Nu Online
Momenteel zijn er 172 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitnodigingen - dilemma's

  28-2-2010 21:52:54
Dag mede-bruidjes!

Ik zit met enkele dilemma's ivm de uitnodigingen...
Onze teksten zijn gemaakt, uitnodigingen gekozen!

Aangezien we in de zomer trouwen (7augustus) willen we de uitnodigingen genoeg op voorhand versturen... Maar nu hebben we 28maart een grote familie-bijeenkomst en vroeg mijn schoonvader of we niet beter dat deel van de uitnodigingen ginder al geven, om postzegels uit te sparen...
Op zich geen slecht idee, maar is dit niet een beetje overdreven? We komen er niet uit...Is dit niet echt veel te vroeg? Normaal zouden we de uitnodigingen beginnen uitdelen in mei...


Tweede dilemma is wanneer we zouden vragen om te bevestigen, ik zou een maand op voorhand nemen dus 7juli, maar mijn moeder zei me dat mensen die dan op vakantie gaan en vergeten te bevestigen zijn, héél moeilijk te contacteren zullen zijn (aangezien ze op reis zijn...) dus zij stelde 30juni voor! Zou dit echt zoveel schelen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Stephanie


Stephanie
7-8-2010
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1291


ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik1-3-2010 0:28:28

Ik zou zelf nog even wachten met de uitnodigingen, ik denk da een maand of 3 zeker ruim op voorhand is. Als je uitnodigingen te vroeg geeft, verliezen mensen ze vaak uit het oog.

Ik zou op da feest tegen iedereen wel al zeggen wanneer de trouw is, dan kunnen ze er rekening mee houden bij het boeken van reizen enzo.
groetjes




nicky
12-6-2010
 Meld misbruik1-3-2010 6:59:23

Ik zou er ook mee wachten om ze al te geven. Mensen gaan geen maanden die uitnodiging op hun kast zetten en zo beland die waarschijnlijk in de kast en vergeten ze te bevestigen op de gevraagde tijd enz.
Ik zou het ook gewoon al vernoemen op het feest.

30 juni of 7 juli zo'n verschil maakt dat nu niet echt uit. Bellen ga je sowieso nog bij enkele mensen moeten doen. En de mensen die dan op verlof vertrekken en die zijn correct gaan uit hun eigen wel een bevestiging geven denk ik.

Groetjes



Joke
19-6-2010
 Meld misbruik1-3-2010 8:53:39

Misschien kun je van die kleine save-the-datekaartjes maken?
Druk gewoon een paar kaartjes af op visitekaartjesformaat en geef die af aan die familieleden.
Dan kunnen ze die voorlopig aan hun koelkast hangen of zo...



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik1-3-2010 10:18:20

Hey,

Ik trouw ook op 7 augustus!
28maart lijkt mij idd wat vroeg om de uitnodigingen al te geven. Het gewoon zeggen aan iedereen, eventueel even het woord vragen zodat je ineens iedereens aandacht hebt (als je met heel veel bent tenminste), en het dan meedelen lijkt me het beste.

Wij versturen de uitnodigingen wss ergens rond 15-20mei en vragen te bevestigen voor 10juli.
Wij nodigen wel enkel de naaste familie en beste vrienden uit (+- 130genodigden) dus van de meesten weten we ook wanneer zij op reis etc. We weten ze dus wel te vinden als ze niets laten weten:-)



vicky
28-8-2010
 Meld misbruik1-3-2010 16:28:40

hallo,

wij gaan onze uitnodigingen ook al deze maand beginnen te geven en trouwen ook in augustus.
Dan ben je in ieder geval op tijd.:-)
We vonden het eerst ook wat vroeg, maar we hadden al mensen horen spreken van rond die datum op vakantie te gaan,dus..... Ik vind die save-the-date kaartjes persoonlijk niet, vandaar onze keuze om ze nu al beginnen rond te brengen.

groeten Vicky



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik1-3-2010 20:55:29

Wij zijn vorig jaar 1 augustus getrouwd. We zijn er ook vroeg mee begonnen hoor. Ze moesten verwittigen voor 1 juli. Er zijn er een deel geweest die echt tot de 1ste gewacht hebben, een een deel hebben we nog moeten opbellen. Dan was de reactie : Ah, moest dat?
?!? (Wij hadden gevraagd om altijd iets te laten weten.) Je hebt altijd moeilijke mensen.

Ofwel doe je een aankondiging , ofwel geef je inderdaad de uitnodigingen al. Ik zou mij daar niet aan storen hoor. Misschien net leuk. De familie begint al meteen te fantaseren...

groetjes, Carolina





Nathalie
7-8-2010
 Meld misbruik1-3-2010 23:37:54

Hoi,

Wij trouwen ook op 7 augustus, maar ik begin onze uitnodigingen pas uit te delen vanaf juni. Ik vind dat ruim op tijd, want zoals reeds gezegd, vergeten de mensen dan de datum. Ik zou misschien ook al van die kaartjes geven, wij hebben dat ook gedaan. Er stond op: 7 augustus 2010, een dag om naar uit te zien. Een datum om te onthouden, want Nathalie en Diederik gaan trouwen.
Bij ons moeten ze zelfs maar voor 20 juli afbellen.

Succes,
Nathalie



Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik2-3-2010 8:46:07

ik zou toch nog ff wachten met uitdelen, anders gaan mensen het snel vergeten. Een mededeling met de vraag of ze de datum willen vrijhouden vind ik dan wel een goed idee!



Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik2-3-2010 14:04:50

Wij trouwen 17 juli en ben van plan om mijn uitnodigingen af te geven vanaf midden mei.
Ze moeten dan iets laten weten voor 25 juni.




Tine
7-8-2010
 Meld misbruik5-3-2010 12:09:00

Hier nog trouwers op 7 augustus - populaire datum blijkbaar.

Wij zullen onze uitnodigingen versturen ergens tweede helft mei, en vragen te bevestigen voor 30 juni. Er zijn dan nog altijd mensen die te laat reageren, dus dan hebben we nog wat speling.

Te vroeg zou ik niet beginnen, want dan wordt het vergeten vrees ik - maar dat is hier al een paar keer gezegd.




Stephanie
7-8-2010
 Meld misbruik5-3-2010 12:19:51

Dank jullie voor de reacties!!
We gaan de uitnodigingen niet uitdelen op de familiereünie, maar in mei :)

Bedankt voor het meedenken...

Groetjes,
Stephanie en Tom



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info