Nu Online
Momenteel zijn er 177 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnodiging zelf maken

  8-11-2005 16:33:22
Hallo,
heeft iemand zelf de uitnodigingen voor zijn/haar trouw gemaakt, zo ja, kunnen jullie mij tips geven voor interessante (hobby-)boeken, websites en materiaal? Ik vind het wat te duur om alles te laten drukken voor een kaartje dat men nadien toch weggooit. Ik maak het liever zelf, ook omdat ik heel graag met de computer werk. dus, als je tips zou hebben om zelf een uitnodiging te maken met de computer, geef een seintje.

Iedereen die toffe ideeën heeft, let me know!
Ann

Ann
8-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 2457


Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik8-11-2005 16:44:48

hey ann,

even kleine reactie hierop:
Zo'n uitnodiging van trouw en dergelijke, IK GOOI DIE NOOIT WEG! (en ik ken toch nog zo veel mensen .. dus ben niet de enigste)

heb al van meerdere mensen gehoord die hun kaarten zelf hadden gemaakt dat dat uiteindelijk duurder of hetzelfde uitkwam dan te laten drukken. (kost van papier, enveloppe, drukwerk, ...). tenzij je natuurlijk iets simpel neemt zonder al te veel moeilijkheden.

ik kan niet zo direct iets bedenken; je kan ook steeds eens bij drukkers gaan kijken en aan de hand daarvan inspiratie opdoen.

groetjes
Mieke
13/05/06



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik8-11-2005 16:49:23

Hey

Ik ga ook mijn uitnodigingen zelf maken, ook omdat ik graag iets te doen heb 's avonds ipv gewoon in de zetel te zitten. En zo'n beetje knip en plakwerk vind ik altijd leuk (de kleuterschool is niet voor niets geweest!) :)

Ik zou eens bij AVA papierwaren gaan kijken, daar hebben ze verschillende soorten papier, en ook veel voorbeelden van wat je ermee kan doen. Ik zou ook de voorbeeldboeken bij de drukker gaan halen en eens bekijken om ideetjes op te doen (nadien geef je ze terug en zegt dat het nog te vroeg is om al te beslissen).

Het is wel niet gezegd dat het goedkoper zal uitvallen, vooral als je veel materiaal moet aankopen (snijmachine, mesjes, glitter,...) dat je nadien niet meer zal gebruiken. Kijk toch eens bij de drukker naar de prijzen, misschien ben je wel aangenaam verrast!

Groetjes

Vicky



Els
1-4-2006
 Meld misbruik8-11-2005 19:02:01

Hey,

wij hebben gewerkt met embossing om onze uitnodigingen te maken, en voor een 200 uitnodigingen zitten wij op een 75 euro denk ik met alle embossingsmateriaal en papier inbegrepen, toch goedkoper dan te laten maken, en zeker even mooi! en ja, ik bewaar ook de uitnodigingen, in een schoendoos, vanachter in de kast, om praktisch nooit meer vast te nemen!! dan gebruik ik mijn geld liever voor iets anders!



Elke
12-8-2006
 Meld misbruik8-11-2005 20:08:57

Hey Ann,

ik ga ook zelf de uitnodigingen maken. Bij ons wordt het een foto van ons twee met daarvoor een kalkpapier waarop de tekst gedrukt staat (gaan we zelf doen met de printer). Het kalkpapier komt van bij AVA (daar heb je verschrikkelijk veel keuze in kleur en motiefjes).
De rekening was nog redelijk hoog, maar wij hebben meer dan 100 uitnodigingen...
Wij maken ze zelf, niet zozeer voor de kosten te drukken, maar omdat dat toch veel persoonlijker is.

Groetjes

ELKE
12-08-2006



Sylvie
1-7-2006
 Meld misbruik8-11-2005 20:55:00

Hallo Ann,


Lang voor ik het huwelijksaanzoek kreeg had ik al beslist de uitnodigingen zelf te maken. Ik ben nogal een creatieve bij, vandaar...

Het is inderdaad zo dat je het zeker niet moet doen voor de goedkoop. Zoals hier al eerder vermeld staat komt dat in veel gevallen bijna op hetzelfde uit.

Ik ga mijn uitnodigingen maken met stempels. Ik deed een ideetje en mijn materiaal op, op een hobbybeurs. De eerste die me nu nog te binnen schiet is eentje in Hasselt en Deinze (allebei op 19 en 20 november). Vaak kan je daar ideeën en meteen het materiaal kopen.
Misschien kan je ook eens langsgaan bij de Banier of bij AVA vind je natuurlijk ook ideetjes.
In de bib of in een boekhandel kan je navraag over boekjes rond het maken van kaarten.

Veel succes... maak er wat moois van!
Groetjes Syl*





Natascha
8-4-2006
 Meld misbruik9-11-2005 10:55:32

Hallo

Ik was ook eerst van plan om alles zelf te doen, maar uiteindelijk kwam het duurder uit. Het hangt er gewoon vanaf hoeveel kaartjes je nodig hebt. Ik maak wel mijn ontwerp zelf en stap daarmee naar copyprint in dendermonde.
Daar kun je dan het papier kiezen.

Veel succes
Natascha
08.04.06


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info