Nu Online
Momenteel zijn er 172 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ik wil een winkeltje starten met : BEDANKJES

  27-3-2010 21:54:29
Ik wil een winkeltje starten met bedanktjes. Ik heb de indruk dat heel wat bruiden zich rot zoeken naar deze spullen.
Mocht er een winkeltje in de buurt zijn, zou dit een hulp zijn ? Of...... is het leuker om te moeten zoeken ?
Ik twijfel natuurlijk. Het is een heel kapitaal om te starten. Maar toch zou ik het persoonlijk leuk vinden om jullie bruidjes over de vloer te krijgen.
Is het een hele opgave om het juiste bedankje te vinden ? Of niet ?

Laat de reacties maar komen.

Ook negatieve reacties zijn welkom.


Reinhilda

Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1282


Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik27-3-2010 22:20:29

wij hebben eigenlijk heel gemakkelijk onze bedankjes gevonden, op bedankjes.nl ...
Ik zou er persoonlijk dus niet veel mee zijn mocht er zo'n winkeltje komen in de buurt. Ik denk daarbij ook dat hoe groter de winkel is ( via internet bv), hoe lager je de prijzen kan houden, en dat is toch iets waar wij ook wel naar gekeken hebben...

groetjes




www.discovideo.be

 Meld misbruik28-3-2010 3:06:07

Je kunt misschien het beste beginnen met een online-shop, hoef je niet zo te investeren. En je krijgt direct inzicht of er wel "vraag" genoeg is, je site kan dan fungeren als een soort marktonderzoek.
mvg www.discovideo.be



Christ

 Meld misbruik28-3-2010 9:46:40

het feit dat je zelf al twijfelt over het opstarten van zo'n zaak is een slecht teken...



lies
10-4-2010
 Meld misbruik28-3-2010 11:31:41

als ik wist dat er zo'n winkel in de buurt was, zou ik zeker daar eerst gaan kijken. Dat schept toch meer vertrouwen dan het internet vind ik. Wij hebben onze bedankjes ook via internet besteld, ze zijn kweetnie hoe lang onderweg geweest (een misverstand tussen het bedrijf en de leverfirma) en uiteindelijk vonden we onze doos, recht voor de deur, behoorlijk beschadigd en natgeregend.. zoiets heb je niet aan de hand met een klein bedrijfje volgens mij, die kunnen die slechte reclame niet gebruiken.
Het lijkt mij een heel erg leuke job om zo'n winkel te hebben, maar ik zou niet weten hoe eraan te beginnen :)
Alleszins veel succes!




Friedl
2-7-2010
 Meld misbruik28-3-2010 12:10:53

Ik bestel eerder dingen via Internet. De prijzen zijn meestal beter, er is een ruimer aanbod, en je kunt het gemakkelijk bereiken. Ik zou niet weten waar ik moet zoeken in de buurt om bedankjes te vinden, terwijl je op het internet wel gemakkelijk iets vindt. Misschien dat een Belgische webshop met goede prijzen wel nog een vooruitgang zou zijn - nu moeten de meeste dingen van Nederland komen, en dat doet de verzendkosten wel stijgen...



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik28-3-2010 14:00:29

Wij hebben voor 100 bedankjes (voor de kindjes aan de kerk) 34 euro betaald. Ik vrees dat je al erg je best moet doen om hier nog 'winst' uit te halen...



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik28-3-2010 14:36:13

Zou er niet aan beginnen, die dingen worden alsmaar meer en meer online gekocht, de steeds jongere generatie is niet zo bang meer van online shoppen. Hier doen we dat met zowat alles, voor kledij voor bruidskindjes, voor kledij alledaags bij bvb. Mexx, Hugo Boss, Esprit, etc... Ook boeken kopen we online, linnen voor huishouden, etc.. Als iets je niet bevalt, heb je als koper op afstand ALTIJD(!) recht op terugzending binnen zeven dagen zonder verdere verplichting, wat is dan nog 't risico voor klant??

Ook onze bedankjes worden online besteld, we gaan niet eens kijken bij dat soort winkels (die er in elke stad toch wel al zijn). Winkels hebben te veel kosten aan hun pand alleen al, zodat ze amper nog kunnen concurreren tegen die grote internetaanbieders, 't is kwestie van tijd vrees. Ik zou niet met zo'n tikkende tijdbom boven m'n hoofd aan zoiets beginnen.



Erika
2-7-2010
 Meld misbruik28-3-2010 20:52:41

Wij hebben een doopsuikerwinkel bij ons in de buurt (met onnoemelijk veel bedankjes dus ook) en daar hebben wij onze bedankjes vandaan. Ik vind het een super leuke winkel om in rond te kijken, wij kopen er ook wel eens kleinigheidjes voor cadeautje ofzo. Ik vind het een leuk idee. Als ik het geld en de tijd had, zou ik ook nog zo'n winkel opstarten, haha. Heb er ook al wel eens over nagedacht.
Belangrijke bedenking: in Nederland kopen de mensen ontzettend veel online, maar in België is dit minder de gewoonte.
De winkel bij ons in de buurt is Doopsuiker Luyts.
Ik zou wel niet te hard van stapel lopen. Heel goed over nadenken en een goed bedrijfsplan opstellen, het is een grote stap. Maar als je het echt wil: zeker doen! Succes nog!



