Nu Online
Momenteel zijn er 151 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

egoistisch?

  22-2-2010 12:16:50
ey,

Ik vind/vond de trouwvoorbereiding echt tof en genoot er ook samen van met mijn partner. Tot... afgelopen week alles de sfeer wat verpeste. Mijn partner zijn ouders zijn ondertussen al een 6 tal jaar aan het scheiden en sinds het begin van die scheiding heeft hij geen contact meer met zijn vader. Dus waren we niet echt van plan om hem uit te nodigen op ons huwelijk. Nu voorbije week kregen we te horen dat hij afgelopen vrijdag zelf in het huwelijk is gestapt. Mijn vriend voelt hem echt veraden door zijn eigen vader... precies om te tonen van kijk ik ben je eerst af en ik vraag je ook niet voor mijn huwelijk. Dit moesten we dan nog vernemen viavia, terwijl mijn partner zijn bloedeigen zussen wel uitgenodigd waren. één van zijn zussen is afgelopen jaar gehuwd met mijn broer, dus voelen we ons ook veraden door hen. Toen we wat bekomen waren van deze klap, kregen we te horen dat mijn partner zijn zus dus de vrouw van mijn broer zwanger is. Op zich leuk nieuws tot we hoorden voor wnr het precies is, namelijk 2 dagen na ons huwelijk, dus evengoed de dag zelf. Pfff het klinkt mss egoistisch. Maar ik had echt zo het gevoel dat dit ons jaar ging worden en nu is dat totaal het geval niet meer. Alleen al het idee dat zijn pa het zelfde jaar getrouwt is en dan zijn zus de zelfde periode bevalt.. haalt precies alle magie rond ons huwelijk weg, het klinkt nu precies of dat het een dag zal worden als alle andere. pff

ilse
28-8-2010
Meld misbruik



Reacties: 31 | Gelezen: 1509


nele
17-7-2010
 Meld misbruik22-2-2010 12:33:56

Heykes Ilse,

Ik begrijp je woede en frustratie MAAR het meeste is denk ik een gevolg van het eerste (dat je schoonvader getrouwd is zonder dat jullie het wisten/uitgenodigd).
Het is inderdaad niet leuk als je schoonzussen wel waren uitgenodigd en jullie niet dat ze niets hebben gezegd.
Mss durfden ze niet. Is een heel moeilijke situatie waar je schoonzussen inzitten/zaten.

Dat je broer en schoonzus nu een kindje verwachten vind ik persoonlijk niet dat je hen dit kwalijk mag nemen. Je moet je zelf eens voorstellen je wilt zwanger worden maar dan is er een trouw. Ok we stellen het uit en dan iets anders. Snap je een kind plan je toch niet zo erg. Als ze zouden zeggen we trouwen op dezelfde dag dat is iets anders.

Het is allemaal tegelijk gekomen en is niet makkelijk te verwerken. Maar probeer het soms vanuit iemand anders zijn situatie te bekijken.

Het eerste snap ik je gevoel voor het tweede is iets anders.

Hou je goed !!!

Groetjes

Nele





Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik22-2-2010 12:47:59

Idem hier, wou net ook gaan zeggen. Dat van die zwangerschap is toch van al héél andere orde. Dat er teleurstelling is omtrent dat huwelijk van zijn vader, oké... kan me voorstellen dat ik er ook niet happy omtrent zou zijn.
Maar dat je schoonzus en -broer een kindje verwachten, daar kan je maar beter blij mee zijn voor hun...



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik22-2-2010 12:48:00

Idem hier, wou net ook gaan zeggen. Dat van die zwangerschap is toch van al héél andere orde. Dat er teleurstelling is omtrent dat huwelijk van zijn vader, oké... kan me voorstellen dat ik er ook niet happy omtrent zou zijn.
Maar dat je schoonzus en -broer een kindje verwachten, daar kan je maar beter blij mee zijn voor hun...



