Nu Online
Momenteel zijn er 184 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zilver of witgoud

  12-2-2010 16:44:06
Hey,

Ik zit met een dilemma. Deze week hebben we de prijs ontvangen van onze ringen, er zit wel een heel groot verschil tussen de prijs voor een zilveren ring of een witgouden ring. We wilden oorspronkelijk een witgouden ring, maar dit ligt helaas buiten ons budget. De prijs van de zilveren ring is dan natuurlijk mooi binnen budget.

Er zijn echter wat twijfels omdat enkele vrienden en familie zegen dat we later spijt zullen hebben omdatwe zilver gekozen hebben.

Maar zit er nu zoveel verschil tussen goud en zilver? Een klein dilemma dus, maar over iets heel belangrijk.

groetjes
eva

Eva
10-7-2010
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 2344


Maureen
11-9-2010
 Meld misbruik12-2-2010 16:55:42

Hallo

Wij gaan ook zilveren pakken en het maakt ons helemaal niet uit wat iedereen zegt.
Wij willen ook niet teveel geld uitgeven aan ringen want als je ze verliest heb je er des te meer spijt van als ze enorm spijt van (mijn verloofde heeft al eens een ring verloren in het zwembad en wilt dus liever geen al te dure ring meer).

En trouwens het is jullie keuze en niet die van de familie hé.

Groetjes
Maureen
11/09/2010



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik12-2-2010 16:57:52

Hey Eva

Een vriendin van mij werkt voor een juweliersketen (nu ja werkt, haar vader is de grote baas en zij zal het ooit overnemen), en ik heb haar dezelfde vraag gesteld. Volgens haar blijft witgoud op termijn veel langer mooi en zij raadde mij absoluut af zilver of staal te kopen. En ze zegt het ni voor 't geld want we krijgen een mooie korting cadeau:-)



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik12-2-2010 17:00:59

Maar Maureen heeft wel een punt me dat verliezen! Als we de volle pot moesten betalen zou ik toch ooj even slikken denk ik.



Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik12-2-2010 17:12:30

wij geven liever ook niet te veel geld aan onze ringen en kiezen dus ook voor zilver. mijn vriend is al gene ringendrager, en ik ben verpleegster dus mag ze niet dragen voor mijn werk.. waardoor de kans op verliezen al groter is. Het is toch niet de ring die jullie trouw moet maken. Het is enkel een symbool, maar het is de liefde dat telt xxxx veel succes



Vanessa
24-10-2021
 Meld misbruik12-2-2010 17:20:53

zilver wordt op termijn zwart en heeft toch veel onderhoud nodig (regelmatig met het juiste product poetsen). Als je een zilveren ring constant aan hebt, kan deze zelfs zwart-groen afgaan op de huid.
Goud is veel duurzamer. Maar normaal gezien kan je aan een schappelijke prijs ook wel mooie gouden ringen vinden.
Maar ieder zijn mening natuurlijk hè.

Veel succes!



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik12-2-2010 18:45:23

Als je jouw ring dagelijks draagt, gaat die echt niet af en is daar ook geen onderhoud aan zoals Vanessa zegt (heb je trouwens ook met een gouden, als je die lang niet draagt wordt die ook dof en moet je die opblinken met een speciale doek).
Wel is het zo dat zilver (en goud trouwens ook, maar minder snel) vervormd aan je hand. Zo heb ik al zilveren ringen die helemaal krom zijn van het dagelijks dragen.
Wij hebben stalen ringen (zien er uit als zilver). Nadeel: je kan hem niet meer vergroten of verkleinen. Voordelen: hij is zo goed als onbuigzaam, de 'tekening' erin zou langer meegaan (wij hebben er met mat en blinkend en deze zouden zo blijven, bij edelmetalen zie je minder lang onderscheid hiertussen) en de goedkope prijs! (wij waren +/- 200 euro kwijt voor onze beide ringen en bij mij zit er nog een steentje in).

Groetjes,

Véro



Annelies
18-9-2010
 Meld misbruik12-2-2010 18:51:07

Hey Eva

Ik zou zeker geen zilver nemen hoor, ik zie dat aan mijn 'goedkopere' ringen in zilver dat deze na een paar maand lelijk komen. Voor mijn trouwringen zou ik dat zeker niet willen hoor! Wij hebben de onze besteld bij Fede in Izegem, je moet ns kijken naar hun site de prijzen zitten een stuk lager omdat ze rechtstreeks verkopen.

Veel succes in jullie verder zoektocht!



