Nu Online
Momenteel zijn er 175 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rekeningnummer???

  10-2-2010 7:23:53
Hallo,

Als cadeautip schrijven we op onze uitnodigingen dat we al alles hebben en daarom graag een centje willen voor een reisje.
Schrijven jullie je rekeningnummer er dan bij????
Op zich zou het wel moeten, want storten is wel handiger ipv iedereen die een envelopje meeneemt op de huwelijksdag zelf.
Maar komt dat niet onbeleefd of dwingend over?
xxxxxxxxxxx

Sophie
22-5-2010
Meld misbruik



Reacties: 28 | Gelezen: 1295


Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik10-2-2010 7:53:33

hey, dat vind ik zelf ook wel altijd zo raar. Enfin, modernere mensen vinden dat normaal, ik heb er zelf ook geen moeite mee als 't nog maar omschreven staat als cadeauTIP en niet iets wat moet. Heb hier 'n uitnodiging en daar staat alleen 'n enveloppe op en rekeningnummer, niets erbij. Is toch gortig?

Had volgend rijmpje al gevonden die'k wou gebruiken, misschien wat meer aangepast aan onze situatie, uitnodigingen zijn nog niet eens in ontwerpfase, dus tekst komt later. :)

Uw aanwezigheid en lach zijn genoeg
maar omdat iemand zich afvroeg
wat ons het meest van pas zou komen,
wel: een centje voor het huis van onze dromen.

-Maar je kan woordje "het huis" wel vervangen door "de reis" hé?-



Els
29-5-2010
 Meld misbruik10-2-2010 8:02:02

Dag Sophie

wij gebruiken een envelopje als cadeautip ipv ons rekeningnummer. Ik vind dat, als je je rekeningnummer opgeeft, de gasten precies verplicht zijn om bij het feest ook nog iets te geven, anders staan ze daar met lege handen. Zo voel ik het toch aan.
In ons rijmpje staat ook vermeld dat we liever geen bloemen krijgen, aangezien die tijdens onze reis toch maar verwelken, maar kan er even niet opkomen hoe het precies gaat.

groetjes
Els



Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik10-2-2010 8:47:20

wij woonden al 2 jaar samen toen we trouwden en hadden dus ook geen list meer.
bij ons stond : vrijblijvende cadeautip "evenlopje" - rekeningnummer
geen slechte reacties of zo op gehad en veel van onze vrienden hebben het ook zo gedaan.



monica
22-5-2010
 Meld misbruik10-2-2010 9:45:48

ik vind dat helemaal niet "gortig".
wij gaan het ook doen. Ik heb alles al en ik neen, ik wil echt niet zo'n rijmpje verzinnen om het "niet gortig" te laten overkomen..
iedereen zijn smaak, maar ik hou het liefst eenvoudig.
dit is toch echt wel 21ste eeuw, dan moet dat kunnen!



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik10-2-2010 9:56:36

@Monica, lees alles deftig ipv half en reageer dan furieus als daar aanleiding toe is. ;)



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik10-2-2010 9:58:24

Nog eens: als er al woordje of iets dat refereert naar 't feit dat 't 'n cadeauTIP is, vind ik 't ook kunnen. Maar op die uitnodiging stond gewoon 'n enveloppe en rekeningnummer, dat vond ik toch net erover. Laat de mensen nog denken dat 't "geen verplichting" is.



Laura
11-7-2009
 Meld misbruik10-2-2010 10:41:50

Hey

Wij hadden een leuk rijmpje, iets met ons spaarvarken dat nog veel te mager was of zoiets. en dan ons rekeningnummer.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je het erop zet. Ik vind het onbeleefder als je zonder kado aankomt, waarom zou je dan geen tip geven. Mensen apprecieren dat echt wel hoor.