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik22-2-2010 12:55:27

Ik versta je gevoel. Die zwangerschap is goed nieuws, maar ik zou toch ook zo als jou zijn hoor. Het is jouw dag, en dan gaat alle aandacht naar die kleine (die er niks aan kan doen) maar toch... Dat van zijn vader, nu weet je waar je staat hé. Ook geen belang meer hechten aan die vent. Langs de andere kant zou ik je partner er toch wel iets van laten zeggen tegen zijn zussen. Zoiets verzwijg je toch niet?!?

groetjes, Carolina



evy
1-3-2009
 Meld misbruik22-2-2010 14:09:41

Als je partner al 6j geen contact heeft met z'n vader, waarom moet die vader hem dan uitnodigen voor zijn huwelijk? Jullie waren toch ook al niet van plan om hem uit te nodigen?
Tja, en dat de schoonzussen er waren? Die zullen dan nog wel contact hebben met hem zekers? Zij zitten ook in een moeilijke situatie hoor, want je partner zal waarschijnlijk niets meer van z'n vader willen horen, dus hebben ze het hem ook niet verteld.
En wat die baby betreft, tja, zoiets plan je niet onmiddellijk he...Als je een kinderwens hebt, dan ga je er voor, maar je kan onmiddellijk zwanger zijn en het kan een jaar duren. Dat heb je nu eenmaal niet in de hand.

Maak je hoofd effe leeg en geniet van jullie dag!



Joke
19-6-2010
 Meld misbruik22-2-2010 14:52:06

Als jullie zelf niet van plan waren om je schoonvader te vragen voor jullie trouw, dan heb je echt geen recht om verwacht te worden op zijn trouw.

En van die zwangerschap heb je ook geen recht van klagen. Zoiets kun je nooit precies plannen. Wie weet zijn die 2 al lang bezig met proberen. Wat hadden ze dan moeten doen? Die ene maand niet proberen speciaal voor jullie? En misschien ook de maand erna "want het moest maar eens een vroeggeboorte worden" en de maanden ervoor "want dan hebben we net een baby en owee! de mensen zullen daarover praten!"

Dus ja, dit is eigenlijk een heel egoïstische instelling van jou.

Stel je eens even in de plaats van een ander.



ilse
28-8-2010
 Meld misbruik22-2-2010 15:45:25

wij hadden ook niet verwacht dat we zouden uitgenodigd zijn maar voor mijn partner was het toch een klap in zijn gezicht het blijft tenslotte nog altijd je vader hé!! En ik ben ook blij dat ze een kindje verwachten en nee ze proberen niet een hele tijd want ze hadden zelf gezegd we zullen nog een paar jaar wachten, het was toevallig, dat neem ik hun ook totaal niet kwalijk dat ze een kindje verwachten. Ik weet ook wel dat het niet altijd direct lukt. Maar kzit nu gewoon een beetje met de schrik dat dit kindje net voor ons huwelijk zal geboren worden en dan zal mijn broer en schoonzus niet op het huwelijk aanwezig zijn en zal onze dag ook niet meer zijn wat we er van hadden verwacht maar ja evy en joke ik verwacht ook niet dat je het snapt want je kent ook de helft van de situatie niet ik vroeg mij gewoon af of je mij in de stelling kon vinden dat ik het wat jammer vind dat ons jaar onze dag niet meer van ons zal zijn dat het niet meer zo speciaal lijkt als het was



Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik22-2-2010 15:53:56

Ik vind persoonlijk dat geen van beide zaken ook maar iets aan jullie dag veranderen, of hem godbetert 'minder waard' zouden maken. Als zijn vader, met wie hij geen contact heeft & een zwangerschap (hoera, dacht ikzelf ;)) jullie dag om zeep helpen, dan zat er al op voorhand een grote haar in de boter! Want de hemel kan op mijn hoofd vallen, maar niets, & ik herhaal niets, kan mij van mijn stuk brengen! Mijn trouwdag wordt & blijft de mooiste dag van het jaar! ;)



sarah
12-6-2010
 Meld misbruik22-2-2010 16:00:34

Ik sluit me aan bij Karmen: het is en blijft jullie dag! Als je partner al jaren geen contact had met zijn vader en jullie hem niet wilden uitnodigen... dan weet je ergens dat de kans bestaat dat hij ook in die aard zal handelen. Eigelijk gebeurde het omgekeerde: hij trouwde zonder jullie, binnenkort trouwen jullie zonder hem erbij.

Is dat egoistisch? Niet echt vind ik, want uiteindelijk kennen we idd de situatie niet, maar je laat je dag dan toch niet overschaduwen door een contact (ok, het is familie, maar dan toch niet in die dichte mate meer dat het ooit geweest was) dat onverwachts trouwde...

En of die baby er nu is of niet, de mensen komen toch voor jullie en niet voor je broer en schoonzus?

Sarah



kitty
11-9-2010
 Meld misbruik22-2-2010 16:09:15

Ey, wat harde woorden hier...

Ik denk eerlijk gezegd dat het best is dat je partnergewoon eventje met zn zussen praat over het feit dat hij dit toch graag had geweten. Dan kan dit de pret op jouw huwelijk al niet meer bederven.

Wat de zwangerschap betreft... Ik was enorm rond op mijn zus haar trouw en vond ehet zelf verschrikkelijk. Haar vrijgezellen hing ik half uiteen door bekken instabiliteit en zona en met de trouw moest ik meer aan mezelf denken dan aan haar. Nu 2jaar later zijn er dingen die ik me niet herinner en moet ik haar toegeven dat ik meer met mezelf bezig was en dat begrijpt ze ook wel. Ik heb heel mijn leven meer aandacht gevraagd en gekregen dan mijn zus en heb me hiervoor geexcuseerd in hun gastenboek. Vandaag was haar dag en ik gunde hem haar van harte!!

De kans zit er dik in dat mijn zus nu zwanger zal zijn op mijn huwlijk en neits zou me meer plezier doen dan dat. Want ik wil nu eenmaal gelukkige mensen op mn trouw en dat is ze pas als ze weer rond is :)

x Kitty



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik22-2-2010 16:27:42

Hey Ilse,

Awel, ik ga heel eerlijk zijn en ik zou me over beide situaties ook slecht voelen!
Ok jullie gingen je schoonvader niet uitnodigen, maar als je dan te horen krijgt dat hij zijn dochters uitnodigt en zijn zoon niet, kzou me dan toch ook heel slecht voelen hoor.

Het is niet helemaal hetzelfde maar mijn schoonouders gingen met Kerstmis ook iets aankondigen. Zij zijn 10jaar gescheiden geweest en sinds juni terug een koppel. Ik heb echt waar nachten ni geslapen omda'k vreesde dat ook zij gingen trouwen in 2010.
En na alles wat ze ons al aangedaan hebben had me da ni verbaasd ook ni.
Uiteindelijk bleek dat ze gewoon nieuwe trouwringen hadden, dus niks officieels.
En dat sluit beetje aan bij de zwangerschap van je schoonzus. Want zij moeten zich uiteraard niet inhouden voor jullie trouw, maar heel eerlijk, ik zou da ook ni fijn vinden! Want als ze die dag bevalt, of net bevallen is of op bevallen staat, zowiezo zal zij ook veel aandacht krijgen.
Ik ben iemand die nooit graag in de belangstelling heeft gestaan, ik gaf dan ook nooit graag feestjes voor veel mensen voor m'n verjaardag ofzo, maar nu met m'n trouwdag wil ik (samen met m'n vriend natuurlijk;-)) graag eens in de belangstelling staan, en als zou blijken dat iemand uit de naaste familie dan moet bevallen, kzou mij er ook slecht bij voelen!