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik29-3-2010 9:37:55

@Erika, ik ben zelf wel Belg, mijn aanstaande Nederlander. Je zou er versteld van staan op hoeveel gebieden België Nederland altijd volgt. Wij zijn precies hun klein broertje dat altijd beetje achterna hinkt. De jongere generatie koopt ook hier steeds meer en meer online. Tuurlijk moet Reinhilda haar dromen achternajagen maar niemand wenst haar een faillissement toe.

Feit is dat in België veel bedrijven nog niet transparant waren op internet qua prijzen, dat maakte het moeilijk voor Belgen, maar mijn aanstaande die in de internetmarketing zit, merkt ook wel dat het voor zijn branche in Nederland verzadigd is, maar hier in België is het een erg opkomende markt!

Ik pretendeer heus ni alle wijsheid en waarheid in pacht te hebben, maar als erg betrokkene bij mijn aanstaande zijn bedrijfje, kan ik die feiten/vaststellingen toch ook niet achterwege laten. Als ook Belgen merken dat het op internet haast steeds goedkoper is, waarom dan meer betalen? Je hebt bovendien nog het gemak dat 't bij je thuis geleverd wordt en dat je je kan bedenken, wat wil je nog meer??? Grenzen spelen daarbij steeds minder een rol. Kledij kopen in Groot-Britannië, bedankjes in Nederland, who cares?



Erika
2-7-2010
 Meld misbruik29-3-2010 12:28:12

Maar er zijn hier toch ook veel doopsuikerwinkels en die werken naar mijn weten toch allemaal goed? Of als je dit nu in combinatie doet met een webwinkel?
Een winkel openen hoeft geen zot idee te zijn volgens mij. Alsof mensen over enkele jaren niet meer naar een winkel gaan.
In ieder geval: in Kapellen is er een jong meisje dat vorig jaar een soort snoepwinkeltje/doopsuiker/bedankjes winkel heeft geopend en ze stond enkele weken geleden in de krant. Haar winkel draait goed. Conclusie was vooral dat het wel heel hard werken is. Ik zie er potentieel in. Maar pas op: ik zie even groot potentieel in een webwinkel hoor, omdat mensen inderdaad voor zowat iedere aankoop eerst ten rade gaan op internet. Het is maar wat je wil.



Erika
2-7-2010
 Meld misbruik29-3-2010 12:32:25

Mm, Reinhilda, wel even een bemerking: ik ontdek hier net dat jij al een winkel hebt met vanalle trouwtoestanden. Dan vind ik het maar een raar topic dat jij hier opent...



Reinhilda

 Meld misbruik29-3-2010 22:06:33

Erika,

Je vergist je. Wij hebben een aantal oldtimervoertuigen. De voertuigen staan op dit ogenblik onder een afdak en dat is niet zo'n goed idee. Wij MOETEN dus iets bouwen voor de wagens. Maar ik wil GEEN garage. Ik speel dus met het idee om bepaalde zaken te combineren : een gezellig hoekje waar ik de trouwers kan ontvangen en we iets kunnen drinken, een ruime plaats om de wagens te zetten (maar de poorten mogen niet zichtbaar zijn) enz...... Daarom is ook het idee ontstaan om er een hoekje in te maken voor bedankjes en eventueel nog andere kleine trouwspulletjes, zoals bv ballonnen, goud......
Ik wil mij natuurlijk héééééél graag alleen maar bezig houden met trouwers. En ik wil geen doopsuikerwinkeltje. Ik krijg natuurlijk alleen maar trouwers over de vloer en dat wil ik zo houden. Het is natuurlijk een passie, maar ook weer een grote investering. En omdat ik regelmatig jullie gesprekken op het forum volg, ben ik van mening dat ik alleen bij jullie een eerlijk antwoord krijg. Jullie trouwers staan er midden in.



Erika
2-7-2010
 Meld misbruik30-3-2010 15:32:30

Azo, bedankt voor de uitleg. Enkel bedankjes lijkt mij dan inderdaad wat weinig. Dan zou je er echt al iets van moeten maken dat je een uitgebreid assortiment hebt met ook gastenboeken, ballonnen,... anders lijkt het me niet de moeite. Maar dat is wel een heel andere opzet en veel groter bekeken. Concept zoals bruidsparadijs dus.



Reinhilda

 Meld misbruik3-4-2010 21:57:09

Erika,

Het bruidsparadijs heeft natuurlijk de naam mee. Maar ik vind het te groot en mijn inziens ongezellig. De foto's aan de muur zijn niet meer van de laatste jaren. Terwijl deze mensen toch heel goed zaken doen en tevreden klanten leveren. Ik wil dat mijn wagens centraal blijven. Dit is ook onze handel. Maar er moet meer gezelligheid bij. Ik wil zeker geen totaal pakket gaan aanbieden, wat zij natuurlijk wel doen. Ik moet zorgen voor onderdak voor de bussen. De klant moet de wagens kunnen zien. Maar dit is voor mij niet voldoende.
Het is natuurlijk wikken en wegen. Maar jij zit volgens mij wel op het juiste spoor.
Bedankt voor de reacties. Het wordt vast de mooiste dag van jullie leven.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...