Nu Online
Momenteel zijn er 19 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

smoking of stadskledij

  15-12-2009 10:43:29
beste,

ik zit echt in een tweestrijd!!
mijn ouders verkiezen stadskledij, de schoonouders smoking?? ze betalen alletwee ons feest.. je kan moeilijk de helft in smoking de andere in stadskledij laten komen! persoonlijk zie ik ook graag mannen in smoking maar mijn familie zou dan allemaal 1 moeten huren... das ook niet de bedoeling éé ! want een paar jaar geleden waren er op een trouw een paar in jeans vind ik echt niet kunnen...

wat moet ik doen..

tine
9-10-2010
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1702


Wendy
28-8-2010
 Meld misbruik15-12-2009 13:00:22

Hey Tine,

bedoel je dan een smoking als dress code enkel voor de suite en familie of voor het gehele avondfeest?
Indien je voor het volledige avondfeest bedoelt, kan je mss de notie "avondkledij" op de uitnodiging plaatsen? In se betekent dit wel smoking, maar tegenwoordig is donkerkleurige stadskledij hier blijkbaar ook al aanvaardbaar geworden.
Ik begrijp je dilemma. Ik vind ook dat smoking voor zo'n gelegenheid wel moet kunnen, maar heel weinig mensen hebben dit in hun kast hangen uiteraard. En sommigen zouden bij het lezen van "smoking" er wel eens aanstoot kunnen aan nemen en zich niet welkom voelen.
Indien je avondkledij te vaag vindt, kan je er ook altijd letterlijk "donkerkleurige stadskledij/smoking" op plaatsen. Ik zou in ieder geval ook niet willen dat mensen zich verplicht voelen om een smoking te gaan huren omdat ik dat graag zie...

Ik weet niet wat de andere dames hier op het forum hierover denken? Zijn er eigenlijk nog veel avondfeesten waar smoking de norm is? Geen idee...

Groetjes!



katlijn
10-4-2010
 Meld misbruik15-12-2009 13:03:24

Hé tine

vervelend dat beide ouders iets anders zeggen... Maar ik denk dat je met beide dresscodes niet mis kan doen.
Smoking is wel erg chic en afgelijnd. Met stadskledij hebben de gasten al meer keus naar de kleur van hun kostuum, snit ed.
Wanneer de gasten de dresscode juist interpreteren (welke van beide het ook wordt) zullen ze niet in jeans verschijnen normaal gezien! (dan zou er al casual op je uitnodiging moeten staan)
Het zou zonde zijn moest je hele familie een smoking moeten huren als ze wel een mooi, gekleed kostuum hebben. Ik zou eerder voor de stadskledij kiezen, om toch op de kosten te letten en een niet té stijf feest te hebben...

Nog veel succes met de beslissing




Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-12-2009 13:11:19

Ik vind ook wel dat je jouw kledij moet afstemmen op de gelegenheid... Is de hele dag heel chique en toch wel een beetje 'stijf', dan zou ik voor smoking gaan. Is de dag eerder nonchalant, dan past een smoking niet echt.
Ons trouwvervoer was bv. een huifkar. Dat zou een belachelijk gezicht geweest zijn, dat iedereen daar met een smoking zou uitstappen... LOL!
Wat draagt trouwens jouw toekomstige? Die zou dan eigenlijk ook een smoking moeten dragen...

Groetjes,

Véro



Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik15-12-2009 13:37:40

en wat willen jullie? Het is toch niet omdat ouders betalen ze ook alles te zeggen hebben of zie ik dat nu verkeerd?

Jeans vind ik ook "not done". Ik zou de kledij ook eerder afstemmen op de rest van de dag. Geef je bvb eerder een fuif dan zou ik voor stadskledij gaan, is het eerder een chique feest dan kan je voor smoking kiezen. Al ben ik daar persoonlijk niet voor te vinden, iedereen is dan hetzelfde een kostuum is dan toch veel mooier?



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik15-12-2009 14:22:15

Ik zou persoonlijk voor stadskledij gaan. De meesten hebben geen smoking en moeten dit dan speciaal gaan huren. Aan je naaste familie en allerbeste vrienden kan je dit nog vragen, maar ik vind niet dat je dit van iedereen kan verwachten.

En als wel iedereen dat wilt doen bij jou, dan ben ik jaloers! Ik krijg zelfs mn schoonvader niet in het kostuum dat ik wil :(



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik16-12-2009 20:53:50

Ik ben iemand die al gaat steigeren als er beetje overdreven dresscodes op staan. Niet iedereen heeft 'n smoking en als ze dat nog zouden moeten huren? Bovendien denk ik dat dan velen denken: -dan geef ik maar minder als cadeau-.
Persoonlijk geef ik geen voorkeur aan 'n dresscode op ons kaartje, ik reken wat op gezond verstand van de gasten om zich netjes te kleden. Doen ze dat niet... wel ja... dan vallen ze zelf wsl beetje uit de toon en vind ik dat eerder jammer voor hun, trekken zijzelf zich dit niet aan, dan ik ook niet; mensen moeten vooral genieten en vrolijk zijn. Liefst dus niet gebukt gaan onder allerlei stijve regeltjes en "moeten".
Maar goed, da's maar mijn mening.

Ik sluit me ook aan bij één van m'n voorgangsters die ook al aanhaalde dat je nu wel zegt wat je (schoon)ouders willen, maar wat willen jullie zelf?!



angela
2-10-2010
 Meld misbruik18-12-2009 13:13:04

ik zou ook eerder kiezen voor stadskledij. wij trouwen op 02/10/2010 en van mij mogen de ouders, getuigen enz. dragen wat ze zelf willen. K ga geen dresscode opleggen. de bruidskindjes zijn onze zoon en dochtertje. als wij met ons vier een beetje op elkaar afgestemd zijn kwa kleding is het voor mij in orde.



Peter
15-10-2011
 Meld misbruik23-8-2010 12:40:58

Tenzij je na zes uur 's avond huwt, kan de bruidegom en de suite zeker niet in smoking, of beter, black tie. Tenzij ze om of na zes uur omwisselen van jacquet naar black tie.

Wie voor zes uur een 'smoking' draagt maakt al te duidelijk minder van dress codes te kennen dan iemand die een net pak komt feesten. Smoking is exclusief avondkledij zoals jacquet nooit na 'correct' zes uur kan gedragen worden.



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...