, dus dan zal dat wel vlot lopen he



Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik18-5-2010 16:56:30

Wij hebben ook geen contract, enkel een mail, maar dit is net zo bindend als een contract hoor!



Sylvia
18-9-2010
 Meld misbruik18-5-2010 19:46:14

Wij hebben zelfs geen contract van onze feestzaal. Gelukkig wel een mail met bevestiging van hem voor moesten er ooit problemen komen.
Zal normaal niet.

groetjes



Ann
11-9-2010
 Meld misbruik19-5-2010 20:38:22

Wij hebben wel een contract met onze DJ en een klein voorschot betaald, dit geeft toch een gerust gevoel (er zijn namelijk toch zoveeel dingen waar je aan dient te denken en ongerustheid vermijd ik toch liever). Toch nog eens naar polsen zou ik aanraden? Veel succes ermee! Groetjes, Ann



Redactie

 Meld misbruik15-6-2010 15:24:50

In de meeste gevallen zijn dienstverleners oprecht en houden zij zich aan hun woord. Maar aangezien wij ook al heel wat brieven ontvangen hebben over nare ervaringen op de huwelijksdag, raden wij mensen steeds aan om zo veel mogelijk op papier te zetten of op e-mail. Hoe beter de te verlenen dienst omschreven is, des te geruster je naar je huwelijksdag kunt toeleven. Bovendien vermijd je zo discussies achteraf.

Je moet er steeds op letten dat de contactgegevens van de dienstverlener duidelijk vermeld staan op de briefwisseling, inclusief het BTW- of ondernemersnummer van de dienstverlener. Het zou niet de eerste keer zijn dat een feestzaal een inspectiebezoek krijgt tijdens een trouwfeest om te zien of iedereen op een legitieme manier aan het werk is.

Goede afspraken maken goede vrienden!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...