Helaas kan je er niks aan doen, en kan je alleen maar blij zijn voor hen. Dus kzou zeggen, stort je hart bij mensen die het begrijpen maar probeer het ni te laten merken aan je schoonzus wantzij zal het mss niet begrijpen.

Sterkte nog!



Lien
16-2-2008
 Meld misbruik22-2-2010 16:51:19

Het is jouw dag en jouw leven, niet jouw jaar hé...
Ik vind je gevoeltoch echt verregaand. Gun een ander ook het zonlicht in de ogen. Hoe kon je verwachtend at hij jullie zou uitnodigen als jullie dat zelf ook niet van plan waren? Er is duidelijk onmin. En de komst van een baby is heugelijk nieuws, geen verdrietig!
Een beetje verdraagzaamheid, daar is niemand al aan gestorven!



ilse
28-8-2010
 Meld misbruik22-2-2010 17:08:08

Zoals ik al zei, ik hun het hen vanharte dat ze een kindje krijgen, kvind het gewoon wat jammer dat het net dan zal geboren worden. EN zoals ik ook al zei we hadden totaal niet verwacht dat hij ons zou vragen, maar zou het met jou nix doen als je vader je zomaar negeert, het blijft je vader en we waren het niet van plan maar de kans zat er wel nog in. En je uitspraak verdraagzaamheid vind ik ongepast, je kent mij niet dus kun je me niet beoordelen of ik al dan niet verdraagzaam ben. Je kent trouwens de ganse situatie niet.



ellen
4-7-2009
 Meld misbruik22-2-2010 17:16:40

hey meid,

probeer even rustig te blijven in die situatie. Wat die baby betreft vind ik dat je mega overdrijft en echt kinderachtig doet.
Wat je schoonvader betreft kan ik het wel begrijpen, maar dan enkel en alleen dat jullie niet uitgenodigd waren op het huwelijksfeest en die zussen wel.
Ikzelf heb iets gelijkaardigs meegemaakt, maar je moet je daar over zetten.
Mijn man en ik hadden reeds geruime tijd ruzie met zijn zus en haar vriend. ikzelf mocht hun huis zelfs niet meer in, maar mijn vriend was wel welkom.
Nu hoor ik via via dat ze 1 maand voor ons gingen trouwen, zomaar enkele maanden nadat wij onze trouw aangekondigd hadden. Tuurlijk vond ik dit beetje vreemd en jammer, niet omdat ze trouwden want was wel blij voor hen, maar omdat ze mij precies wilden pesten hiermee :-)
Uiteindelijk zijn wij uitgenodigd geworden op hun feest, maar ik was van mening dat dit enkel zo was omdat wij hen reeds voordien uitgenodigd hadden. We zijn beiden op elkaars huwelijksfeest geweest en hebben ons beiden gedragen.
tis nu pas sinds enkele maanden dat we terug contact hebben met elkaar en dit naar aanleiding van een 50jarige verjaardag van mijn schoonmoeder om bepaalde zaken te regelen.
Ikzelf heb mij zeker niet minder goed gevoeld op onze dag. mijn schoonouders hadden zelfs dezelfde kleren aan op mijn schoonzus haar trouw als op de onze, maar dat maakt ons niet minder waard ofzo he.

Geniet gewoon van alles, zet je erover en wees blij voor de zwangerschap.
en probeer redelijk te blijven ivm het huwelijk van je schoonvader

groetjes



Karin
22-5-2010
 Meld misbruik22-2-2010 18:29:08

ik zou het eerste moment ook razend zijn om beide situaties, gelukkig heb je nog even om er aan te wennen :)
veel sterkte en het blijft jullie dag!



patricia
26-7-2008
 Meld misbruik22-2-2010 19:39:11

Hey,
Ik zou daar eigenlijk ook niet mee kunnen lachen maar ik zou ergens een zeer speciaal,spectaculair moment inlassen waar iedereen nadien nog over spreekt zodat "jullie trouw" toch het hoogtepunt van het jaar is!! maar ik zou het wel geheim houden, verrassing voor iedereen!



Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik22-2-2010 19:46:47

Ja, egoïstisch. 't Gaat duidelijk allemaal om wat jij vindt, en jij wil. 't Is niet omdat jij trouwt dit jaar trouwt, dat het alleen maar jouw "jaar" is. Jouw dag, dat begrijp ik, maar het hele jaar?
Waarom alles zo laten verpesten door dit soort dingen? Je was zelf niet van plan zijn vader uit te nodigen, je zegt zelf dat er al 6 jaar geen contact meer is. Waarom dan nog zo beledigd zijn als jullie niet uitgenodigd worden?
En van die zwangerschap, soms plan je een kind niet. Soms ben je zomaar ineens zwanger, en dan ben je er blij mee... Je wordt tante! Wees toch blij! Als alles zo moet draaien om alleen maar het uiterlijk vertoon, vraag ik me af hoe het met jullie liefde voor elkaar zit, en om welke reden jullie eigenlijk trouwen...



ellen
4-7-2009
 Meld misbruik22-2-2010 19:47:03

ik kan echt niet begrijpen dat jullie dit allemaal erg zouden vinden dat iemand net 2 dagen na jullie huwelijk uitgerekend is.Komaan zeg, tzou inderdaad leuker zijn moest die persoon nog niet zo ver zwanger zijn zodoende dat ze er beiden kunnen bijzijn.Maar je moet toch net blij zijn voor die mensen, tis ook niet zo dat je perfect kan plannen wanneer je zwanger wordt. Precies dat je dan zegt, ohja, nu even enkele weken geen seks want die of die trouwt of weet ik veel.



kristien
25-6-2010
 Meld misbruik22-2-2010 19:50:38

Wat je schoonvader betreft: waarom verwacht je of hoop je iets van hem als jullie hem ook niet wilden uitnodigen?

Ik trouw 25juni, mijn broer zijn vriendin is uitgerekend voor 24juni.
Nee, dat vind ik heus niet leuk. Ik ben bang dat zij er niet bij gaan zijn, of dat alles om de baby gaat draaien. Maar ik ben ongelofelijk blij voor hen, en het is nu eenmaal zo... Ik kan alleen maar proberen er zelf niet heel de tijd over bezig te zijn, en familie die er heel de tijd over bezig is er op te wijzen. Wat niet wil zeggen dat ze het er niet eens of zelfs een paar keer over mogen hebben:)
Probeer het eens langs hun kant te bekijken. Verdienen zij niet evenveel blijdschap en vreugde rond hun kindje? T is ook voor hen een belangrijke dag (of periode) en dat gaat best samen met blij zijn voor jullie...
T is jammer, maar het is zo...

Ik vind het nogal vreemd dat je anderen hier om bevestiging of raad vraagt, maar als ze hun mening zeggen dan mag dat niet omdat ze de situatie maar half of niet kennen? Dan kan je er beter eens over praten met mensen uit je directe omgeving die je situatie beter kennen...
Ik denk dat iedereen hier het beste met je voor heeft, hou dat een beetje in je achterhoofd...

Probeer van de voorbereidingen en de dag zelf te genieten, ik ben ervan overtuigd dat als jullie 'ja' tegen elkaar zeggen al de rest even onbelangrijk is...!