Groetjes, Laura



Griet
27-3-2010
 Meld misbruik10-2-2010 11:00:34

we hebben een leuk rijmpje gezet, vonden dat toffer overkomen, het rijmpje was: mocht u ons met iets leuks willen verrassen, dan hopen we dat het in ons spaarvarken zal passen, met daaronder ons rekeningnr. de uitnodigingen zijn nog maar een week op de post en we krijgen nu al geld binnen op de rekening wat wel handig is aangezien je de meeste rekeningen VOOR de dag zelf moet betalen é.

groetjes
griet



Leen
26-6-2010
 Meld misbruik10-2-2010 11:03:57

Hey Sophie,

ben het volkomen eens met Kathleen. We mogen dan in de 21e eeuw leven, daarom is het niet zo dat een zekere vorm van respect niet langer nodig is. Je "eist" geld van iemand (want je "vraagt" het nergens) en dat moet zomaar kunnen omdat het de 21e eeuw is ??? Toe maar ! Dat noem ik niet ' de zaken liever eenvoudig houden'. Wie vindt dat ik zonder meer maar op haar rek.nr 'moet' storten, krijgt van mij een even kort en onbeleefd antwoord terug, ook zonder uitleg. Want wat de bruid zich mag veroorloven, mogen de gasten dan toch ook ?...

Maar grappig genoeg kreeg ik het najaar een uitnodiging waarop stond : "Al zijn we dan een prinsenpaar, ons kasteel is nog niet klaar" met een smiley ernaast en daaronder een icoontje van een envelop + rekeningnummer.
Wel, dat is helemaal NIET hetzelfde als helemaal géén tekst en alleen maar een rekeningnummer. Op mij komt dat over als : "Ik ga er geen woorden aan vuil maken : stort hier nu maar !"

Als je jezelf afvraagt of het niet dwingend of onbeleefd overkomt, bewijst dit dat je zelf twijfelt. Als je je er niet goed bij voelt, doe het dan niet en zorg voor een tekstje of rijmpje. Verplicht mensen niet want dan komen ze in opstand.



Nele
10-7-2010
 Meld misbruik10-2-2010 11:27:35

Ik vind dat je daar niet in mag overdrijven. Die mensen die dat erop hadden gezet, hadden daar waarschijnlijk niet eens bij nagedacht of dat dat onbeleefd overkwam. Op alle uitnodigingen die ik al ooit heb gehad stond een enveloppe of een rekeningnummer en ik kan mij echt niet herinneren of daar dan ook overal een rijmpje of cadeautip bij stond.
Het is echt niet zo dat ze door daar een enveloppe of rekeningnummer bij te zetten en verder niets, geld eisen. Het is uiteindelijk de normale gang van zaken dat er bij een huwelijk iets gegeven wordt. Ik vind niet dat daar hypocriet over gedaan moet worden. Als iemand van jullie gasten niks zou geven (hoewel het dus vrijblijvend is) zouden jullie daar achteraf ook over roddelen dat dat toch onbeleefd is en dat dat toch iets is wat je niet doet. Ik vind persoonlijk dat je die mensen dus niet zo snel moet aanvallen, ze wilden gewoon, net als jullie allemaal, ene tip geven. Niemand bedoelt dat slecht en ik vind dat iedereen zijn ding mag doen.

Groetjes,
Nele



Sophie
22-5-2010
 Meld misbruik10-2-2010 11:31:20

Holala vele reacties ;-)

We gaan een leuk rijmpje maken met ons rekeningnummer erbij.

Zo komt het hopelijk bij niemand verkeerd over. :-)



Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik10-2-2010 11:56:29

Hoi hoi, ik denk dat de gast zelf wel gaat bepalen wat hij of zij wil doen. Ik denk dat ook al staat er een rekeningnummer, dat er toch velen zullen zijn om met een enveloppe af te komen. Ik zou dat ook doen omdat ik het raar vind om met lege handen te komen of een kaartje met niets in.
Ik vind een rekeningnummer meer iets voor familie. Ik zou ze er alletwee opzetten met of zonder tekst. Vind het zeker niet onbeleefd om in deze moderne tijd met al die soorten media om kort en bondig te zijn met 1 enkel klein verzoekje of rijmpje.
Zo van die lange rijmen vind ik absoluut passé en saai.
Heel veel succes met jullie aanstaande huwelijk.
Groetjes.



Dorien
10-7-2010
 Meld misbruik10-2-2010 12:29:33

Hey,

Wij gaan ons rekeningnummer ook op de uitnodiging zetten. Maar mss met soort van 'tip' voor of een kort rijmend zinnetje. Puur de rekeningnummer zou ik nooit doen, maar ik vraag me af of er mensen zijn die dit wel doen?
En over 'met lege handen naar het feest gaan'. Wij zijn twee jaar geleden naar een trouwfeest geweest. Hadden de dag ervoor geld op hun rekening gezet en op de feest zelf een kaartje afgegeven met het afschriftje ertussen. Zo los je het gevoel van met lege handen naar een feest komen wel op.

