Nu Online
Momenteel zijn er 150 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Twijfels over feest

  17-2-2010 19:37:10
Dag medebruidjes en gommetjes!
Ik zit momenteel na heel wat voorbereidingswerk even in een dipje omdat (doordat mijn ouders onverwachts gaan scheiden) heel mijn planning in elkaar stuikt... nu ben ik bijvoorbeeld aan het twijfelen of ik niet te vlug ben meegegaan in het klassieke model, begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op heel het concept. Maar nu vraag ik mij af of een dansfeest dus wel echt nodig is. Zouden mensen een bbq en dessertenbuffet even leuk vinden als pas een kot in de nacht naar huis te gaan? Pfff ik weet het niet meer zenne... Wat denken jullie? Nog veel succes iedereen!

Saar
5-6-2010
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1732


Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-2-2010 19:46:33

Vraag je eerst even af: wat willen jullie zelf?! Het is jullie feest, dus jullie beslissen! Natuurlijk kan een bbq en dessertenbuffet even leuk zijn!

Grtz!

Véro



Dominique
26-6-2010
 Meld misbruik17-2-2010 20:33:40

Hey Saar,

ja, zo'n nieuws overvalt je natuurlijk wel! Laat het eerst overwaaien en overleg dan met je aanstaande ; hij kan er tenslotte ook niks aan doen maar mss wil hij toch nog graag z'n trouwfeest zoals hij het zich had voorgesteld. Zo'n dingen gebeuren nu eenmaal in een mensenleven.
Ik zou niks overhaast beslissen zodat je later ook geen spijt moet hebben van die beslissing. Maar het dansfeest schrappen, verandert dat zoveel aan de zaak ? Zal jij je dààrdoor gelukkiger voelen op je trouwdag, denk je ?
Probeer het voorval praktisch te bekijken, zoals een onvoorziene omstandigheid waarvoor je een oplossing moet vinden. Het is wel zo dat het om je ouders gaat en dit voorval je dus des te dieper treft. En dat zit natuurlijk zo moeilijk.
Maar til er niet te zwaar aan, het komt heus wel goed. Er zijn ergere dingen. Maar ik begrijp best je desillusie op dit moment.
Laat het maar effe stormen, daarna keert de rust wel vanzelf terug ;=)




Christa
11-6-2010
 Meld misbruik17-2-2010 20:53:36

Hallo Saar
Niet het leukste nieuws dat jij te horen kreeg van je ouders. Maar als nog niet alles geregeld is moeten jullie eens denken wat jullie echt zelf willen en verlangen van jullie mooiste dag. Wij hebben bewust gekozen om af te stappen van al dat traditionele gedoe. Wij trouwen alleen voor de wet, gaan 's middags eten met ouders, getuigen, broer en zussen en 's avonds geven we een receptie en walking-dinner voor familie en echte vrienden. Mijn vriend is geen danser en ik heb het zo niet voor drinken tot in de vroege uurtjes en de volgende dag een houten kop. Wij kunnen ons geld beter gebruiken en ons feest zal daarom niet minder leuk, prachtig zijn. Het is tenslotte de dag van jullie en jullie moeten er zich goed bij voelen en het ook allemaal bekostigen, en kritiek heb je toch altijd, maar het is vooral de positieve kritiek die je moet onthouden. Dus een BBQ bij prachtig weer zoals je het voorstelt zal zeker even aangenaam zijn en in de smaak vallen van mensen die echt om jullie geven.
Veel succes nog en dat jullie voor altijd gelukkig mogen zijn samen.
Christa



heidi

 Meld misbruik18-2-2010 7:59:49

je moet niet afgaan op wat je gasten zouden willen, je moet doen wat jullie willen. Wij wouden een klasiek trouwfeest met alles erop en eraan, je bent ervoor of niet. Maar we hebben ons zeker niet aangepast aan de mening van de gasten. Het is jullie dag...



veronique
13-9-2008
 Meld misbruik18-2-2010 9:48:26

Geen leuk nieuws van je ouders!
Maar het eerste (je ouders gescheiden) heeft toch niks te maken met het tweede (wel of geen dansfeest)?
Wij hebben het ook niet klassiek aangepakt: geen suite, mijn ma en pa zaten allebei bij respectievelijke familie en vrienden van hen, mijn man z'n ouders met hun vrienden. Zo dus geen pijnlijke toestanden aan tafel. Ze zijn natuurlijk wel al iets langer uit elkaar.
Voor je feest moeten jullie er zelf eens over denken. Hebben jullie een feestfamilie en fuivende vrienden waarmee jullie je goed amuseren? Of zijn jullie eender voor de kalme 'lounge'-sfeer? Je moet niet persé doen wat anderen van je verwachten, maar ik weet dat onze familie en vrienden heel erg ontgoocheld zouden geweest zijn als er geen echt dansfeest was geweest...
Laat het een beetje bezinken en praat dan eens met alle partijen!
Veel sterkte!



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik18-2-2010 14:03:50

Jammer v je ouders, veel sterkte alvast daarmee!
Wat je feest betreft moeten jij en je verloofde kiezen waar je u goed bij voelt. Ik heb ook de fout gemaakt van soms teveel aan anderen te denken, maar heb dan de klik gemaakt dat het ons feest is en dat we dus gewoon onze zin moeten doen!

Mij lijken beiden concepten leuk trouwens, dus ik zou me zowiezo amuseren:p



Saar
5-6-2010
 Meld misbruik18-2-2010 17:00:14

Bedankt allemaal voor de prettige reacties. Het probleem met de scheiding is dus gewoon organisatorisch omdat tussen het gemeentehuis en de viering 4 uur zitten, wij gingen dan de foto's maken terwijl iedereen (allez naaste familie) iets ging drinken en eten in onze tuin. Nu het volgende probleem: ze scheiden, het geld is op en dus moeten ze het huis verkopen... geen tuin dus en wat met het gat tussen die 2 evenementen? Ik ga het dit weekend eens bespreken met mijn verloofde... Buurman heeft al wel voorgesteld het bij hem te doen, maar daar voel ik me zo "fout" bij ... Knuffels!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...