ilse
28-8-2010
 Meld misbruik22-2-2010 20:12:54

luisteren jullie eigenlijk, ik hun da hen van harte hé als ik jullie zo hoor heb ik totaal geen hart, ik ben super content voor hen kvind alleen wa jammer dat net voor dan uitgerekend is, kweet ook wel da je da ni altijd kunt plannen hé kvind zelf stom dak mij zo wa voel maar tis twas sterker dan mij zelf; En idd we hebben al zolang geen contact meer met zijn vader maar mijn vriend eeft het er gewoon moeilijk mee dat hij geen contact meer eeft met zijn vader door alles wat er gebeurd is de laatste jaren. en lieve nee we trouwen niet voor de schijn want we hebben al vaak genoeg mogen vechten voor elkaar en als we voor het uiterlijk vertoon zouden trouwen dan zouden we zijn vader ook vragen voor het uiterlijk vertoon want onze trouw zal verre van een schoon uiterlijk vertoon zijn maar we trouwen omdat we 100% voor elkaar kiezen omdat we willen tonen dat het al da vechten waard is was en iedereen mag da weten



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik22-2-2010 21:45:16

Je hebt hier een gevoelig punt aangehaald. Er is duidelijk een tweestrijd in de berichten hieronder. Onthoud vooral de berichten die je wel "verstaan" zou ik zeggen.

groetjes, Carolina



Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik22-2-2010 21:53:32

Dat is dan toch het belangrijkste? Laat dat dan niet verpesten door zoiets!



Lien
16-2-2008
 Meld misbruik22-2-2010 22:04:33

Sfeer verpestte, waren niet echt van plan hem uit te nodigen op het huwelijk, zich dubbel verraden voelen, beweren dat een ander trouwt om te tonen 'kijk ik ben eerst', een klap, een ander huwelijk en een zwangerschap...het haalt de magie van ons huwelijk weg...
Ja hoor, we luisteren inderdaad niet; dit ademt gewoon uit dat jij 'super conte,t' bent voor een ander.
Meisje toch, ik hoop dat je snel volwassener mag worden. Als het huwelijk er volgens jou is om te bewijzen dat jullie 100% voor elkaar kiezen, waarom maak je je dan in alles zo druk? Het ziet er toch eerder naar uit dat je jezelf wat aan het wijsmaken bent.



Claudia
18-9-2010
 Meld misbruik23-2-2010 7:17:29

Zelf nog geen kinderen zeker? Want dan weet je dat je huwelijksdag nooit de mooiste zal worden van je leven... En wat je schoonvader betreft: je had er toch sowieso geen contact mee dus ik zie het probleem niet... En het is niet omdat jullie er geen contact meer mee hebben dat de rest het contact ook moet verbreken. Je zegt het zelf al in je titel: egoïstisch? Ik zou alleen het vraagteken weglaten...
Je vraagt trouwens om reactie dus begrijp ik niet waarom je je zo aangevallen voelt als de mensen hier je duidelijk zeggen waar het op staat...



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik23-2-2010 8:00:13

Jullie zijn toch wel wat hard voor haar hoor, ik kan best geloven dat je met dubbele gevoelens zit. Tuurlijk kan je enerzijds héél blij zijn voor hun zwangerschap, maar als 't zo vlak rond je trouw is uitgerekend, .bestaat de kans evengoed dat dat OP de trouwdag is. Dan kan 'n moeder kiezen tussen 'n huwende dochter of zoon die net vader is geworden. Sowieso geen fijne gedachte, ongeacht van wat ze kiest. 't Kan ook de afwezigheid betekenen van haar broer en schoonzus. Denk dat die blijdschap dus idd lichtjes kan overschaduwd worden.
Bij deze hoop ik dus met je mee dat 't beste scenario voor beiden gebeurt!