Niet te veel bij nadenken. Sommige genodigden hebben écht geen idee wat te kopen en kopen dan zomaar wat dingen bij elkaar. Is vooral als je veel jeugdige vrienden hebt. Dan krijg je tegen 's avonds zo een verzameling aan dure ballonnen en gadgets (wat wel leuk is om eens te krijgen, maar niet een hele hoop bijeen) en dat vind ik persoonlijk zonde van het geld voor die genodigden zelf. Het heeft hen ook heel veel gekost en je bent er uiteindelijk toch niet veel mee.
Ik heb er zelf geen probleem mee een rekeningnummer te zien op een uitnodiging ;-)

Groetjes,
Dorien



monica
22-5-2010
 Meld misbruik10-2-2010 13:56:11

@kathleen

Ik denk dat het furieuzer overkomt dan bedoeld was, Kathleen. MIjn excuus als je je beledigd voelt. IK probeerde gewoon jouw woordkeuze te hergebruiken en mijn mening weer te geven dat ik vind dat het wel kan om je rekeningnummer te plaatsen als er inderdaad bijstaat cadeauTIP.
Het maakt duidelijk dat het niet hoeft, maar mag. Maar ieder zijn mening, ik respecteer de jouwe zeker en vast.
Enfin, even goei vrienden :-)



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik10-2-2010 14:13:18

Sorry maar allemaal zever hé. Is er hier echt iemand die kan zeggen : Wah, dat geld hoeft voor mij niet. ?!? Ik denk het niet hoor. Of er nu tip, een rijmpje of niets bijstaat, het komt toch allemaal op het zelfde neer hoor.

Wij hadden een rijmpje: Voor ons liefst geen bloemen of geschenken maar aan een centje mag je altijd denken. Awel dit is blijkbaar ook grof overgekomen bij sommige mensen. Hoewel dit niet zo bedoelt is. De meeste vonden dit heel goed maar toch een veneige opmerking gekregen toen ze het kaartje afgaven: ja bloemen mocht niet hé(niet voor te lachen dat dit werd gezegd, echt wel serieus gemeend) Niks aan te doen hoor.

groetjes, Carolina



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik10-2-2010 14:39:34

Wij hadden ook heel eenvoudig: cadeautip: envelopje of rekeningnr. Onze uitnodiging begon al met een poëtisch zinnetje. Het zinnetje om hun aanwezigheid te bevestigen was op rijm. Op den duur heb je enkel maar rijmpjes...
Trouwens: een rekeningnr noteren moet je gewoon doen! Wij hadden ons hele feest terugbetaald met onze geldcadeaus. Ik mag er niet aan denken dat ik dat allemaal cash mee zou moeten nemen naar huis en thuis nog enkele dagen moeten bewaren (banken zijn niet open in de weekends!). Brr!

Groetjes,

Véro



Kathleen
14-5-2010
 Meld misbruik10-2-2010 14:48:03

@Carolina

Ik durf hier met het hand op het hart zeggen dat wij geen geld, neen zelfs geen cadeaus hoeven. Wij wonen al 4 jaar samen en hebben zo goed als alles wat we nodig hebben. En voor datgene dat we nog graag zouden hebben, zullen we wel gaan werken. Ook voor onze huwelijksdag hebben we zelf gespaard.
Wij hebben het als volgt op onze uitnodigingen gezet:
"cadeau-tip: een tuiltje zonnestraaltjes, een envelopje met jullie beste humeur, ... Kortom, iets waardoor hiet voor iedereen een leuke dag wordt!"

Tuurlijk zullen de mensen iets meebrengen. Maar wij nodigen hen niet uit met de bedoeling er iets voor in de plaats te krijgen

Kathleen
14.05.2010



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik10-2-2010 15:54:49

@Carolina: Ben 't grotendeels eens met m'n naamgenoot. Ik HOOP er wel op, want 't is toch erg dure aangelegenheid, maar dat is nog iets anders dan het echt te verwachten ook.
Denk dat je daarvoor niet de mensen hoeft uit te nodigen, want in eindbalans heb je altijd meer uitgegeven dan ontvangen (denk ik?), elke gast vraagt toch catering/bedankje/uitnodiging/misboekje. Als je zo de totaalprijs berekent per persoon en wat je gemiddeld terugkrijgt per persoon.. dunno.

