TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kristien & Karolien
25-6-2010
|
2-3-2010 19:08:54
Wij hebben wat info opgezocht over vriesdrogen, maar vinden dat toch echt te duur (300-400 euro) voor een boeket, zeker omdat wij allebei een boeket zullen hebben... Waarschijnlijk gaan we zelf proberen het op de conventionele manier te drogen, ondersteboven aan een touwtje, en dan zien we wel! groetjes!
|
|
isabel
23-10-2010
|
|
|
Ellen
26-6-2010
|
2-3-2010 20:12:19
Ik ga in mijn bruidsboeket gevriesdroogde roosjes laten zetten, zo blijft de kleur van de roosjes
altijd mooi, en dan het hele boeket vanzelf laten drogen, gevriesdroogde rozen zijn wat duurder maar dan nog betaal ik voor mijn boeket rond de 80 euro, dat is nog goedkoper dan hetgeen ik al gehoord heb.
Groetjes Ellen
|
|
evy
1-3-2009
|
2-3-2010 22:15:52
Ik doe beter Ellen Mijn boeket kostte 36€, allemaal kunstbloemen en geen kat die dat gezien heeft 
|
|
Carolina
1-8-2009
|
2-3-2010 23:18:15
Ik had ook kunstbloemen. Iets duurder wel dan hierboven. Een 65 euro. Maar nog spotgoedkoop voor iets dat na 213 dagen hier nog heel schoon in m'n kast staat te pronken.
Inderdaad, niemand die dit zag. Pas vroeg mijn schoonzus nog; allé, hoe houd je je boeket zo schoon? ?!? Zelfs een vriendin die het wist. Ik had het boeket al tegen de dag op voorhand laten maken, ik had haar gezegd; als't niet schoon is moeten ze maar vlug een ander maken uit verse bloemen. Zij dacht dus dat het tegen gevallen was en ik een ander had laten maken. !!!
groetjes, Carolina
|
|
Véronique
31-7-2009
|
3-3-2010 15:23:50
Let op dat als je toch wilt vriesdrogen, dat je dan bloemen neemt die gevriesdroogd kunnen worden. Calla's kan je bv. niet vriesdrogen en dan steken ze er namaakcalla's in... Dat zie je dus supergoed, omdat die niet zo bruinachtig kleuren dan de andere bloemen. Dit is bij een vriendin van mij gedaan en ik vind dat écht niet mooi.
|
|
Ludo
10-10-2009
|
5-3-2010 14:44:41
Hallo,
Ik heb mijn boeket laten vriesdrogen. Inderdaad prijzig, maar gezien de prijs van mijn boeket was dit echt wel de moeite om het nu voor altijd te kunnen bewaren.
Witte orchideeën en stephanotis zaten er in verwerkt...en die zijn nog supermooi, helemaal niet bruinachtig geworden. Je ziet enkel dat ze gedroogd zijn natuurlijk...mijn man zijn corsage was beschadigd tijdens onze dag en dat hebben ze hersteld alvorens de vriesdrogen..
Gezien het prachtige resultaat vond ik het zijn prijs meer dan waard!
Ik kijk er al naar uit om het in ons nieuwe huisje op de dressoir te zetten.
Zelf drogen gaat ook, maar dan moet je er wel aan denken dat er steeds stukjes van het boekt gaan afbrokkelen bij verleggen, invloed van stof erop enzo...
groetjes,
Inge
|
|
laetitia
11-6-2011
|
20-5-2010 12:53:01
hallo bruidjes, ik wil het eventjes hebben over het prijzig zijn van vriesdrogen bruidsboeket. Ik zelf ben nr de openbedrijvendag gegaan van Freezy Flor in Menen(was wel in 2008), en ik moet zeggen dat daar toch meer werk inkruipt dan sommige onder jullie denken.Mensen werken nu niet eenmaal gratis en de prijzen van de grondstof stijgen ook elk jaar opnieuw.
Ik heb een rondleiding gekregen in de zaak en alle nodige uitleg. Wat calla's betreft; die kunnen wel gevriesdroogd worden, het zijn geen namaak.Het lijkt erop maar dit is het niet.De bloem is gewoon heel poreus en kan als karton/papier aanvoelen, maar geloof me vrij,het is een echte calla. Ik heb het zelf mogen bekijken, op die openbedrijvendag. Ondertussen ben ik ook eens gaan kijken op de huwelijksbeurs, en ik vindt dat ze mooi werk leveren. Oke, sommige bloemen drogen nu eenmaal niet zoals je zou willen, maar het is gedroogd, je mag het niet vergelijken met je boeket toen het nog vers was, daarom heet het ook drogen van bruidsboeket.
|
|
Bart
3-10-2009
|
13-7-2010 12:48:44
Hallo,
Wij hebben ons boeket laten drogen bij Seniflorum. Ik vond dit achteraf gezien absoluut geen aanrader; het kost zeer veel geld (100 euro voorschot gegegeven, en vervolgens bij ophalen nogmaals iets meer dan 100 euro, om het boeket te ontvangen gedroogd in een kartonnen doos...(heeft ook lang (maanden) geduurd vooraleer we erom konden gaan). Ik kan begrijpen dat mensen inderdaad niet voor niets werken -groot gelijk hebben ze- maar ik vind het toch duur + we zien eigenlijk weinig of geen verschil met het 'gewoon' drogen van het boeket. (NB we konden inderdaad opteren voor het in een kader / stolp te steken of iets dergelijks, maar dan was dat 300 euro of meer, wat we sowieso redelijk ouderwets vonden en te duur. Op de site staan natuurlijk geen prijzen vermeld - en hadden er op voorhand echt niet aan durven denken dat het over dergelijke bedragen zou gaan..)
Ik had het dus gewoon gedroogd, en je hebt uiteindelijk ook veel mooie foto's van het boeket als herinnering. Ik zou het wel niet weggegooid hebben (alle respect voor de mensen die dat aandurven ;-), gezien mijn man het had uitgekozen als verrassing (sommige bruidjes laten trouwens gewoon een copy maken als ze het weggooien). We bewaren het nu bij de rest van onze trouwspullen, op de kast in een stolp zetten vonden we inderdaad ook maar antiek,
Veel succes ! Gr Evi
|
|
|
|
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Floralytes , de nieuwe trend tafeldecoraties !
in meerhout |
"wondermooie creaties op locatie, voor u en uw omgeving"
in Bocholt |
Schakel De Tafeldecorateur in voor de aankleding van jullie tafels, dan zijn jullie zeker van een piccobello diner of feest!
in Gent |
|