Wat dat andere betreft, wil ik niet veel over kwijt, familieruzies zijn altijd moeilijke en erg jammere dingen. Ik kan me ook voorstellen dat er misschien bij je aanstaande toch soms wat hoop is, of toch nog gevoel van verraad. 't Is zoals je zegt...'t is en blijft wel zijn vader. Misschien toch maar denken of hij hem dan toch niet uitnodigt. Wraak vergelden met wraak... daar werd nog niemand beter van. Sowieso ook praten met je broer en zijn zussen. Zij hebben eigenlijk niets misdaan, misschien was 't ook de bedoeling dat 't geheim bleef. Zoals iemand al zei, 't is niet omdat jullie contact verbroken hebben, dat zij dat ook doen. Je moet al verdomd koppig zijn en erg véél karakter hebben denk ik om contact te breken met je ouders, of 't goed is??? Dat zijn m'n zaken niet, maar ik kan alleen maar begrijpen dat mensen dat niet willen/kunnen/...
Wellicht was vader niet enige oorzaak van scheiding, vaak zat er dan toch al iets mis in het huwelijk. Anyway... succes!



evy
1-3-2009
 Meld misbruik23-2-2010 9:18:13

Meiske, niet gans de wereld draait om jou he!

Ook in mijn familie zijn er veel ruzies. Zelf hebben we al jaren geen contact meer met m'n schoonbroer en schoonvader. Lig ik daar wakker van? Nee hoor. Schoonbroer is ook opnieuw getrouwd. Wisten wij ook niets van hoor. Schoonzus was er wel, heb ik geen probleem mee hoor! En ook dat kwamen we nadien te weten.
Als jullie geen contact hebben met je schoonvader, wat is dan het probleem dat hij opnieuw trouwde? Jullie wilden hem toch ook niet uitnodigen.
En wat de zwangerschap betreft...tja, zoiets kan nu eenmaal. 't Kan net zo goed zijn dat de baby te laat komt en dat ze jullie dag wél nog meemaken. Ik ben bij beide kinderen overtijd gegaan. Op m'n broers huwelijk was ik 8,5m zwanger. Hij vond het super, heeft het nooit erg gevonden dat mijn bevallingsdatum vlakbij hun dag lag, nee, zo egoïstisch was hij niet. Was de baby er dan al? Ja, dan gingen we nog! Ben telkens maar 1 dag in het moederhuis geweest, ging perfect hoor.
Ik zie écht geen probleem hoor! Ja, een onvolwassen meid die denkt dat de ganse wereld aan haar gat hangt, dat is het grootste probleem hier! Cru gezegd misschien, maar wordt een volwassen!



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik23-2-2010 9:30:53

Amai, het is overduidelijk dat je op dit forum je hart ni mag storten want dan krijg je de volle laag.
Ik denk dat Ilse gewoon wat begrip en bevestiging zocht en geen nood had aan mensen die haar afbreken. Ok ze vroeg om raad maar soms is het beter niets te zeggen dan zo hard te zijn voor iemand.

Ilse, laat dit topic maar links liggen meisje want ik voel me al slecht in jouw plaats!



kristien
25-6-2010
 Meld misbruik23-2-2010 9:34:11

Ik begrijp wel dat het niet zo leuk is om te horen dat je broer en zijn zus er misschien niet zullen bij zijn op jullie huwelijk.
Ook ik vond het niet zo leuk dat mijn schoonzus is uitgerekend op de dag voor onze trouw, maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat zij dat echt niet express hebben gedaan. Ze vonden het trouwens zelf ook wel wat ambetant.

Mijn schoonbroer ging normaal rijden, maar daar hebben we nu een andere oplossing moeten voor zoeken, omdat we er niet kunnen op rekenen dat hij er zal bij zijn.

Al bij al hopen wij nu dat ze al bevallen zal zijn op onze trouwdag, zodat mijn schoonbroer er zal kunnen bij zijn, al is het maar gedeeltelijk, en eventueel zelfs schoonzus met baby.

Het is bij mijn schoonfamilie het eerste kleinkind, dus het zal ook voor de rest van de familie niet zo leuk zijn als die twee dingen samenvallen, want dan moeten zij inderdaad kiezen.

Nu sowieso zit je toch geen hele dag in de kliniek om naar die baby te kijken, en zal er altijd wel ergens een gaatje zijn om er eventjes naartoe te gaan!
Als het die dag geboren wordt zullen wij het trouwens ook pas zien na onze huwelijksreis, maar dat zijn allemaal geen drama's, en bij ons zijn de ego's denk ik niet groot genoeg om er een drama van te maken!