Mila
5-6-2010
 Meld misbruik12-2-2010 18:54:07

Zilver komt echt lelijk na een tijd. Het zou zelfs nooit in mij opkomen om zilver te nemen. Ik draag er dan nog liever geen.



Wendy
28-5-2011
 Meld misbruik12-2-2010 19:10:09

Wij kiezen zelf voor witgouden ringen. Een trouwring draag je toch voor de rest van je leven. Dus wil ik niet dat die er na een paar jaar niet meer zo mooi uitziet.
Ik zou dan persoonlijk ook eerder kiezen voor titanium. Blijft veel langer mooi. Enige nadeel is idd dat ze niet kunnen aangepast worden (groter of kleiner).



sandra
19-12-2010
 Meld misbruik13-2-2010 1:56:30

Hallo ,

Het klopt ! Zilver gaat na een tijdje verkleuren.( Jammergenoeg)
Ook onze juwelier had het ons afgeraden zilver of staal te nemen.
Wij hebben onze ringen in het witgoud .
Voor beide ringen hebben wij slechts 450 euro betaald .
Goedkoop ? ja inderdaad.
WIj hadden de gouden trouwringen van mijn man zijn ma en pa die jammergenoeg gestorven zijn nog liggen.
Deze hebben wij binnen gebracht bij onze juwelier en deze heeft hij dan laten vervaardigen in witgoud .
We hebben nog een ietsie pietsie goud moeten bijkopen omdat mijn man een bredere en dikkere ring wou .
We zijn zeer tevreden over onze ringen en hebben nog een grotere emotionele waarde aangezien ze van mijn/zijn overleden (schoon)ouders zijn .
Zodus , mocht je nog "oud" goud liggen hebben dat je niet meer draagt , dan zou ik eens gaan informeren bij je juwelier.

Succes nog.



dominique
7-5-2010
 Meld misbruik13-2-2010 12:00:34

Hoi Eva,
wij kiezen toch voor zilveren trouwringen. We hebben ook hard getwijfeld maar uiteindelijk zijn we toch voor zilver gegaan. Waarom juist? Wel wij willen beiden een vrij zware ring en dan is dit echt niet te betalen in het witgoud.

Iedereen heeft ons dit ook afgeraden maar ik draag al jaren zilveren juwelen en heb nog nooit een zilveren ring gehad die zwart werd. Ja dit gebeurt wel als je hem lange tijd laat liggen maar dan poets je ze eventjes en ze zijn zoals nieuw!

Ik zou doen waar je je zelf het beste bij voelt en ik zou geen gouden ringen nemen als het financieel te duur wordt! Maar dit is natuurlijk ieder zijn eigen keuze.

Groetjes

Dominique



sofie
24-10-2009
 Meld misbruik13-2-2010 12:39:40

kijk in de eerste plaats naar de andere juwelen die je ,al dan niet , draagt, ik draag overwegend zilver en we hebben dan ook voor witgoud gekozen.



Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik13-2-2010 14:00:15

het feit dat zilvere sieraden bij sommige mensen afgaan, heeft alles te maken met de PH waarde van de huid. die is individueel verschillend, als je dus al zilvere juwelen hebt gehad en daar geen hinder van hebt ondervonden, zou ik mij daar al zeker geen zorgen over maken.xxxx



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik14-2-2010 8:57:34

ik zou 100% zeker voor goud gaan!

Je trouwdag zelf is na 1 dag voorbij, die ring draag je je hele leven.

Als ik op iets niet wou besparen was het de ring



jessie
24-7-2010
 Meld misbruik14-2-2010 18:43:10

hey,
wij hebben witgoud genomen nu echt goedkoop is da nu niet, maar sorry zou geen zilver willen.
wij hebben nog juist geen 1000euro gegeven voor de 2 en denk wel da het een ring is dat je voor je leven hebt en dat kan je van zilver niet zeggen heeft ook geen waarde!
die van ons zijn van de nieuwste collectie zelfs dus dan kan je niet klagen voor nog geen 1000 euro! verbruggen als er eentje bij u in de buurt is zeker gaan kijken!
grtjs jessie



Melissa
13-8-2010
 Meld misbruik14-2-2010 20:11:08

Wij gaan voor Titanium. Ik vind wit-goud ook duur en mijn vriend weet niet eens of hij het wel gaat dragen. Voor mij is het meer een "symbool" ik draag al een witgouden ring die ik van hem heb gekregen en dat is voor mij voldoende ;-) Bovendien heb ik al heilige schrik om die te verliezen, laat staan dat ik die zorgen om 2 ringen moet hebben :-)

Je moet doen wat je wil, ik heb met zilveren juwelen geen nare ervaringen dat ze zouden afgeven ofzo...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...