Nu Online
Momenteel zijn er 182 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verdeling tijd op 1 uur film?

  2-5-2010 15:24:41
Hoi,

Op onze trouw zal een familielid filmen. Hij heeft ons gevraagd een verdeling aan te geven, maw hoeveel minuten voor dit en hoeveel minuten voor dat we willen terugzien op de video. In totaal zou er ongeveer een uur film gemaakt worden. Vind het erg lastig in te schatten hoeveel minuten je nodig zou hebben per onderwerp zeg maar. Heeft iemand hier een idee van of een voorbeeld?


dank je!


Kim
14-5-2010
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1437


Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik2-5-2010 15:39:42

Kim, je zegt het lastig te vinden, maar eigenlijk is het vrij simpel: waar hechten jullie veel belang aan?
Welke specifieke momenten willen jullie zeker terugzien later? Hoeveel tijd nemen die specifieke momenten in beslag? Neem daarvan de som, hoeveel tijd heb je nog over?
Dan zeg je wat je minder belangrijk vindt dat er op staat maar wel leuk om terug te zien.
Denk dat het belangrijker is voor jou om zo te denken ipv een ander zijn/haar voorbeeld te gebruiken.

Vb'n: moment dat hij jou ophaalt
tekenen op stadhuis
intrede/uitrede kerk
ringen wisselen
bruidskindjes aan het werk
iemand specifiek die voorleest waar je erg aan gehecht bent
gewoon alle personen 'n keer in beeld (grootouders bvb.)
speech van iemand
paar sfeermomenten van op receptie/dansfeest/tafelen/...
Denk dat je dan ook meer een film naar jouw zin gaat krijgen als je de denkoefening vanuit dit perspectief maakt, in plaats van te focussen op minuten per groter onderdeel, want je moet focussen op het geheel, hetgeen je graag wil zien als je de dvd nog eens oplegt. Denk dat je uur op die manier meteen is ingevuld, maar zoals jij het wil.
Als jij bvb. zegt: "Doe maar 5 minuutjes in de kerk.", iedereen hecht aan andere dingen meer belang en wil die dan ook benadrukken, dus kan je beter specifiek zijn wat je graag gefilmd wil hebben. Is er nog tijd over, kan die nog steeds opvullen, want er is toch altijd meer materiaal dan dat waar montage mee gemaakt wordt.

Daarbij kan het ook leuk zijn te denken aan je (toekomstige) kindjes.

Succes ermee!



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-5-2010 18:25:05

Ik vind dat toch ook maar een rare vraag... Dat moet hij toch zelf ook wat zien?! Er zijn altijd momenten die je niet zelf voorziet, maar die wel waardevol zijn. Zo was één van de meest ontroerendste momenten van de dag, het verrassingslied van mijn klas. Ik had er geen flauw benul van dat ze zoiets ineen hadden gestoken, maar dat was écht een memorabel moment! En dat kan je op voorhand niet weten, hé!



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik3-5-2010 20:47:19

Op onze film staat (ongeveer hé):

aanbellen aan de deur met bruidsboeket
thuis enkele beelden, champagne drinken enzo
allemaal buiten en de busjes in, vertrek naar gemeente
binnenkomen trouwzaal, aanwezigen filmen
wettelijk huwelijk in't kort, ja woord, kus enzo
vertrek naar kerk
aankomst kerk
binnen gaan kerk, welkom woord door mij en priester
trouwbeloften, ringen uitwisselen, huwelijkskaars
gelezen teksten (1ste lezing, bezinning,...)
uittrede kerk
buiten aan kerk, bellenblaasjes
fotoreportage stukjes (hand in hand door de dreef, hij 'binnen' kijken bij mij, slow dansen, bruidskindje door het hoge gras (wou niet mee op de foto's), kusjes,...)
ontvangst avondgasten, handjes schudden
receptie beelden
tafel per tafel (van de ontvangst schuur naar de feestzaal wandelen)
binnenkomen eretafel
wij binnen komen
speech (euhm?, als je een onzeker ventje hebt, doe het dan zelf! )
eten en sfeerbeelden
dessertenbuffet, aansnijden taart
'verrassing' collega's (zwembadje waardat we met onze voeten in konden gaan zitten en allerlei vetlapperij in gegooid werd + de centjes natuurlijk)
openingsdans
vermenigvuldiging
dans feest (in zaïre, huckle buck, zorba, los dansen, ...)
bedankzakjes en nog enkele foto's die 's morgens in de tuin getrokken waren
einde film.


Ik hoop dat je er iets mee kan doen?

groetjes, Carolina




Bart

 Meld misbruik4-5-2010 14:51:29

Hey Kim,
Persoonlijk zou ik niet te gefixeerd zijn op dat uur en dat kan je dan het beste ook aan je familie-lid melden. Hij kan het beter monteren in functie van het beeld dan in functie van de tijd. Als het nu 55 minuten of 1h05 minuten is maakt op zich totaal niets uit, als het verhaal maar verteld wordt hè.
Het is zowiezo ontzettend moeilijk om te voorspellen hoeveel je minuten je per onderwerp wilt en het is praktisch onmogelijk om dit op voorhand te doen, want elk huwelijk is anders.
Heeft hij veel ervaring in montages van huwelijken ?
Wat je dan mss ook kan doen is na de trouw eens bij hem of haar langsgaan en eens samen door de beelden gaan en aan de hand daarvan wat puntjes doorgeven die een bepaalde waarde hebben voor jullie zoals Veronique hier ook aanhaalde.
Met dat in gedachten kan hij de film dan in elkaar steken.
Succes !
Groetjes, Bart
www.motionpictures.be






Evi

 Meld misbruik6-5-2010 20:07:01

Inderdaad een rare vraag. Een ervaren monteur weet wat de belangrijke momenten zijn om een verhaal mooi en correct te laten zien.



kurt

 Meld misbruik11-5-2010 10:14:25

euh.....zoveel mogelijk laten filmen.
de film wordt pas gemaakt bij de montage ervan.
Het zou pas erg zijn dat je net dat ene moment niet op video hebt.
na het filmen van een trouw (als ik film heb ik gemiddeld 5 uur beeldmateriaal)
word alles gemonteerd tot een mooi geheel van anderhalf uur.

gr

kurtvermylen@hotmail.com


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info