Nu Online
Momenteel zijn er 199 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis

  4-3-2010 22:04:23
Hoi,

heeft er iemand tips voor de huwelijksreis? We zouden graag naar een warm land gaan waar er iets te zien is, en we niet alleen op het strand moeten liggen. We willen er ook niet te veel aan uitgeven omdat we ook aan het bouwen zijn dit jaar. We zouden eind augustus of in de maand september willen gaan.

Grtjs

Stien
21-8-2010
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1275


Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik4-3-2010 22:35:35

wij gaan eind juni, begin juli naar Florida, 14dagen voor 3700 euro via connections. Daar zitten hotels (want gaan in verschillende hotels slapen) en auto en vluchten (heen en terug) in. Was wel een actie, maar ze hebben er verschillende dingen en vaak acties, dus misschien eens gaan horen?
succes en veel plezier,

Stien en Lien :)




Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik5-3-2010 8:02:23

Wij gaan met auto (omdat we dan lekker flexibel zijn) eerst naar Gardameer in noorden van Italië het schijnt daar SUPER-mooi te zijn en fijn om te zeilen!!! Vervolgens naar Venetië, dan misschien ff kustplaatsje (om toch 'n dagje of twee te moeten niksen aan 't mooiste strand). Zakken dan af naar Rome, misschien nog iets tussenin... Wij zijn niet voor dat echt helemaal vast te leggen, dan kan je nog inspelen op weer of gebeurtenissen. Bovendien hou je 't zo erg goedkoop. We springen voor overnachtingen dan in 'n pensionnetje binnen, lekker goedkoop en zeker voldoende voor onze normen, we hoeven geen poepsjiek sterrenhotel.

We weten nu alleen nog niet of we er 2 of 3 weken van maken...want dan kunnen we eventueel nog naar Sicilië of nog meer plekjes aandoen. Voor ons is dit ideaal, want kunnen niet te veel "zonnen", dat kan ik in mijn tuin ook en gratis! Moet nl. ook wat te beleven/zien zijn. Liefst ander decor regelmatig, want zijn dingen rap beu gezien.

't Is 'n erg goedkope formule, maar je moet er van houden om niet altijd te weten waar je terecht zal komen en wel wat verstand van zaken hebben. Afstanden kunnen inschatten, zien hoe je aan relevante info komt, hoe je pensionnetjes vindt zo ter plekke, etc... Maar 't is leuk!! Ik zou voor GEEN GELD van de wereld m'n huwelijksreis anders willen.



Lien
7-5-2010
 Meld misbruik5-3-2010 8:48:38

wij gaan naar Kroatie, daar zou het heel mooi zijn, en toch ook beter weer dan hier he
we kunnen dan enkele dagen niksen aan het zwembad/strand en verder dingen gaan bekijken, wandelen,...
een huwelijksreis naar een tropisch eiland klonk ons wel heel romantisch in de oren, maar ik mag er niet aan denken dat ik 2 weken op het strand ga liggen. Plus we wilden het een beetje budgetvriendelijk houden omdat we ook aan het bouwen zijn.





Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik5-3-2010 9:12:04

Hey Stien,
Wij doen een 11-daagse fly & drive in Andalousië. Naar het schijnt een ideale combinatie van cultuur en natuur.



ellen
4-7-2009
 Meld misbruik5-3-2010 9:22:44

hey,

Ik kan natuurlijk niet inschatten wat voor jullie 'niet te duur' is en hoelang jullie willen wegblijven.
Zou opteren om binnen Europa te blijven dan, aangezien de kostprijs voor een lange afstandsvlucht serieus oploopt.

Hierboven zijn er al enkele nuttige tips gevallen.
Fly en drive doorheen Andalousia. Wij hebben dat een aantal jaren geleden gedaan en echt de moeite. Granada met zijn stad en het Alhambra, Ronda een middeleeuws stadje, Antequera ook een gezellig stadje, je kan ook enkele dagen strand meepikken.
Alles is perfect met de auto zelf te bereiden.

