Nu Online
Momenteel zijn er 17 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dankviering ipv eucharistie

  14-4-2010 20:00:02
Hallo hallo,

Wij hebben gekozen om een dankviering te houden ipv een eucharistie.
Onze pastoor stelde dit voor.
Helaas helpt hij ons niet echt meer verder, ik kreeg enkel de indeling van de mis zonder enige uitleg wat die dankviering nu eigenlijk inhoudt.
Kan iemand mij hierbij helpen?
De zus van een vriendin heeft ook een dankviering gehouden en zij heeft in de plaats van een hostie een soort van suiker snoep in de vorm van een hartje uigedeeld.
Heef hier iemand ervaring mee?
Ik zou toch graag hebben dat ik iedereen eens gezien heb in de mis!

Suggesties altijd welkom!

thx

chaelle
19-6-2010
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1283


nele
26-6-2010
 Meld misbruik14-4-2010 20:06:23

als je me je emailadres bezorgd stuur ik onze dankviering eens door.



chaelle
19-6-2010
 Meld misbruik14-4-2010 20:09:45

Hoi hoi,

Das tof mijn emailadres is spriet.ornelis@hotmail.com!

Mercikes zenne!



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik14-4-2010 20:21:28

Meestal is dat een gewone mis alleen dat stuk van de hostie is eruit gelaten. Vaak wordt er dan een extra bezinningstekstje gelezen.

groetjes, Carolina



Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik14-4-2010 23:06:16

een hostie kan perfect in een dankviering!!!
over een dankviering wordt meestal gesproken bij een tweede huwelijk of een holebi-koppel dat huwt, omdat dit voor de kerk niet mag.
Enig verschil in onze 'dankviering' is dat de pastoor dus niet mag zeggen dat we voor de kerk getrouwd zijn.

Misschien bedoelt de pastoor een gebedsdienst ipv eucharistieviering? Dan is er geen communie, en dat moet ook geen priester zijn die dan voorgaat.
Toch eens verduidelijking vragen!

groetjes!



chaelle
19-6-2010
 Meld misbruik15-4-2010 12:50:15

Hoi hoi,

Tis inderdaad een gebedsdienst, tja na een eindje sla je alles doorelkaar!
Ik heb hem nogmaals gemaild om met hem af te spreken en nog eens de viering te overlopen.

groetjes



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-4-2010 14:21:04

Dat is dan inderdaad hetzelfde als een gewone viering, maar dan zonder te communie te gaan.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...