Kathleen
14-5-2010
 Meld misbruik23-2-2010 9:49:47

Ik ben het volledig eens met Hannelore. Dit forum dient inderdaad ook voor een stuk om je hartje te luchten, en als je zo wordt afgebroken, dan wordt je nog dieper gekwetst. Ik kan het weten toen ik hier enkele maanden geleden oa. een topic opende toen onze trouwringen foutief gegraveerd waren. Dus dames, wees een beetje lief voor elkaar. We zijn hier allemaal bezig om onze grote dag zo goed en plezierig mogelijk voor te bereiden. Opbouwende kritiek kan natuurlijk altijd, maar pas een beetje op met mensen aan te vallen.

Groetjes,
Kathleen
14.05.2010



Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik23-2-2010 11:18:23

Hey Ilse,
ik heb net alles gelezen hier en ja het is eigenlijk wel een beetje kinderachtig van je (hoewel de anderen hier wat overdrijven). Ik denk dat je gewoon schrik hebt om te falen in je huwelijk en dat je vriend spijt heeft van zijn verloren tijd met zijn vader.
Mocht ik in uw plaats zijn steun je vriend hierin en probeer hem die verbitterde gevoelens te laten verdwijnen, is niet gemakkelijk.
Een eerste stap zou zijn door hem WEL uit te nodigen op het huwelijk. Je zegt dat je vriend het stom vind van de verloren jaren, het lijkt me een uitgelezen moment om het bij te leggen. Laat die negatieve gevoelens en wees hierin de volwassenen die wel het lef hebben om hem uit te nodigen, ook al zijn jullie dat niet geweest. Ik vrees ervoor dat je vriend op de dag zelf daar toch gaat over piekeren en dat zou zonde zijn hé.
Anders een gesprek aangaan met zijn vader voor de trouw (hem persoonlijk uitnodigen ofzo) en het eens uitpraten.
Iemand moet de eerste stap zetten. Wie weet wil hij dat allemaal ook wel...
En, anders heb je het geprobeerd en kun je verder zonder die negatieve gevoelens en een zuiver geweten.
Zo zou ik dat toch aanpakken.
Relativeren. Ik hoop dat je me ergens verstaat.
Veel succces!



jill
30-6-2012
 Meld misbruik30-3-2011 15:16:04

@kathleen helemaal met je eens,
het is een forum iedereen mag zijn mening geven, maar je kent haar en de situatie niet.
Wees dan toch niet zo hard voor haar.
En die familie kwestie is voor de een gevoelig en voor de ander niet. Ik zie een deel van mijn familie al jaren niet meer, mij boeit dat ook niet. Maar voor een ander kan het wel pijn doen,, hou daar wat rekening mee.


De zwangerschap is natuurlijk mooi nieuws, aan de hand van wat je schrijft ben ik ervan overtuigd dat jij dat ook vind. Ik kan me voorstellen als ze dan net op jou trouwdag bevalt dat jij niet meer in de volle belangstelling staat omdat de mensen dan naar het kindje zullen gaan kijken en dan valt voor jou idd de magie er wat vanaf.
Ik zou het ook niet tof vinden moest ik onze dag delen met die dag nog een zwangerschap van mijn schoonzussen..
en eerlijk gezegd zullen heel wat mensen dat wel een beetje vervelend vinden
Veel mensen zouden er niets van zeggen omdat ze het niet durven,
ik vind dat je lef hebt om hier daar eerlijk over uit te komen, velen houden dat voor zich!

Maar natuurlijk kan je er alleen maar het beste van maken.
Veel plezier iig op je trouwdag en geniet er van!
En ik zou niet luisteren naar al die harde commentaren, ben je toch niks mee.

groetjes!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...