Een rondreis doorheen Italië lijkt mij ook leuk. Bv. vliegen met Ryanair en dan een auto huren en enkele steden aandoen.
Venetië is heel mooi, Rome ook. Firenze,Milaan, San Gimingianno in de buurt van Firenze is ook de moeite.

Sicilie daarentegen schijnt duurder te zijn (een oud collega van mij zijn zoon woont daar)
Kreta is ook leuk om naartoe te gaan. Gegarandeerd mooi weer, in September (eind) kan er wel een flinke wind zijn omdat de Meltemi-wind dan elk jaar vanuit Afrika overwaait.
Je kan ook de spenen van het Griekse vasteland aandoen. Vnl. in de Peloponessos heb je op een heel 'klein' oppervlak verschillende archeologische sites die je kan combineren met enkele dagen strandvakantie en leuke wandelingen.
als je in September gaat heb je overal nog mooi weer en zijn de prijzen goedkoper dan in juli/augustus.

Veel plezier met de voorbereidingen.
Groetjes Ellen





Mila
5-6-2010
 Meld misbruik5-3-2010 12:48:06

In september zijn de prijzen toch al wel wat gezakt. En kan je gerust wel een iets exclusievere bestemming aandoen.



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik5-3-2010 13:31:31

@Ellen, thx voor info, al was hem ni voor mij bedoeld. :)



Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik5-3-2010 17:56:35

wij gaan naar Thailand, september is daar ook nog buiten het seizoen dus best betaalbaar.



N
23-7-2010
 Meld misbruik5-3-2010 18:28:16

Wij gaan naar Cyprus, aangezien we ook geen echte strandliggers zijn, raadde het reisbureau ons dit aan. Kroatië was ook een optie maar aangezien we toch het een en ander willen zien, zei ze dat we vlug rond zouden zijn daar.

groetjes




Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-3-2010 19:23:01

Sicilië is écht de moeite en heus niet zo duur als hierboven wordt gezegd. En het eiland is goed te doorkruisen zodat je echt wel alle dingen kunt zien die de moeite waard zijn.



elke
10-7-2010
 Meld misbruik5-3-2010 19:35:19

Wij gaan met de auto. We vertrekken richting Frankrijk, Provence. Daar nemen we een B&B. Nadien rijden we door naar Italië, Gardameer. Ook daar enkele dagen in een hotel. Daarna rijden we weer door naar Toscane (San Rocco a Pilli, vlak voorbij Sienna) en daar logeren we op een prachtig eigendom van een boer die van zijn boerderij 4 mooie appartementen maakte. Super rustig en een magnifique uitzicht!
Je maakt het dan zo duur als je wil: ofwel ga je elke dag uit eten ofwel zoek je in de buurt een supermarkt en maak je elke dag zelf je eten klaar.

Succes en veel plezier!



Sofie

 Meld misbruik5-3-2010 22:00:12

Wij gaan naar Griekenland.
Neem zeker eens een kijkje op www.sunweb.be
Daar kan je goedkopere reizen vinden.




Liesbeth
24-4-2010
 Meld misbruik7-3-2010 20:56:21

Hallo Stien,

Wij gaan naar Cyprus: week in halfpension in 3*hotel in Pafos, geboekt via jetair.
Pafos is stad die unesco-werelderfgoed is. Er zijn tal van bezienswaardigheden.
Cyprus is het geboorteland van Afrodite, godin van de liefde.
Het is een bestemming waar veel pasgehuwde koppels op reis gaan.
Prijs valt goed mee.
In Cyprus is er combinatie van cultuur, natuur en zonvakantie.

Succes!

Groetjes,






Stien
21-8-2010
 Meld misbruik8-3-2010 18:01:33

Bedankt voor de reacties! Nu nog eens alles bekijken met mijn toekomstige.

Grtjs


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums