Nu Online
Momenteel zijn er 145 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uintodiging zonder receptie of feest

  17-2-2010 12:27:07
Hey iedereen

Ik krijg van sommige mensen de vraag om hen een kaart op te sturen voor onze trouw. Dit zijn echter mensen die we niet uitnodigen op onze receptie of feest (collega's, mensen die ons kennen via werk etc).
Zouden jullie een kaart opsturen met de vermelding van de huwelijksviering maar dan zonder extra kaartje van de receptie of de feest?

Graag jullie mening.

groetjes
Kathleen

Kathleen
22-5-2010
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1607


Eva
10-7-2010
 Meld misbruik17-2-2010 13:12:50

Dag Kathleen,

Mag ik je een terugkerende vraag stellen?
Wil je daar het geld voor geven??

Want hoe je het draait of keert, die uitnodigingen kosten geld!
Wij maken een paar uitnodigingen extra, waar we dan geen kaartje bij steken voor receptie, avondfeest of fuif. Voor bvb op mijn werk, mijn vriend zijn werk, ...

Maar ik zou zeker geen verschillende mensen persoonlijk een kaartje sturen zonder hen voor een of ander uit te nodigen.

Eva

Eva



Kathleen
22-5-2010
 Meld misbruik17-2-2010 13:21:16

Hey Eva

Wij maken onze uitnodigingen zelf dus dat is niet echt het probleem.
Onze uitnodiging bestaat uit 3 kaarten, eentje met de namen en de datum, een tweede met de uitnodiging tot de huwelijksviering en de derde kaart is er eentje voor ofwel de receptie ofwel het avondfeest.
Ik zou bij die mensen dan gewoon kaart 1 en 2 geven. Heb vandaag die vraag gekregen van één van mijn leveranciers op werk.
Maar wat doe je dan hé?
Heb ook heel veel collega's dus ik kan ze niet allemaal uitnodigen maar sommigen willen wel naar de mis komen....
Beetje dilemma



kristien
25-6-2010
 Meld misbruik17-2-2010 14:07:58

wij maken onze kaartjes zelf, en hebben 3 verschillende teksten vanbinnen. Mensen die niet zijn uitgenodigd op receptie, eten of avondfeest krijgen wel een kaart voor de viering. Doodgewoon omdat we hen wel graag bij de viering zouden hebben, of ter kennisgeving.
groetjes!



Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik17-2-2010 14:08:01

Is er geen algemeen prikbord op je werk ofzo waar je de uitnodiging kan hangen? Zodat iedereen wel weet wanneer je trouwt, maar geen afzonderlijk kaartje moet krijgen?



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik17-2-2010 14:37:04

Hier bij ons is het idd de gewoonte bepaalde mensen enkel de "huwelijksaankondiging" te sturen. Dus de kaart zelf waarop vermeld wordt dat we gaan trouwen en wanneer de mis is. Wij sturen deze naar bv buren, sommige vrienden en collega's ouders.
Ik moet er wel bij zeggen dat wij geen receptie geven en ons feest enkel voor naaste familie en beste vrienden is.
Op deze manier willen wij bepaalde mensen toch laten weten dat we trouwen en hen uitnodigen voor de mis.
We steken bij deze mensen uiteraard wel geen briefje met onze huwelijkslijst, hoewel ik zeker weet dat sommigen zowiezo iets gaan willen geven.



Lien
16-2-2008
 Meld misbruik17-2-2010 15:01:10

DAt is iets regiogebonden... Wij hadden dat ook. Mijn man is van Vlaams-Brabant en daar is dat gerbuikelijker dan Oost-Vlaanderen. Wij drukten sowieso aparte receptie uitnodigingen of avondfeestuitnodigingen en hebben gewoon een derde druk gedaan met enkel de vermelding van de mis (wij gaven wel een receptie aan de kerk).



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-2-2010 15:56:23

Wij deden dat niet. Ik vind dat zo raar... Want waarom wil je die mensen dan precies bij je in de kerk? Ze mogen naar de kerk komen, maar niet op je receptie of het feest?! Sorry, maar dat vind ik héél raar. Ik zou de mensen dan eerder mondeling inlichten.
B.t.w. er zijn altijd mensen die zichzelf uitnodigen... Vriendinnen van vroeger op de middelbare school of zo, maar waar je totaal geen band meer mee hebt... Dat hadden wij ook, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht hen een uitnodiging te sturen. Er zijn grenzen... En mensen dan een uitnodiging sturen zonder uitnodiging voor receptie of avondfeest vind ik persoonlijk het nog eens onder hun neus wrijven dat je trouwt, maar dat ze niet zijn uitgenodigd op het feest...
Dus nee...

Groetjes,

Véro



veronique
13-9-2008
 Meld misbruik18-2-2010 10:07:15

Wij hebben ook die vraag gehad, vooral van oudere mensen en verdere familie. Wij hebben dus wel 'huwelijksaankondigingen' -dus zonder uitnodiging- uitgedeeld en één op het werk bij m'n ouders gehangen. Zoveel kost dat dus niet (en wij hadden vrij dure kaartjes). Veel van die mensen hebben een kaartje gestuurd met gelukwensen en zelfs een kadootje. Maar daarvoor doe je het dus niet, de mensen weten eht gewoon graag en zijn met ons begaan of sommige zien gewoon graag kaartjes. Wij hebben er veel dank voor terug gekregen! Anders zou het precies zijn of we stellen hun gelukwensen niet op prijs.
En 't is niet omdat iemand je aan de kerk of stadhuis zonder uitnodiging komt gelukwensen, dat ze het in je neus willen wrijven dat ze geen uitnodiging gekregen hebben hé, er zijn nog mensen die gewoon het beste wensen voor een ander.
Mensen beseffen toch wel dat je niet iedereen kan uitnodigen, dus waarom zou je hen geen plezier doen met een kaartje?
Veel succes,

een andere Véro



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...