Nu Online
Momenteel zijn er 202 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

embossing ?

  10-11-2005 14:18:47
Hallo iedereen

op een andere trouwsite kwam ik de term 'embossing' tegen bij het ontwerpen van een uitnodiging.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit in zijn werk gaat ?

groetjes

Lien

Lien
26-5-2006
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 732


Tine
6-8-2005
 Meld misbruik10-11-2005 16:33:19

Het is een knutseltechniek. Je hebt er embossing-plaatjes en -pennen voor nodig... (en ev. een lichtbak). Het plaatje, met figuur in leg je op de lichtbak, het blad waar de figuur op moet komen leg je met de goede kant naar beneden, en de druk je met de pen de vorm van de figuur erin... Zo komt dat figuurtje uiteindelijk bovenop je kaart te liggen. Kan je heel mooie dingen mee maken. Loop misschien eens een knutselwinkel binnen, dan kan je eens zien of het iets voor jou is... het is best een makkelijke techniek !
Groetjes,



Els
1-4-2006
 Meld misbruik10-11-2005 17:09:51

Hey,

enkele topics geleden heb ik dit woord ook gebruikt, want wij hebben onze uitnodigingen ook ge-embossed. Inderdaad, je legt eigenlijk een reliëf in je papier door er met een bolle punt op te drukken in een malletje... Het geeft vind ik zeker een mooi en professioneel resultaat (het wordt eigenlijk ook wel vaak gebruikt bij uitnodigingen die je laat drukken), maar het vraagt wel wat werk vind ik, zeker omdat je je uitnodigingen niet in één keer kan afmaken, allez, na een uur doet het pijn aan je vingers van het drukken (anders ligt het reliëf er niet zo mooi op), en ook het staren op zo'n lichtbakje is heel vermoeiend voor de ogen, maar ja, wij hebben héél goedkope en mooie uitnodigingen, dus ;-)



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik10-11-2005 18:04:00

Hey

Had er ook nog nooit van gehoord, maar klinkt interessant.

Nog een vraagje aan Tine of Els
Is dit ook goedkoop als je nog alle materiaal (lichtbak enz) moet aankopen? Zou ook graag mijn uitnodigingen zelf maken, maar wel niet duurder dan ik het bij de drukker zou laten doen.

Groetjes

Vicky
09.09.06



Els
1-4-2006
 Meld misbruik10-11-2005 18:26:09

eumh, lichtbak moet je rekenen: 20 euro ongeveer, zo'n pennetje?? euhm, 7 à 10 euro denk ik?? je moet je malletjes kopen, maar daar zit veel verschil in, ook hoeveel je er wil natuurlijk, en papier?? ik heb 1500 A4 papieren gekocht (120 gr) voor 37,50 euro, totaal: ongeveer 75 à 80 euro... maar ik heb daar 200 uitnodigingen voor, en ook nog papier voor onze bedankkaartjes, de kaartjes voor cadeautips, en uitnodiging voor receptie en avondfeest, en de kaftjes voor de misboekjes nemen we ook van dat papier, dus we gebruiken geen 1500 blz. voor die uitnodigingen hoor!!

Veel succes!



Els
1-4-2006
 Meld misbruik10-11-2005 18:26:51

tip: kijk eens op papercraft.nl en dan doorklikken naar embossen!



Silvia
28-4-2006
 Meld misbruik14-11-2005 17:03:10

Je kan bij de drukker ook standaardkaarten kopen met jullie eigen tekst op, die al voorzien zijn van embossing. Hier is een gedeelte van de tekening, of de "&" tussen jullie namen ... in reliëf.
Dit is goedkoper dan al dat materiaal te kopen en dan nog al het werk om het zelf te doen.
Veel succes ...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info