En ja, sommige mensen zitten er zodanig warmpjes bij of zijn zo altruïstisch dat ze niet hopen op dat geld, daar reken ik mezelf helaas niet bij. :)

@ Monica: Ook mijn excuses dan. :)



Friedl
2-7-2010
 Meld misbruik10-2-2010 17:19:55

Wat ik me nu afvroeg... Komt het dan niet voor dat er mensen zijn die niets geven ? (Omdat je er dan van uitgaat dat ze iets op je rekening gezet hebben, ofzo)



kristien
25-6-2010
 Meld misbruik10-2-2010 18:41:38

heb zelf al veel uitnodigingen met enkel envelopje en daarachter rekeningnummer gekregen, vind daar helemaal niks dwingend of gortig aan, zo weet ik teminste dat ik geen zoektocht moet aangaan naar iets voor hun huis bv waar ze dan toch niks aan hebben omdat ze al iets soortgelijks hebben.

Wij hebben staan: tip: 'we hebben al honderden potten en pannen, maar nog zoveel andere plannen...'en dan ons rekeningnummer.

Dat zinnetje moet niet voor mij, maar ik weet dat mensen anders afkomen met een waardebon van één of andere winkel omdat dat toch anders is dan geld geven.
en wij kopen niet per sé in die winkels waarvan die bons dan zijn, of willen gewoon graag andere dingen doen met het geld :)



sarah
12-6-2010
 Meld misbruik10-2-2010 19:19:54

Ik vind dat beiden moeten kunnen : een envelopje met rekeningnummer, of een tekstje met daarna envelopje.
Er is niets mis met enkel een envelopje, maar een rijmpje ervoor maakt het volgens mij iets feestelijker op de uitnodiging.



Ellen
26-6-2010
 Meld misbruik10-2-2010 21:47:49

Wat Friedl zegt vraag ik mij ook af. De bomma van mijn vriend vertelde dat ze ook pas een trouwfeest had meegemaakt, de mensen hadden ook hun rekeningnummer vermeld en er waren mensen bij die niets hadden gestort en toch naar het feest kwamen. Ik vind dat wel durfen en had zoiets ook nog nooit gehoord! Maar ze zei wel tegen ons zet er alleen maar een envelopje op ipv je rekeningnummer erbij. Nu ben ik nog aan het twijfelen. Oké je geeft natuurlijk geen feest om te krijgen maar omdat je dit graag wilt doen, maar het kost toch wel allemaal een hoop geld en we hopen toch met onze cadeau's terug een beetje uit de kosten te geraken! Wat denken jullie ervan?
groetjes ellen



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik11-2-2010 8:10:31

Dat zijn volgens mij dan toch mensen die je niet meer ziet, anders is 't nog extra lef hebben. Trouwens, mensen kunnen ook redeneren dat je pas iets overschrijft dag zelf of erna. Vind 't raar, maar wel leuk ;) , als mensen al geschenken zouden geven voor je nog maar getrouwd bent, of dat nu geld is of een voorwerp.
Als ze ook daarna niets overmaken/geven/... dan kan je je nog steeds de vraag stellen of dat wel komt door dat rekeningnummer. Misschien zouden ze dan nog steeds niets gegeven hebben, vinden ze dat niet nodig ofzo? Ik kan voor mezelf toch ni voorstellen dat ik mensen waar ik uitgenodigd ben, niets zou geven en dat ik me er nog op m'n gemak bij voel als ik hen nog eens tegenkom. Mensen die je uitnodigt, zijn dan ook al geen vage kennissen, dus zou je toch denken dat je niet dat soort situaties tegenkomt?



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik11-2-2010 9:59:52

Ik zou er zelfs nog ni bij stilstaan "oh nee daar staat gewoon een envelopje op, hoe onbeleefd". Is toch normaal da je cadeau geeft en vandaag de dag zeer normaal da je geld stort. Ik zou mij er totaal ni druk om maken als ik zo'n uitnodiging krijg hoor.
En mensen die geen geld willen geven, die moeten dan maar iets anders kopen he.

Bij ons zal er ongeveer het volgende staan:
"Cadeautip:
- "envelopje" om onze droomreis te waar te maken
of
- huwelijkslijst bij "naam winkel".

