Nu Online
Momenteel zijn er 129 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

viering met of zonder eucharistie?

  19-2-2010 19:18:03
Wij zijn vandaag bij de pastoor geweest en hij zei dat hij nog zelden eucharistievieringen doet. De meeste koppels kiezen een gewone huwelijksviering omdat je die veel vrijer kan invullen (muziek, teksten, ...). Wat kiezen jullie?
Groetjes,

Benedikte
28-8-2010
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1193


kristien
25-6-2010
 Meld misbruik19-2-2010 19:59:24

bijna alle huwelijken die ik heb meegemaakt hadden een eucharistie. Wij doen dit echter niet omdat ik in een eucharistie vaak de boodschap ervan mis,en enkel de symboliek duidelijk is. Maar als jij dit niet hebt bij de eucharistie, vind ik dat je hier echt wel voor moet gaan. Ik heb van dat 'wordt niet veel meer gedaan' nog niets gemerkt, en toch al wel wat huwelijken gezien en gezongen...



Keshia
26-5-2018
 Meld misbruik19-2-2010 20:43:46

Hallo.

Wij hebben gekozen voor een woord- en gebedsdienst. Bij een eucharistieviering mochten we geen vrije teksten kiezen en de muziek moest ook religieus zijn.

Groetjes Keshia
17/07/2010



Melissa
30-7-2010
 Meld misbruik20-2-2010 8:46:50

Wij doen ook een woord- en gebedsdienst zonder eucharistie.
We vinden het veel te stijf en te lang met...



frida
6-2-2010
 Meld misbruik20-2-2010 9:59:12

Dag,

Bij ons was het zonder maar wel met een euchanische gebed ( onze vader). Wij hebben al de liedjes vrij mogen kiezen en er waren 4 personen die iets voorgelezen hebben.Wij vonden het echt een persoonlijk.

Groetjes Frida
6.2.2010



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik20-2-2010 13:32:53

Wij hadden wel een eucharistieviering, omdat we nu eenmaal de christelijke waarden belangrijk vinden, ook al gaan we zeker niet wekelijks, laat staan maandelijks naar de kerk. Dat hoeft ook niet. Je moet echt niet wekelijks naar de kerk te gaan om er wel waarde aan te hechten.
Wij hadden zelfs nog het drinken van de wijn (wat tegenwoordig écht niet veel meer voorkomt) waarbij het bruidskoppel drinkt van de beker.
Toch was onze viering superpersoonlijk, hoor! Eigenlijk is zo'n viering hetzelfde als een gebedsviering, alleen komt er de communie e.d. bij. Wij hebben ook al onze teksten gekozen met veel andere lezers dan enkel de priester, moderne muziek,...

Groetjes,

Véro



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik22-2-2010 12:34:58

Wij hadden een eucharistie viering. OK, een deel staat vast maar de rest hebben wij toch ook zelf kunnen invullen hoor.

groetjes, Carolina


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...