Nu Online
Momenteel zijn er 335 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Sicilië of Kroatië

  12-3-2010 12:18:24
Hallo iedereen

Wij moeten dringend gaan beslissen over onze huwelijksreis maar we blijven twijfelen over Kroatië en Sicilië. Voordelen bij Kroatië zijn dat het volledig nieuw land is voor ons en dat het nu nog te betalen is. Blijkbaar wordt dit 'het nieuwe Toscanië'.
Voordelen bij Sicilië zijn dat het eind mei- begin juni daar te doen is qua temperatuur want in de zomer is het er veel te warm. Een ander voordeel is daar de leuke en gezellige cultuur en niet te vergeten het lekkere eten....mmmm. ik wil dit eiland ook al lang bezoeken!

Na onze reis starten we met de bouwplannen dus dan zal het enkele jaren niets worden. Op zich niet zo erg maar het zal toch aanpassen worden want in de 5 jaar die we samen zijn, hebben we al heel wat toffe reizen gedaan.

Dus al jullie adviezen en tips zijn welkom!!!

groetjes, kathleen



Kathleen
22-5-2010
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1502


Stefanie
27-8-2010
 Meld misbruik12-3-2010 12:48:14

Hey,

Wij zijn twee jaar geleden naar Kroatie geweest, twee weken rondgetrokken met een huurauto (stuk vanaf Dubrovnik tem Split). Was echt fantastisch, zeer mooi land qua natuur (en heel veel eilandjes voor de kust), ook heel goedkoop om te logeren, je vindt er werkelijk duizenden 'sobe' waar je kan overnachten, je hoeft dit zeker niet vooraf te boeken, is meestal wel zonder ontbijt. Qua eten en drinken is prijs min of meer hetzelfde als bij ons hoor.

Naar Sicilie ben ik nog niet geweest, dus kan niet vergelijken.



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik12-3-2010 13:13:20

Grappig, we hebben niet alleen dezelfde naam maar ook soort dubio gemeen.
Succes bij doorhakken knoop enneuh... dat je nu voor 't ene kiest, hoeft niet te betekenen dat 't andere er niet (nog eens) van komt hé! ;)



Femke
26-2-2011
 Meld misbruik12-3-2010 13:46:36

Ik zou voor Sicilië gaan! Ik ben daar een aantal jaren geleden op vakantie geweest (rondrit van 2 weken), en het was echt super!! Ik zou graag nog eens gaan maar ik krijg mijn (toekomstige) wederhelft niet mee...

In Sicilië kan je veel Romeinse en Griekse overblijfselen terugvinden, maar de natuur is er ook wel prachtig... Je kan dus best een combinatie maken tussen stedenbezoek (Palermo), de Oudheid, de natuur (Etna en binnenland) en bezoek aan de vulkanische eilanden.



Tina
1-5-2010
 Meld misbruik12-3-2010 15:35:09

Kathleen,

Ik zou ook voor Sicilie gaan !
Heb beide gedaan, en vond Sicilie toch mooier dan Kroatie.

Het is wel duurder ...

Zoals Femke hierboven zegt is er heel veel te bezoeken en het is in ide maanden echt een oase van kleuren daar.
Kroatie is recenter omdat het daar nog niet zo lang geleden volledig is platgebombardeerd, en nu dus terug is opgebouwd.

Nu ja, aan jou de keuze.
Maar het zal beide zeker een onvergetelijke reis worden !

TINA



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik12-3-2010 19:17:50

Ik ben nog niet in Kroatie geweest, maar ik vond Sicilië écht een heel leuke vakantie! Je kan gemakkelijk het hele eiland rondreizen en je hebt een perfect evenwicht tussen luilekkervakantie en cultuur.



Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik12-3-2010 19:53:42

Hey,

ik hoop dat je op Sicilië weet waar je slaapgelegenheid kan vinden want voor elk hotel(letje) in Taormina (de mooiste plek van het eiland), moet je een jaar op voorhand boeken... Ja, zowel bij de Italianen als de rest van de Europeanen is dit stekje zéér geliefd. Maar misschien valt het wel mee over de rest van het eiland in de periode dat jij wil gaan.
Qua schoonheid wordt Sicilië slechts geëvenaard door Corsica, vind ik, dus als ik moet kiezen tussen Kroatië en Sicilië, dan ga ik toch liever naar Sicilië. Maar JIJ moet beslissen, he. Veel sukses !



Marijke
4-9-2010
 Meld misbruik15-3-2010 9:55:28

Hey,

Ik zou voor Sicilië gaan! Wij hebben ook voor deze bestemming gekozen! Ik raad je echt aan om eens een kijkje te nemen op de site van caractere (www.caractere.be). Wij hebben onze huwelijksreis daar volledig zelf uitgestippeld! Wij gaan daar rondtrekken in het oostelijke deel van Sicilië en ook de 2 Eolische Eilanden Vullcano en Salina. Je kan er een 1 hotel uitkiezen, maar ook beleefreis uitkiezen. Maar je kan ook alles zelf plannen en uitstippelen naar eigen idee. Het zijn allemaal heel speciale hotels, meer kleine familiehotels of hotels met wel een heel speciale ligging. En het zijn geen grote keten waar joelende kinderen rondlopen of waar je moet vechten voor een stoel aan het zwembad.

Om je een idee te geven, wij gaan voor 13 dagen/12 nachten en zitten in 4 en 1 5* hotels, vluchten inbegrepen en 13 dagen huurauto in. En wij betalen voor ons 2 3250 euro.

Veel plezier er mee!

Marijke
4 september 2010



Kathleen
22-5-2010
 Meld misbruik15-3-2010 10:40:08

Hey Marijke

Ondertussen is de knoop doorgehakt en gaan we voor Sicilië.
Wij kiezen onze hotels vaak uit caractère omdat dit echt kwaliteit is en idd veel rustiger dan van die groter mastodonten van hotels.
Wij willen ook graag rondtrekken maar weten nog niet goed hoe en waar.
Willen eigenlijk alles zien maar dat is niet mogelijk in 11 dagen.
Hotel Signum, hotel Carlotta en hotel .... (ben naam kwijt) dragen onze voorkeur.
Kan je me anders jouw planning eens doorgeven?
kathleen_vh@hotmail.com

groetjes
Kathleen


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...