Genodigden die echt zo moeilijk doen over een envelopje mogen van mijn part al thuis blijven hoor. Ik snap echt niet waar sommigen zich zo druk om maken.




Tine
28-8-2010
 Meld misbruik11-2-2010 10:17:35

@Friedl: mijn schoonzus is vorig jaar getrouwd en hadden ook hun rekeningnummer op hun uitnodiging staan. Zij hadden heel wat 'maten' van hun sportclubs gevraagd en blijkbaar zijn er daar verschillende koppels die gewoon niks hebben gegeven, maar wel met z'n tweeën naar het avondfeest zijn gekomen! dat waren jonge mensen, maar toch...als je een beetje je wereld kent, weet je toch dat je dat niet doet hé?



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik11-2-2010 21:13:41

Wij hadden niks gekregen van de broer en zus van m'n man. Nog geen kaartje?!? Ik had alle kaartjes in een mandje op tafel gezet. Toen mijn schoonmoeder langskwam vroeg ze allemaal kaartjes... Mijn ventje heeft het toen aangehaalt dat hij niks van z'n broer en zus had gehad. Een week later stond er geld op de rekening hoor. Mijn schoonmoeder is nog een kaartje gaan kopen??? Ze waren het vergeten?!? 140 man dat er aan denkt behalve zij???? 1 koppel heeft ook wel pas een week na de trouw geld gestort, vond ik ook wel raar. Maar langs de andere kant hebben wij door de rekening nummer erop te zetten wel geld gehad van mensen die niet konden komen.

groetjes, Carolina



Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik12-2-2010 8:54:22


Ik lees hier de meest uiteenlopenden dingen...
De ene vindt het raar om al voor de feest geld te krijgen en de andere vindt het dan weer raar dat het pas na de feest komt...
Weet je wat ? We zijn 2010 en ja 10 jaar geleden had ik mij ook geergerd aan rekeningnummers en envelopjes op uitnodigingen, maar vandaag is het al zodanig ingeburgerd dat de meeste mensen het zelfs normaal vinden.
Bij ons stond VRIJBLIJVENDE CADEAUTIP.
Zo konden ze zelf kiezen, storten, envelop of iets anders of niets.
We hebben veel stortingen gehad, veel envelopjes de dag zelf en veel bloemen, mn mooie orchideen en een drietal cadeaus.
Dus de mensen hadden de keuze en ze kiezen bijna allemaal om een bijdrage te geven.
Geloof me of niet, maar vanaf de dag dat we verloofd waren wilde ik ook een lijst want ik vond het niet kunnen, geld vragen.
Aangezien we al 2 jaar samenwoonden en dus echt alles al hadden, ook degelijk servies etc, konden we enkel op onze lijst nog mooie wijnglazen zetten.
Dat als keuze voor in totaal 300 genodigden (receptie en avond) vond ik dan weer niet kunnen...
Degenen die er eerst bijwaren konden dan nog kiezen van de lijst, maar dat gingen er echt niet veel zijn, dus hebben we dan maar beslist om vrijblijvende cadeautip met envelopje en rekeningnummer te zetten.
Dit stond onderaan op onze uitnodiging en weet je dat er verschillende mensen zelfs gebeld hebben om te vragen waar ons rekeningnummer of zo stond...
Om maar te zeggen hoe de perceptie is. Het is makkelijk voor velen om geld te geven.
En dit is nu echt puur persoonijk : door er een rijmpje bij te zetten vind ik dat je alleen maar accentueert dat je enkel geld wilt. Maak daar zoveel poespas niet rond zet er vrijblijvend bij en de mensen kunnen dan hun zin doen.

groeten



Ann
9-6-2012
 Meld misbruik18-6-2011 15:16:40

Ach ja, er kan over gediscussieerd worden, maar ik weet wel dat er bij ons ook een rekeningnummer op de uitnodiging komt. (wonen nu al 10 jaar samen, twee kindjes, eigen huis dat bijna afgewerkt is, dus van huisraad etc... niets meer nodig).
En er zullen ongeveer 130-tal genodigden zijn.
Bij buren van ons (die verleden jaar getrouwd zijn) hebben ze diezelfde nacht/ochtend proberen in te breken.
(inbrekers weten nu eenmaal wanneer er iemand getrouwd is, en weten dan dat er wel eens kans is op veel geld in huis de dag erna)
Ik zou mij er ook niet goed bij voelen hoor, al dat geld in huis!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...